• Paying Adobe Creative Cloud with Bunq Mastercard

Hi,

Ik probeer mijn adobe account te betalen met de bunq mastercard maar 'computer says no' helaas (zie screenshot). Ik heb mijn nummer + valid datum 3x gechecked en deze zijn 100% goed. Kan het zijn dat sommige partijen problemen hebben met deze kaart? Adobe accepteert namelijk naast creditcards ook debitcards...

Thanks!

Beste AdOrbit, als escape kun je Creative Cloud ook via resellers zoals Centralpoint.nl aanschaffenπŸ‘

Hey adOrbit! 🌞 I hope you don't mind if I reply this in English πŸ™‚

I see you also shared this question via support chat! As long as they support MasterCard, they should indeed be able to accept our MasterCard. We will of course be happy to look further into it and keep you posted about it πŸ‘

Mij lukte het wel gewoon een debitcard op te even voor mijn creatieve cloud abonnement. Maar ik gebruikte een N26 debitcard. Dit lijkt me echter toch exact hetzelfde.

Dank voor de antwoorden. Voor sommige diensten lukt het wel, andere weer niet. Ik heb het idee dat het aan de cvc ligt. Met name diensten zoals Adobe die geen cvc vragen lukt het niet. Ik hoop wel dat er een oplossing voor gaat komen. Aan een creditcard die in een aantal gevallen niet werkt heb je namelijk niet zo veel omdat je dan voor de niet werkende diensten alsnog weer een losse kaart van bijvoorbeeld ICS nodig hebt.

@John Do: Bij Centralpoint kun je alleen de losse pakketten kopen, het gaat mij juist om het Creative Cloud abonnement van €9,99 per maand waar Photoshop en Lightroom in zit. Die kun je niet via Centralpoint afnemen voor zover ik kan zien.

@John van den Bos: Adobe ondersteunt idd ook debitcards zoals N26, alleen niet van Bunq kennelijk. Ik heb het gisteren 6x geprobeert. Adobe probeert dan altijd een test-afschrijving te doen van €1,-. Na een uurtje zag ik deze testbetalingen allemaal als mislukt binnen komen in de bunq app. Het CC nummer klopt dus, de expiratie datum ook. Het zit dus volgens mij echt in Bunq.

Ik hoop dat Bunq met een oplossing komt...

BREAKTHROUGH:

Het is uiteindelijk toch gelukt om de CC in te stellen bij Adobe! Het is gelukt door de afgekeurde testbetaling van adobe altijd goed te keuren in de Bunq app. Op zich mooi dat dit werkt alleen is de workflow niet erg handig. Het kan namelijk een tijdje duren voordat de mislukte betaling binnen komt in de app. Dan moet je dus eerst een CC toevoegen, wachten tot de afgekeurde transactie binnen komt, deze goedkeuren voor in de toekomst en weer de CC gegevens invullen bij de betreffende dienst.

Al met al ben ik nu een medium happy camper :P

Moest je de betaling whitelisten? Want daar heb ik support eerder over gehoord.

@John van den Bos: Exact, niet erg handig maar het werkt wel!

Duidelijk. Op zich een werkbare situatie. Wisselende cvc is natuurlijk wel een mooie feature.

Hey guys, sorry to interrupt! πŸ˜„

We spotted this temporary solution. Indeed, it doesn't look very intuitive from our side, so we will definitely have a look at it and let you know about the news! πŸ‘

Ah i see, transactions without CVC are whitelisted automatically now. Nice ;-)

Write a Reply...