All,

ik ben de penningmeester van een kleine VVE, en hebben op dit moment een rekening lopen bij de ABN.
Sinds 2008 is het voor een VVE verplicht om ingeschreven te staan bij de KvK, TENZIJ je een splitsingsakte hebt van voor 1 december 1972.

Wij hebben dit, en hebben dus geen KvK inschrijving nodig.
ABN wil ons sinds kort niet meer helpen, en onze rekening wordt binnenkort opgeheven.

Omdat onze VVE maar uit 3 woningen bestaat, vind ik het ook nutteloos om me in te schrijven bij KvK, aangezien dit ons geld kost.

Ik zou graag een Bunq rekening willen openen, om hier de VVE betalingen mee te regelen, net als mijn prive rekeningen.
kan Bunq een uitzondering maken qua KvK inschrijving voor dit soort gevallen ?

bunq zakelijk kost ā‚¬120 per jaar of ā‚¬60 in een pack. Langs de KVK gaan en een nummer halen is goedkoper... kan je gewoon bij ABN blijven voor minder.

@Michiel#86309 De TS geeft aan dat de samenwerking met de ABN stopt. Bij ABN blijven lijkt hier geen optie te zijn

@TwitNour#86311 Ik begreep dat dit te maken had met t feit dat er geen KVK nummer was. Indien wel, dan is ABN weer gewoon een optie.

Correct me if Iā€™m wrong.

Het is heel onverstandig geen KvK inschrijving te doen. En banken leiden normaal gesproken ook af aan de KvK wie er bevoegd is, en of dit gezamelijke bevoegdheid of een volledige bevoegdheid voor 1 persoon betreft.
          De KvK kosten zijn eenmalig en dus gewoon lekker doen.
          Dat de product managers van Bunq met een VVE product moeten komen lijkt me evident. VVE mini pack, met max 4 vve leden die maandelijkse stortingen op de rekeningen doen tegen een scherp prijsje.
          Ik heb wel meer goede ideeen voor Bunq :)

Waarom niet als nog inschrijven bij KvK. Ps ben bestuurder geweest bij VVE

Write a Reply...