- John DoLegendCO2 Saver
@Autosleutels-Deventer-B-V#92481 ter aanvulling, Abnamro accepteert ook contanten stortingen als je geen klant bent daar ;)
iDIN is idd nog wel een dingetje... hoewel ik het in de praktijk nog niet nodig heb gehad.
@Autosleutels-Deventer-B-V#92481 ter aanvulling, Abnamro accepteert ook contanten stortingen als je geen klant bent daar ;)
iDIN is idd nog wel een dingetje... hoewel ik het in de praktijk nog niet nodig heb gehad.
@Quintenn#77999 Ik zou niet volledig overstappen gezien de kosten.
@Christiaan-Yellow-Falcon#105615 Hoi 👋 Christiaan,
Als ik het goed begrijp vind je bunq 🌈 duur. Of het duur is hangt helemaal af van wat je belangrijk vind aan een bankrekening, en wat je daar voor overhebt. bunq is niet de beste fit voor iedereen, helaas.
Meer info over alle + en - van bunq 🌈 vind je hier: https://together.bunq.com/d/252-why-bunq
@JohnDo#105629 Ik vraag waar het uitgelegd staat waarom de kosten zo hoog zijn. Enkel een topic over voor en nadelen. Of mag deze vraag niet gesteld worden?
@Christiaan-Yellow-Falcon#105630 ja dat mag je vragen, en dat antwoord kun je (uitgebreid toegelicht) vinden in het genoemde topic. Omdat je dat topic blijkbaar niet hebt bekeken of in elk geval niet grondig genoeg zal ik het hier nog eens samenvatten;
andere banken compenseren dit met inkomen uit andere producten zoals hypotheken, leningen, e.d. Dat doet bunq allemaal niet. De enige inkomsten voor bunq komen uit de membership fees, die moeten dus alles dekken; personeel, huisvesting, hardware, support, R&D, alles. En dat allemaal zonder die extra inkomsten. Krediet e.d. Leveren “reguliere” banken al bakken met geld op. Lees wellicht het boek “Breken met Banken” eens waarin bunq’s filosofie uitgebreid beschreven wordt als je interesse hebt. 👍
Tevens wil je nog een laatste maal op de Community Guidelines wijzen. Je plaatst op dit moment een hoop berichten waarin je kritiek hebt op bunq (dat is prima), maar het is geen opbouwende feedback en ook op zeer negatieve toon (dat is dan weer niet toegestaan). Feedback geven mag, op een normale manier en ook op een positieve manier, het is hier een plek om bunq verder te helpen, niet om ons gal op bunq te spuwen. 🙂👍
Lieber habe ich eine saubere und transparente Preisstruktur als „Kostenlos Kultur“, die dann durch merkwürdige Geschäfte oder Hoffnung auf noch mehr Wachstum refinanziert werden muss.
Wenn bunq durch die aufgerufenen Preise die Basis für solides Wirtschaften legen kann, ist das zu unterstützen.
Ik heb Bunq als extra rekening, en SNS en Knab als hoofdrekeningen.
@Petrus-Olive-Tiger#105704 Deze 3 banken vullen voor mij elkaar aan.
heb Bunq free om uit te proberen. Ben nog niet overgestapt, omdat voor mij de combinatie ABN/N26/Transferwise beter aansluit op mijn behoefte: laagste all-in kosten voor zowel euro alsmede vreemde valuta transacties.
Wanneer ga ik overstag? Als Bunq een rekening met Mastercard gratis aanbiedt. Dan zal Bunq meer voordelen bieden dan N26 free nu, namelijk Ideal en instant payments.
@Quintenn#77999 I like bunq a lot but before switching completely I want to experience conflict resolution first hand (e.g. in case of fraud or a chargeback request) or at least have a good number of reviews in this topic to know I am in safe hands.
@MutedJam#105933 This is such a smart approach! 👍
I use bunq as mainaccount and everything is perfect and i am very happy with bunq.
Nach ein paar Gedanken zur Frage, ob bunq als Hauptkonto von mir genutzt werden könnte …. grundsätzlich denkbar, aber erst unter ein paar Bedingungen:
- bunq untermauert seine Marktstabilität noch, heißt es müsste noch etwas Zeit ins Land gehen und irgendwann sollte auch die Gewinnschwelle erreicht werden (einfach Vertrauensbildung)
- es sollten nationale IBANs eingeführt werden. Vorschriften zur IBAN-Diskriminierung hin oder her, im Alltag erwartet man in den jeweiligen Ländern eine nationale IBAN. Gerade auch im privaten Zahlungsverkehr. Ich verstehe jeden, der misstrauisch wird, wenn ich auf einer Gebrauchtplattform in Deutschland einen iMac verkaufe aber dann eine niederländische IBAN als Zahlungsziel angebe (nur ein Beispiel)
- Support muss sich stabilisieren und zuverlässiger werden
Das ist jetzt keine direkte Kritik am aktuellen Zustand, bunq entwickelt sich super. Aber als Haupt- und Gehaltskonto würde es mir noch nicht reichen.
I love bunq. Enig nadeel die ik mee heb gemaakt is dat bij aanvraag van een lening het geld niet op een bunq rekening gestort kon worden. Ik moest toen wel een andere bank gebruiken. Reden was dat ze geen verificatie oid bij bunq kunnen doen
@Tonnie-Turquoise-Butterfly#106032 Dat is een vage reden. Waarschijnlijk bedoelen ze de naam-nummer controle, maar dat is geen reden om een overboeking te weigeren. Discriminatie op basis van een bankrekening is niet toegestaan in de EU. De Nederlandse naam-nummer controle werkt ook niet voor bijvoorbeeld Duitse banken en jij mag best bij een Duitse bank bankieren.
@JeroenE#106036 Mee eens! Maarja ik moest toch echt andere rekening opgeven. Eveneens bij de belastingdienst...daar konden ze mijn bunq rekening ook niet verifieren via de weg die ze normaal volgen. Ik moest afschriften sturen om aan te tonen dat het mijn rekening is.
@Tonnie-Turquoise-Butterfly#106037 Ja, de belastingdienst vraagt om een bewijs dat het jouw bankrekening is. Dat hebben ze bij mij ook gedaan. Als ze dat hebben dan kunnen ze die bunq bankrekening prima gebruiken.
Ik snap wel dat je een andere bankrekening hebt opgegeven voor je lening, dat is voor jou het meest praktisch. Maar dat wil niet zeggen dat het is juist is dat de andere partij daar om vraagt,
@Tonnie-Turquoise-Butterfly#106037
Und das in den Niederlanden? Das kann es irgendwie nicht sein oder?
@MutedJam#105933 chargebacks are possible just like with any other bank. They will refer you to the merchant first as they are required to do by Mastercard. But when the case is not resolved then they will perform a chargeback for you. I had this myself once now, requested the chargeback, was made aware of the risk (in case of a fraudulent chargeback I pay a fine to bunq) and then they proceeded. Worked fine. 👍
@Jordy-Indigo-Butterfly#182208 Neo banks definitely pushed traditional banks to up their game, and a lot have already