@FakTechnischeServices-Lime-Bear#92164 als de incasso komt zie je deze in je overzicht met een weiger en accepteer button.
Na accepteren heb je de mogelijkheid om deze herhaaldelijk (maandelijks of tot een max bedrag) zonder goedkeuring af me mogen schrijven.

Je krijgt dan zoals in het plaatje te zien, in eigen taal van land.

Het ziet er nu iets anders uit omdat in deze al geaccepteerd heb.

Goedemorgen Lime-Bear,
    Nee dat bedoel ik niet ik zat voorheen bij KNAB en sinds gisteren bij BUNQ maar het probleem is dat diverse leveranciers nog mijn oude KNAB nummer hebben. En nog niet mijn nieuwe BUNQ nummer en op bij KNAB staat er 0,00 meer op.
    Mvg, Arjan

@FakTechnischeServices#92166 Well then you should probably contact your suppliers, or am I missing something? They are the ones that debit your account so they need to know what account to use.

@FakTechnischeServices#92166 Is de overstapservice alleen voor particulieren?

Hello everyone:)
          I have been bunq since 05/2017
          and that's it, I switched to Premium yesterday.
          Bunq officially becomes my main bank
          I became a premium because Bunq innovates regularly, the app is great and above all it doesn't invest my money in weird products! So in case of crises, I really bet on Bunq.
          The only thing I really miss are multi-currency accounts.
          hoping that it will happen one day
          have a niceday

Hey, I forgot one thing.
            great the Bunq desktop application ! congratulations for the work, it works perfectly well and allows me to have Bunq on PC !!!

@FakTechnischeServices#92166 Als jij je leveranciers op de hoogte heb gesteld van de nieuwe rekeninggegevens en hen hebt gemachtigd voor de nieuwe rekening, dan wordt het op een gegeven moment hun probleem dat zij nog je oude rekening gebruiken.

Dat jij gewoon gaat betalen (want betaald zal er natuurlijk moeten worden) vanaf bunq, maakt het voor hen alleen maar lastiger, omdat zij de betalingen dan niet vanuit hun incasso kunnen afletteren in hun administratie.

Dus ze hebben uiteindelijk zichzelf er mee. Zolang jij alles doet wat jij moet doen (informeren en betalen) lijkt er mij geen vuiltje aan de lucht.

@Samzoiets#92423 Overstapservice misschien?

Zelf al sinds 2016 volledig over op bunq, nooit iets anders meer :) Destijds moest je zelf je rekeningnummer updaten omdat de overstapservice nog niet beschikbaar was. Dat waren nog eens tijden :)

Ik gebruik Bunq prive en zakelijk als hoofdrekening.
                  Daarmaast heb ik nog een prive rekening bij ABN.

Dit omdat de afstand naar een GWK kantoor om contant geld te storten te ver is en ABN dichtbij is.
                  Ook prive reden is dat Bunq geen IDIN ondersteund en ABN wel.

Voor de rest zeer tevreden.
                  In de toekomst zie ik contant geld steeds meer verdwijnen en gaan we haast totaal over op online banking

@Autosleutels-Deventer-B-V#92481 ter aanvulling, Abnamro accepteert ook contanten stortingen als je geen klant bent daar ;)

iDIN is idd nog wel een dingetje... hoewel ik het in de praktijk nog niet nodig heb gehad.

2 months later

@Quintenn#77999 Ik zou niet volledig overstappen gezien de kosten.

@Christiaan-Yellow-Falcon#105615 Hoi 👋 Christiaan,

Als ik het goed begrijp vind je bunq 🌈 duur. Of het duur is hangt helemaal af van wat je belangrijk vind aan een bankrekening, en wat je daar voor overhebt. bunq is niet de beste fit voor iedereen, helaas.

Meer info over alle + en - van bunq 🌈 vind je hier: https://together.bunq.com/d/252-why-bunq

@JohnDo#105629 Ik vraag waar het uitgelegd staat waarom de kosten zo hoog zijn. Enkel een topic over voor en nadelen. Of mag deze vraag niet gesteld worden?

@Christiaan-Yellow-Falcon#105630 ja dat mag je vragen, en dat antwoord kun je (uitgebreid toegelicht) vinden in het genoemde topic. Omdat je dat topic blijkbaar niet hebt bekeken of in elk geval niet grondig genoeg zal ik het hier nog eens samenvatten;

andere banken compenseren dit met inkomen uit andere producten zoals hypotheken, leningen, e.d. Dat doet bunq allemaal niet. De enige inkomsten voor bunq komen uit de membership fees, die moeten dus alles dekken; personeel, huisvesting, hardware, support, R&D, alles. En dat allemaal zonder die extra inkomsten. Krediet e.d. Leveren “reguliere” banken al bakken met geld op. Lees wellicht het boek “Breken met Banken” eens waarin bunq’s filosofie uitgebreid beschreven wordt als je interesse hebt. 👍

Tevens wil je nog een laatste maal op de Community Guidelines wijzen. Je plaatst op dit moment een hoop berichten waarin je kritiek hebt op bunq (dat is prima), maar het is geen opbouwende feedback en ook op zeer negatieve toon (dat is dan weer niet toegestaan). Feedback geven mag, op een normale manier en ook op een positieve manier, het is hier een plek om bunq verder te helpen, niet om ons gal op bunq te spuwen. 🙂👍

Lieber habe ich eine saubere und transparente Preisstruktur als „Kostenlos Kultur“, die dann durch merkwürdige Geschäfte oder Hoffnung auf noch mehr Wachstum refinanziert werden muss.

Wenn bunq durch die aufgerufenen Preise die Basis für solides Wirtschaften legen kann, ist das zu unterstützen.

Ik heb Bunq als extra rekening, en SNS en Knab als hoofdrekeningen.

@Petrus-Olive-Tiger#105704 Deze 3 banken vullen voor mij elkaar aan.

heb Bunq free om uit te proberen. Ben nog niet overgestapt, omdat voor mij de combinatie ABN/N26/Transferwise beter aansluit op mijn behoefte: laagste all-in kosten voor zowel euro alsmede vreemde valuta transacties.

Wanneer ga ik overstag? Als Bunq een rekening met Mastercard gratis aanbiedt. Dan zal Bunq meer voordelen bieden dan N26 free nu, namelijk Ideal en instant payments.

@Quintenn#77999 I like bunq a lot but before switching completely I want to experience conflict resolution first hand (e.g. in case of fraud or a chargeback request) or at least have a good number of reviews in this topic to know I am in safe hands.

@MutedJam#105933 This is such a smart approach! 👍