• Ideas
  • Reverse automatically accepted direct debits

Hi!

Is het nog mogelijk om bij een automatisch geaccepteerde incasso deze naderhand nog terug te boeken?

Hello Michael!

As I understand you want to know if you can cancel an incasso that has been automatically accepted? For that you will have to tap on the incasso on your events and disable the automatic acceptance. However we cannot return an incasso that has already been accepted therefore you will have to check the old ones 👍

Have a good night!

I assume we can cancel the incasso, and get the funds back? (storneren)

Elke bank in Nederland kan een incasso storneren behalve bunq. Ik zou dit heel graag als optie zien in de toekomst

De mogelijkheid om een incasso te storneren is bedacht om onterecht afgegeven bedragen recht te zetten. Lijkt me dus bij bunq niet nodig aangezien het onmogelijk is dat een bedrag onterecht wordt afgegeven aangezien je deze zelf moet accepteren. Tis dan bv. ook niet bedoeld om langer over je betaling te mogen doen. Miss even contact opnemen met support of het desbetreffende bedrijf?

I think Michael meant that he would like to know whether it's possible to undo a withdrawal that has taken place automatically; 'storneren' in Dutch.

According to a previous answer by bunq, this is possible up to 47 days after the withdrawal by contacting the support chat: https://together.bunq.com/topic/incasso-terugboeken

https://together.bunq.com/topic/incasso-terugboeken

Bij geen enkele bank heb je zoveel controle over incasso's als bij bunq. Mocht het desondanks toch een keer nodig zijn en incasso terug te draaien, omdat je per ongeluk een incasso betaalverzoek hebt geaccepteerd of automatisch hebt laten accepteren, dan is het een kleine moeite om support te contacten. Aangezien support altijd snel reageert mag dat geen probleem zijn.

a year later

Iedereen kan binnen 56 dagen bedrag storneren. Deze functie MOET echt in bunq zitten. Bijvoorbeeld voor een niet geleverd proef abonnement van de Volkskrant in dit geval... Belachelijk dat dit niet mogelijk is.

Bastiaan changed the title to Geaccepteerde incasso's terugboeken.

@Martijn-Red-Hummingbird#26034 Dit kan ook, je moet hiervoor contact opnemen met support via “persoonlijke zaken”. Zij kunnen het dan alsnog storneren.

I agree. This should be possible from within the app. I used it quite a few times when I used ING.

Elise changed the title to Reverse automatically accepted direct debits.

@Mike#26044 Why? You already need to accept it. If you accepted it and still want to refuse it, you can contact support. Still all in one app 😂

@mmichael1991#26541 Because most (if not all) of my direct debits are automatically accepted. If a company decides to take money that doesn’t belong to them, I should simply be able to reverse the payment. Just as with any other bank. No support needed. It’s all about the most simple user experience, isn’t it? Needing to contact support isn’t simple, takes extra steps and time.

Ik snap het niet, je moet binnen 5 dagen de automatische incasso eerst accepteren wil die afgeschreven worden. Doe je dat niet dan word de incasso automatisch gestorneerd.

Als je het al hebt geaccepteerd (handmatig of automatisch) dan kan je altijd nog laten storneren via de chat (persoonlijke zaken). Omdat je dit van te voren al accepteert lijkt mij het ook niet noodzakelijk om dit nog met een extra knop alsnog ongedaan te maken.

@mmichael1991#26549 In een aantal gevallen is dat dus wel nodig. Ik ga mezelf nu herhalen: bij mij zijn zo ongeveer alle incasso’s al automatisch geaccepteerd. Die hoef ik in de bunq app dus niet meer te accepteren. Ik krijg alleen een push notificatie van de afschrijving. Als deze onterecht blijkt, zou het fijn zijn als de mogelijkheid tot storneren gewoon in de app zit. Net zoals alle andere banken de mogelijkheid tot storneren ook bieden zonder tussenkomst van een helpdesk.

Trouwens, als we toch allemaal een knop willen voor het storneren, dan kan het vooraf goedkeuren van een incasso ook wel weg. Meteen afschrijven die hap en storneren als je het niet meer wilt..

Krant suggereerde zelf betaling te storneren. :) best irritant van die beteweterige types op dit forum. Een van de vele irritaties bij bunq, de wij zijn geen bank, app. Kan er ondertussen een boek over schrijven. 😒