• bunq debit Mastercard en een auto huren in het buitenland

Hoe anders is de Bunq Mastercard debitcard anders dan de traditionele creditcard? Kort geleden een week Portugal geweest, maar had destijds geen creditcard om een auto te huren (achteraf niet nodig geweest). Veel van die partijen die vragen enkel om een creditcard en willen dan een specifiek bedrag reserveren (als borg).

Maar hoe zit dat met de Bunq Mastercard? Het is geen creditcard, maar wel een Mastercard, hetgeen ze vaak vragen.

Hey Sander,

Het is inderdaad geen creditcard. Omdat het een MasterCard is kan het toch wel! 👍

Omdat het een Debit MasterCard is kan het bedrijf geen reservering doen, zij kunnen echter wel een check doen of er genoeg saldo op de rekening staat. Het wordt niet afgeschreven, dat gebeurt pas op het moment dat het bedrijf daadwerkelijk het request naar je stuurt.

Niet alle MasterCard bedrijven ondersteunen debit cards, maar gelukkig de meesten wel (en dit wordt ook steeds meer) 😄

6 months later

Het is mij niet gelukt om een auto te huren met mijn bunq MasterCard. Ik heb het uiteindelijk door een vriend (zonder bunq) laten doen. In de zomervakantie wil ik wel zelf een auto huren. Weet iemand een website/bedrijf die de bunq MasterCard wel accepteert?

Dank!

Hoi!

Dit kan aan verschillende dingen liggen, hier leg ik daar wat meer over uit.

Bij een autoverhuurbedrijf gebeurt het inderdaad soms dat ze geen debit Mastercards accepteren, enkel creditcards. Bij zo goed als alle andere winkels zou het uiteraard gewoon moeten lukken!

hmm, vreemd, in Nederland weigert Sixt juist alles wat niet een echte credit card is, ook Maestro passen accepteren ze niet...

Jasper, ik zou Alamo eens proberen.

In 2014 werkte daar een pre-paid Visa van ICS probleemloos.

Probeer even verschillende landen pagina’s van Alamo. In 2014 was de co.uk website goedkoper dan de .nl website.

3 months later

Today I was able to rent a car with the bunq Mastercard at Europecar in Portugal. No problem at all that my card is a debit card.

The only problem I had was that my daily limit was set too low, and so the security deposit failed initially. However this was fixed from the app in no-time. After that it all worked as expected. Leaving the rental guy in awe over my rainbow colored Mastercard 🌈👌🏎

Hey Peter,

So you are experiencing a trip unlike any other, with bunq by your side, you say? 🌈 Easy, breezy, bunqer-boy?

Anyway, thankfully you were able to change the settings immediately!

Your example is a good reminder for all of us to always double-check and change our daily limits before we are off ✈

5 months later

@Arnaud-Orange-Zebra#7846 Ik ben vorige week in Santander geweest. Heb bij Hertz een wagen gehuurd en had vooraf gevraagd of het mogelijk zou zijn om en met de debitcard te betalen en om ter plekke de borg er mee te voldoen. Heeft geen problemen opgeleverd.

Afgelopen zomervakantie hebben we bij Enterprise een auto gehuurd. Vooraf via hun website gereserveerd. Tijdens het reserveren hoefden we geen cc op te geven. Bij het ophalen werd wel even moeilijk gedaan over mijn creditcard. Maar na wat rondvragen bij collega’s bleek het geen probleem te zijn.

@Arnaud-Orange-Zebra#7849 Als vaste VS ganger zou ik je dringend adviseren een VISA of MasterCard creditcard mee te nemen (naast de bunq MasterCard debitcard). Met je bunq cards zul je met de juiste instellingen (magstrip aanzetten!) op
                      97% van de lokaties terecht kunnen. Echter, de VS leven op creditcards. Ik loop met regelmaat tegen offline terminals aan waar bunq helaas noet werkt. Ook is een debitcard bij autohuur én hotels niet ideaal (veel hotels waarschuwen middels bordjes ook voor de borg afschrijving die ze op debit cards doen).

Bunq is een fijne bank maar niet de ultimate travel partner. Daarvoor heb je toch de echte credit- of chargecards voor nodig.

@Arjan#35217 Helemaal mee eens. Wij hebben in aug drie weken door de US getrokken. Ik denk dat het vier of vijf keer echt niet lukte om met de bunq MasterCard te betalen. Die keer hebben we met cache betaald of zijn we naar een andere winkel gegaan (zal ze leren! 🤭). Als bunq fan wil ik liever zo min mogelijk van andere financiële instellingen gebruik maken...... 💪

a year later
                          Tim changed the title to bunq debit Mastercard en een auto huren in het buitenland.
                            Write a Reply...