• Budgeting (seeing the future ๐Ÿ”ฎ)

Hey Daniel,

First off all, it's really cool to see how you get financial control by using several accounts for budgeting! ๐Ÿ’ฐ

At the moment, we're keeping the bunq app as clean and clear as possible. Leaving features like this open for those that wants to create an awesome app using the bunq public API.

But this is bunq, things might always change! If we decide to implement a "vision of the near future"-screen, you can be sure we'll use this topic for inspiration ๐Ÿ˜„

Letterlijk het eerste wat ik heb voorgesteld toen ik 2 jaar geleden ben overgestapt op bunq ๐Ÿ˜…

Dit is wat ik bunq toen heb gemaild:

Ik zou graag een functie in de app willen voorstellen, waarvan ik denk dat dit een grote meerwaarde kan vormen voor de klantenbinding.

Net als dat het gemak waarmee je een rekening bunq kunt openen een grote voorsprong geeft op de concurrentie als het gaat om het aantrekken van klanten, denk ik dat dit voorstel voor (toekomstige) klanten zelfs een reden kan zijn om hun huidige bank te vervangen door bunq om AL hun inkomsten en uitgaven op te verwerken.

Een bankier app zoals jullie die hebben lijkt mij ideaal te combineren met een inkomsten/uitgaven beheer app zoals Money Pro voor iOS of CashDroid op Android dat aanbieden.

Natuurlijk hoeft dat niet zo volledig uitgevoerd te zijn als deze voorbeelden (aangezien het ook nog wel overzichtelijk en gebruiksvriendelijk moet blijven binnen jullie app), maar ik vertrouw er op dat jullie daar wel een oplossing voor kunnen vinden.

Ik denk alleen dat er grote voordelen liggen om deze twee werelden te combineren binnen รฉรฉn app:

- Geen handmatige transacties meer te hoeven invoeren of importeren, die zijn immers al onderdeel van de bankier app.

- Ingeplande eenmalige/terugkerende verwachtte mutaties die automatisch als uitgevoerd worden gemarkeerd zodra de transactie daadwerkelijk heeft plaatsgevonden op de rekening.

- Automatische categorisering van uitgaven/inkomsten door herkenning van rekeninghouder/omschrijving.

- Automatisch herkenning en suggesties voor terugkerende mutaties.

Hoe mooi zou het zijn als je met bunq het volgende kunt:

- Budgetteren: Per rekening zien of je binnen een ingesteld budget blijft (bijvoorbeeld of je onder een bepaald bedrag per week voor boodschappen blijft).

- Uitgaven/Inkomsten Rapporten: Diagrammen/Tabellen met een overzicht van alle uitgaven/inkomsten en een verdeling over de verschillende categorieรซn.

- Saldo Ontwikkeling: Een geplotte grafiek van het saldo op basis van ingeplande en door de app gesuggereerde terugkerende mutatie, waardoor je makkelijker kunt zien of die grote aankoop wel lukt, of om te zien wanneer je een bepaald spaardoel ongeveer bereikt hebt.

Ik ben zelf erg fan van zulke apps, want ik hou van het overzicht van mijn uitgaven en nog meer van een grafiek welke mijn geschatte saldo ontwikkeling voor de komende weken/maanden/jaar weergeeft. Ik merk alleen dat het veel discipline vergt om alle transacties stuk voor stuk in te moeten blijven voeren om het accuraat te houden en dat doet afbreuk aan de ervaring.

Iโ€™d recommend looking into YNAB (You Need A Budget). They have an app for that. And some people are using the Ynab api and bunq api to integrate it all.

4 days later

Do you have a link for this?

I was unaware that Ynab has an API

Search for ynab in bunq together.. https://together.bunq.com/topic/ynab-integration

6 months later

Hi guys,

Good thinking! I developed an app called Bittiq that does exactly this, with automatic connection to your bank account. It allows you to connect multiple accounts of multiple banks and then generates an overview of your expenses and an overview of your fixed monthly subscriptions.

I think it ressembles the idea for a budgeting app you had in mind so you could check it out.

Federico

@Federico-Maroon-Swan#36800 thanks for sharing Federico! ๐Ÿ˜

Did I notice the old bunq logo there on your website by the way? ๐Ÿ˜›

๐Ÿ™ˆ

Write a Reply...