• Waarom opent browser in Android?

Bij een storting was het altijd zo dat de ING app werd geopend, nu dus opeens een browser venster.

Waarom? Helemaal niet handig.

Aangezien het bij Bunq tegenwoordig alleen maar om het geld draait vraag ik me af hoeveel het kost om het openen van de browser terug te draaien.

Hey there!

We will contact you via Support Chat to get some additional information! Something similar seems to happen in this case: https://together.bunq.com/topic/ideal-topup-using-abn-amro-app so we'll definitely have a look into it and keep you updated πŸ•΅

Hi again,

We tried to reproduce this issue, using both Android and iOS devices, and once we select to top up via iDEAL and choosing ING we get an in-browser request to continue from the ING app. Is this not your case?

When i top up via iDEAL it opens https://r.girogate.de/pi/bunqideal .. in the browser and then opens the Rabobank app. Is this maybe a new method te redirect to the iDEAL payment page?

De vraag is of bunq hier iets aan kan doen of dat het misschien bij de bankieren app van de bank waarvan de storting plaatsvindt gezocht moet worden... Ik heb in het verleden soortgelijke situatie gehad bij betaling via Ideal in het algemeen en toen moest ik de standaardinstellingen van in mijn geval toen de ING app wissen in Android. Daarmee was bij mij toen het probleem opgelost.

You can set the ING app as default instead of the browser: https://www.howtogeek.com/howto/43135/how-to-change-the-default-application-for-android-tasks/

Maar het heeft tot voor kort gewerkt, dus wel vreemd dat het nu ineens anders werkt toch?

Ergens moet iets aangepast zijn, aan de kant van bunq of ING-app.

Maar ik begrijp uit een ander topic dat dit issue zich ook voordoet bij ABN-Amro gebruikers, dus dan zou er iets aan de kant van bunq gewijzigd moeten zijn..

Bij mij ook weleens te wijten geweest aan mijn eigen dikke vingers ;)

Hmm, suddenly I got exactly the same issue. I can't seem to solve it.. I even try to set ING as a default within Android. Doesn't work. Any ideas?

Zojuist nog geprobeerd en geen probleem. Storting via Ideal gaat naar chrome toe die me vervolgens direct een optie biedt de link te openen in de ING app of in Chrome. Ik draai Android 7.1 op een Moto G5 plus.

Thnx, you got me on the right track. Got something to do with Firefox. Chrome works fine and redirected me to the app. πŸ‘

Instellingen Β» applicaties / apps Β» rechtsbovenin op de puntjes tikken en dan tikken op "voorkeuren resetten" (of iets wat daarop lijkt". Dan is het verholpen. Had je ook even kunnen Googelen in plaats van gelijk de bank weer de schuld geven. Graag gedaan.

9 days later

Na het lezen van deze thread en een beetje wat te hebben zitten proberen lijkt de conclusie in mijn geval te zijn dat dit probleem aan Firefox ligt.

Ik had ook dat de ideal storting je via een intent naar de browser stuurt en vervolgens Niks doet. Ik heb de standaard browser (ik gebruik nergens standaard apps, ik heb het liefst dat het me elke keer wordt gevraagd) van mijn telefoon voor de verandering gebruikt en deze handelt het wel okΓ© af (al blijft het dus bunq - browser - ING - browser - bunq, zou mooi zijn als de ING app de intent direct slikt maar daar kan bunq natuurlijk niks aan doen).

Dus ik denk dat het probleem door een Firefox, dan wel ING app update komt.

Herkenbaar. Ik open nu met Chrome en dan werkt het wel.

Write a Reply...