• Ask the Community
  • Vervangende creditcard

Hallo,
Laatst ben ik mijn creditcard verloren en ik wou graag een nieuwe aanvragen maar wel met dezelfde details. Dit heb ik geprobeerd zelf via de app te doen alleen kon ik de optie hiervoor niet vinden. Daarna heb ik contact opgenomen met een medewerker van Bunq via de 1 op 1 chat. Toen ik hierom vroeg kreeg ik te horen dat ik zogenaamd 3 maanden geleden al een vervangende pas had aangevraagd maar dit is helemaal niet waar.. Nadat ik de werknemer had gevraagd om bewijs gaf hij aan dat hij dit eerst moest overleggen en na lang wachten stuurde de medewerker een bericht dat het bewijs is verstuurd en heeft snel de live chat beëindigd zonder dat hij überhaupt bewijs heeft gestuurd in de chat of naar mijn mail. Ik zou graag toch een vervangende creditcard willen met dezelfde details maar heeft iemand nog een idee hoe ik dit zou moeten doen? Want ik vind dat Bunq er slecht te bereiken is voor dit soort dingen.

@Danny1995#72645 Als je op de pas tikt en dan “instellingen” kan je toch gewoon een nieuwe bestellen?

@LH-Black-Wolf#72654 Deze optie staat er bij mij niet, aangezien volgens het systeem heb ik 3 maanden geleden een vervangende pas aangevraagd.

@Danny1995#72658 Hmm, geen idee dan. Ik heb nog nooit een pas hoeven vervangen, maar ik zie nergens in de voorwaarden staan dat dit maar eens per x maanden zou mogen. Wel zou je dan €9 moeten betalen i.p.v. dat het gratis is, omdat je maar 1 gratis vervanging per jaar krijgt. Maar dat het helemaal niet mogelijk zou zijn als je hem 3 maanden geleden al hebt vervangen vind ik raar. Ik kan het nergens terugvinden, maar zou het ook niet snappen. Als vandaag m'n pas gejat wordt, volgende week krijg ik een nieuwe en 2 maanden later verlies ik hem door m'n eigen stomme schuld: dan wil ik uiteraard gewoon een nieuwe pas. Ik snap niet waarom dat niet mogelijk zou zijn en zou het ook raar vinden als dat niet mogelijk is. Nu verbaas ik me wel vaker ergens over dus het zou best kunnen, maar dan is het voor zover ik kan zien iig niet terug te vinden in de voorwaarden. Lijkt me dat je gewoon een nieuwe moet kunnen krijgen. :)

Dit klinkt toch als iets dat je in Private Matters per chat moet oplossen of per e-mail met bunq. Dat de chat afgesloten is maakt niet uit, als je een nieuw bericht stuurt wordt de chat gewoon weer opgestart. Misschien snapten ze je niet goed (of jij snapte hen niet goed), dus wellicht nog eens aangeven dat je je pas gewoon wilt vervangen én dat je niet de beloofde informatie hebt gekregen (in de zin van: bewijs dat je een vervangende pas aangevraagd zou hebben.). Check wel even of ze het niet toevallig naar je gemaild hebben! (Zie ook spambox.)

Write a Reply...