• Ask the Community
  • Geen geldig rekeningnummer

Van de Verzekering zou ik een bedrag terugkrijgen, alleen deze geeft aan dat het IBAN nummer van Bunq niet word herkend omdat het rekeningnummer niet met 0 begint. Nou heb ik een ander IBAN (van mijn reserve bank) moeten opgeven om dit op te lossen. Erg vervelend en vraag me af waar dit aan ligt.

Even via Private Matters melden. Bunq is net zoveel bank als welke andere grootbank dan ook.

Hi 👋 @YTL#72777

Vervelend om te horen! Wat het systeem van de verzekeraar doet is eigenlijk de volledige IBAN negeren en kijkt alleen naar de laatste 10 cijfers. Ingegeven is dat het eerste cijfer hiervan een 0 moet zijn omdat vroeger betaalrekeningen 9 cijferig waren en spaarrekeningen 10 cijferig. Dat de verzekeraar zijn systemen niet up-to-date heeft is natuurlijk zeer spijtig en hiermee voldoen ze niet aan de regels van de SEPA wetgeving en regelementen van De Nederlandse Bank.

Ik zou de verzekeraar hier op attenderen en anders kun je eventueel een melding maken bij:
      meldpuntIBANdiscriminatie@dnb.nl

Moet ik dit bij de Verzekeraar aankaarten of bij Bunq?

Bunq kan hier niks aan doen, dit is een probleem van de verzekeraar die een verouderd systeem gebruikt. Kaart dit zeker aan want je hebt recht op het kunnen gebruiken van alle IBANs (iban-discriminatie is bij wet niet toegestaan)

@YTL#72781

Het is een beperking van het systeem van de verzekeraar. Die zou ik eerst even contacteren. Mocht het niet helemaal lukken kun je altijd vragen of bunq in gesprek wilt gaan. En als je harde maatregelen wilt nemen kun je het melden bij De Nederlandse Bank via meldpuntIBANdiscriminatie@dnb.nl

Bedankt allen Ik ga het voorleggen aan de verzekeraar

Write a Reply...