zakelijke bunq rekening geeft aan dat zijn bankndit weigert omdat de rekening geflagged is als “frauduleus” iemand een idee hoe dat zit?
Grote betaling aangemerkt als mogelijk 'frauduleus'
Jeroen 🏳️🌈Wizard
@Wellwood-B-V-Red-Frog#88575 Is het niet handiger omdat aan de bank te vragen die deze melding maakt?
EwoutAce
Hier eenzelfde iets. Ik had bij dé bank 3 overboekingen gedaan naar bunq. Ineens de melding dat de laatste overboeking niet gedaan kan worden. Vervolgens word ik uitgelogd en is de online toegang tot dé bank geblokkeerd. Even gebeld en: zag eruit als frauduleuze handelingen. Ze vertrouwden het niet. Let wel dat het ging om kleine bedragen, iets van een paar honderd euro slechts. Vreemd
Petervdv 🏳️🌈Wizard
@Ewout-Blue-Kiwi#88682 Every bank has (and has to have) fraud checks. Better too careful than like the recent ING scandals :)
TTimProdigy
- Edited
Hi @Ewout-Blue-Kiwi#88682 & @Wellwood-B-V-Red-Frog#88575
Dit lijkt eerlijk gezegd meer een vraag voor de andere bank. Er zijn veel risico's voor een bank (en rekeninghouder) als er plots meerdere betalingen naar één externe rekening gaan of eenmalig een hoog bedrag naar een (relatief) onbekende rekening. Bijvoorbeeld wanneer iemand anders toegang heeft tot jouw rekening en geld wilt overmaken naar zichzelf, of een ander. De bank die de overboeking moet verwerken kan een betaling hierdoor tegenhouden en contact opzoeken met de rekeninghouder voor controle. Dit is opzich niets vreemds, en zou juist een veilig gevoel moeten geven.
EwoutAce
@Tim#88700 Ja, dat wel, mee eens ook, maar als ik al maandenlang van die rekening overboek naar m’n bunq rekening, met zelfs hogere bedragen, inclusief periodieke overboekingenC wordt het wel wat vreemd.
- NickRookieCO2 Saver
@Ewout-Blue-Kiwi#88741 Welkom in de nieuwe wereld van AI en risicofactor analyses. Er zijn diverse redenen dat je account wordt geflagged, bepaald bedrag, repeterend gedrag, ingelogd vanuit een onbekende PC, misschien zelfs wel een IP (middels VPN) die men niet kent. Patronen kunnen zorgen voor beslissingen, normaliter kan een telefoontje voldoende zijn om je probleem op te lossen.
SSanderProdigy
@Ewout-Blue-Kiwi#88741 zulke systemen krijgen ook updates van tijd tot tijd waardoor andere zaken nu opeens wel een trigger kunnen veroorzaken wellicht. 🙂
jorritChamp
Hi! We hebben dit verder opgepakt in de chat. De meeste banken hebben bepaalde checks waardoor betalingen (tijdelijk) geblokkeerd kunnen worden. We horen het natuurlijk graag als er zulke meldingen zijn en zullen er altijd alles aan doen om dit op te lossen met de betrokken banken! Graag ontvangen we de meldingen in de chat zodat deze altijd bij het compliance team terecht komen.
RudyRookie
De reacties gaan voor mij een beetje van hier en een beetje van daar en wat andere banken doen. Wil de vraag graag konkreet stellen ivm geplande verkopen van bedrijf en o/g. Komt een groot bedrag op mijn rekening is het dan Bunq die dat bedrag "blokkeert" ? (tnx)
Petervdv 🏳️🌈Wizard
@Rudolf-Pink-Eagle#89047 Zowel de verzender als de ontvanger kan zaken blokkeren. Als je concrete antwoorden op een situatie wil, ga dan even naar de private support :)
RudyRookie
Lijkt mij dat de bank daar natuurlijk een beleid over heeft. Maar ik ga idd naar private support.
Bunq heeft mijn bank geblokkeerd ook vanwege een soortgelijke reden en wilt niet reageren op mij en de blokkade er niet af halen en ik heb financiële verplichtingen die ik moet voldoen via die rekening omdat al mijn geld daar op gestort wordt nou verwacht aankomende maandag een betaling van 3,500 en ze willen de blokkade er maar niet af halen of reageren het zou fijn zijn als doormidden van deze chat de blokkade opgeheven wordt en ik verder geholpen wordt voor de rest heb ik nooit problemen met bunq gehad ik ben al 3 jaar een tevreden klant