• Joint / gezamenlijke rekening problemen met openen

@Pain-blue-quokka#85184 I have the same problem here and still havenโ€™t get any message about the solution. Isnโ€™t solved for everyone?

@Victoria-Purple-Owl#85202 it looks like you're running into a slightly different (but similar) problem. Going over all cases to make sure we offer a solution wherever something went wrong.

@JeroenE#83226 Joint account is de Engelse vertaling van gezamenlijke bankrekening. Niet een hele slimme naamkeuze dus.

Me and my girlfriend are experiencing exactly the same problems. According to her membership she now has a โ€˜premiumโ€™ membership (and the corresponding costs), but when she want to invite me for joint it says sheโ€™s already in a joint membership. Also when I try to invite her, it says to me too that sheโ€™s already in a joint membership. And that while her account was newly set up for this... really buggy this joint thing so far

@Petervdv#85302 Yes, spend hours with them already. Canโ€™t do nothing but wait ๐Ÿ™„

7 days later

So, another 7 days have gone.. still no update as I got the same issue.

@Meaurk#86946 Did you report it in the support chat? I don't see an comment by you on the forum at least in the past week. Make sure to report it privately also to get a notification when they resolved it ๐Ÿ™‚

@Sander#86999 Yes, I did report it. They told me that it was still not fixed. ๐Ÿ˜”

@Meaurk#87000 That's unfortunate. But at least the right channels are aware of this message. Then I'm afraid we can't do anything else but wait. ๐Ÿ™

8 months later

Is dit opgelost? Hoe? Ook ik heb een uitnodiging gestuurd naar mijn partner voor een joint account. Maar dat verzoek leidt alleen tot het downloaden van de app. En vervolgens moet ze zelf een account aanmaken, maar geen optie om daarbij mijn joint verzoek te accepteren.

@Bilal-Green-Leopard#139251 Je partner dient ook een eigen account aan te maken, en dat account kan vervolgens tot jouw Joint lidmaatschap toetreden. ๐Ÿ‘๐Ÿ™‚

Precies hetzelfde probleem.. Begrijp niet waar de complexiteit hem uberhaubt in zit.. Ze kunnen zowel mijn als haar account zien, zet dat ding eens om naar een joint zou je zeggen.

Hier hetzelfde probleem. Ik heb mijn vriendin uitgenodigd en we hebben alle stappen doorlopen voor het opzetten van haar rekening (ik had al langer een rekening bij bunq). Ze heeft dus ook gewoon geaccepteerd maar proces blijft nu steken op het scherm met "je Joint lidmaatschap wordt geactiveerd zodra iedereen de uitnodiging heeft geaccepteerd". Er is verder alleen niemand die nog iets moet accepteren.

Is hier al een oplossing voor?

Hi allemaal,

Samen met mijn vriend wil ik een joint account openen. Beide hebben we een zakelijke rekening bij bunq waar we tevreden mee zijn.

Nu ik heb joint account wil maken krijg ik elke keer de melding dat ik geen bedrijf kan aanmelden bij joint (vul alleen onze namen in, geboortedatum en telefoonnummers, niets van onze bedrijven). Deze melding krijg ik op mijn telefoon, laptop en ook beide toestellen van mijn vriend. Bunq zelf helpt geen stap al tien mailtjes over en weer gestuurd.

Wie kan ons helpen? ๐ŸŒˆ

Hi @Who-Media-Team#139771

Wat vervelend!

Gebruik je toevallig hetzelfde telefoonnummer (of e-mailadres) voor je zakelijke rekening? In dat geval zou het loskoppelen van je telefoonnummer bij je zakelijke rekening waarschijnlijk helpen. Dit kun je loskoppelen onder Profiel > Tik op je bedrijfsnaam > Verwijder je telefoonnummer.

Eventueel moet deze eerst nog worden losgekoppeld van je rekening als alias, dan ga je naar de betreffende rekening > Instellingen > Aliassen.

2 months later

Dat is wel een heel amateuristische opzet.
                                In de App wordt gesuggereerd dat je kunt upgraden van een premium account naar een Joint account. Qua verwoording lijkt het 99,9% op de tekst van een gezamenlijke rekening. Blijkt nu dus dat er een joint account bestaat en een joint account... Dat is echt een onzinnige verwoording. Iemand suggereerde al het woord Joint en Shared, dat is dan tenminste 'iets' duidelijker.
                                Als ik het goed begrijp: joint is niet joint maar shared en als ik een 'echte' joint bankrekening wil moet ik mijn oude rekening opheffen en een nieuwe starten? Dat is dus nergens terug te vinden op de bunq website. Als ze het fijn willen om klanten te krijgen (willen ze dat wel?) zou wat betere info wel handig zijn.

@Sebastiaan-Lime-Butterfly#147792 Er is een joint rekening (gezamenlijke en/of) en een joint account (lidmaatschap). Welke van de twee wil je precies?

3 years later

Merk dat het probleem er nu nog steeds is, nu 2023. Kan geen gezamelijke spaarrekening openen. Is pas actief als alle mede-eigenaren de uitnodiging hebben geaccepteerd. Maar uitnodiging is nooit aangekomen. Dus zelfs een mailtje uitsturen lijkt al een uitdaging....
                                    Dus als potentiele nieuwe klant moet ik heel veel gaan uitzoeken om het werkende te krijgen. Hm, dan maar niet....

@New-Navy-Moose-1150495443#281598 Hi Bert ๐Ÿ‘‹ Thanks for getting in touch, it's great to hear you're considering bunq! I understand you wish to open a Joint account. In order to do so, please make sure the person you wish to be the co-owner of the account also has a verified Personal account with bunq before sending them an invitation. We look forward to welcoming you both to bunq! ๐ŸŒˆ