• Ideas General
  • Dagelijkse limiet verhogen van 50k naar 250k

Ik wil graag voorstellen om de optie aan te bieden om binnenlandse SEPA transacties te verhogen van 50.000 naar 250.000 euro. Als een bunqer een grote uitgave wil doen zoals bijvoorbeeld een auto of een boot dan kan dat momenteel dus niet via bunq. Omdat bunq mijn enige bank is, kan ik niet gebruik maken van tweede bank om grotere bedragen dan 50.000 over te maken.

@Simon1989#74774 Ik heb bij andere banken ook de limiet van 50k gehad en heb die keren (de twee keer dat ik een huis kocht) dan gewoon op achtereenvolgende dagen 50k overgemaakt tot ik aan het juiste bedrag zat. Kan je ook prima met een periodieke (dagelijkse) betaling instellen en dan is het een paar dagen later foutloos en zonder vergeten klaar :).

Probable money launderer

@Matthew-Pink-Tiger#74794 Strange conclusion for a legitimate usecase.

@Simon1989#74774 Een limiet van 50k is vrij gewoon bij banken en dus zal je daar geen moeilijkheden mee krijgen als je in dagelijkse tranches betaalt.

Nut en noodzaak van de limiet is mij onbekend, maar zal wel een veiligheidsmaatregel zijn om te zorgen dat er niet al te veel geld ineens bij een bank onttrokken wordt, of inderdaad tegen witwassen.

Dan kan je je afvragen welk normaal mens (zonder bedrijf) zulke bedragen op één dag uitgeeft en of het niet gewoon zin heeft om geen limiet in te stellen en alle transacties boven bedrag X gewoon allemaal te controleren.

Overigens: voor witwassen moet je bij de ING zijn, of Danske Bank. Wat ik begrijp, controleren die nog steeds belabberd. Andere tip: gebruik daarvoor zakelijke rekeningen en geen particuliere rekeningen.

@Samzoiets#74819 Wat een mooi advies, "voor witwassen moet je bij ING zijn" 😂. Tja, het is wel waar 😅.

a year later

Hmm, zijn aan het switchen van Rabo naar Bunq maar de 50.000 limiet is bij de Rabo per overboeking, niet per dag. Ik kan dus meerdere overboekingen van dat bedrag achter elkaar uitvoeren, op dezelfde dag. Bunq niet dus, helaas. Lijkt soms of ze bewust alleen een ‘tweede rekening’ voor iemand willen zijn. Kan me niet voorstellen dat de eigenaar niet af en toe meer moet overmaken dan 50.000. Dan zit hij dus zelf bij een andere bank dan zijn eigen bank. Grappig.

Het aantal klanten wat tegen de limiet van 50K per dag aanloopt zal op 1 hand te tellen zijn.

@Michiell#148973 Maar ook die wil je bedienen. Desnoods door op voorhand aan te kondigen dat op een bepaalde dag het dagelijkse limiet naar x moet.

Ssssst, je kan vaak wel meer dan 50k op een dag overboeken vanaf verschillende rekeningen.

@Marco#148990 Mag sein dass der Übersetzer spinnt. Tatsache ist, dass Sie aus einer Premium Mitgliedschaft nur 50.000€ pro Tag überweisen können. Lediglich Business Mitgliedschaften können mehr überweisen.

3 years later

Stel ik heb €120000 op mijn bunq rekening. Hoeveel kan ik per dag terugboeken naam mijn Ing rekening?

@New-Violet-Hawk-765748323#275689 Alles in één keer, de limiet is €1.000.000.

6 months later

Hoe snel gaat dat aks 100k bijv terug boek

@New-Raspberry-Quagga-1158459033#283828 Als het een transactie is tussen twee banken die hetzelfde Instant Payment netwerk ondersteunen: een paar seconden. Als het tussen twee banken in de SEPA regio is: 1-2 werkdagen. SWIFT transacties kunnen tot een week duren.

Houd er rekening mee dat bunq grote bedragen tijdelijk kan vasthouden ter controle, als dit langer duurt dan een paar dagen nemen ze contact met je op.

Write a Reply...