• App UI becoming increasingly less intuitive

I personally find the UI to be less and less intuitive. Under the cards tab, there's a big fat button to select the account to link to and all other settings are tucked away under a submenu (with the exception of the dual pin for some reason?)
Under the events tab, there's a search bar with other buttons next to it?? You need to horzintally scroll the search bar to expose the 3rd button which is otherwise halfway visible. The button itself "accepted" supposedly shows accepted recurring payments except it doesn't. I used to be able to block recurring online payments but I can't for the life of me find it. Under the event itself (online mastercard payment) I can't block the future payments anymore..

I used to love bunq's UI but lately it's become increasingly confusing and annoying.

Correction: only the first button next to the search bar is halfway visible, the second one isn't visible at all.

Well, this is your personal opinion, I feel the design was indeed improved with the couple last updates

Another note: why are private matters hidden away in so many sub menu's now?
        Ask a question --> can't find your question --> ask privately etc.
        I get that bunq wants to encourage people to look for answers on the community but I know when to reach for private support and when not.
        Private support also necessary in cases where private details are involved, not just when you can't find a community answer. It's not clear at all where to find the private support in that case.

@Jasper-Pink-Penguin#89057 Onder de geaccepteerd knop staan alleen SEPA automatische incasso's.

Het kunnen accepteren, blokkeren en toekennen aan een bepaalde bankrekening van periodieke afschrijvingen op de MasterCard is door bunq vorig jaar al weggehaald omdat ze dat systeem te onhandig vonden.

Er zijn wel meer dingen die ik vreemd vind. Zo zit bijvoorbeeld de toegestane landen onder de instellingen bij een kaart. Dus je verwacht dat dit alleen voor die specifieke kaart is, maar dat is helemaal niet zo. Het is voor alle kaarten tegelijk. Zo moet je dus voor alle kaarten alles toestaan wat je wellicht maar voor 1 kaart nodig hebt. Dat maakt het niet veiliger, maar juist onveiliger.

@JeroenE#89064 Ah dat verklaart het. Het kunnen blokkeren van online betalingen was nu juist wat ik handig vond van bunq.
            Ik zit nu bijvoorbeeld in een situatie waar een bedrijf maandelijks geld afschrijft waar ik niet vanaf kom. In plaats van het te kunnen blokkeren moet ik het "met het bedrijf zelf oplossen" volgens de support. Dat werkt vast goed als je te maken hebt met een scam of iemand die je kaart nummer en cvc heeft gestolen.

@Jasper-Pink-Penguin#89065 Je moet het eerst met het bedrijf proberen op te lossen, dat klopt. Als dat niet werkt dan moet bunq support je verder helpen. Als je kaartgegevens gestolen zijn dan moet je de kaart blokkeren en support inlichten. Dat is natuurlijk een andere situatie dan een bedrijf waar je zelf de gegevens aan hebt gegeven maar niet stopt met afschrijven.

@Jasper-Pink-Penguin#89065 Precies, vind het buitengewoon vervelend dat Bunq zo moeilijk doet over dit soort betwistingen van transacties en dergelijke. Ook al contact gehad met support hierover, deze week de knoop doorgehakt om maar gewoon een credit card te nemen bij ICS.

@Dani-Violet-Panda#89092 Ook bij ICS wordt aan je gevraagd om eerst contact op te nemen met het bedrijf zelf. Dat hebben ze bij mij al een paar keer gedaan.

@JeroenE#89095 Nou nee, wanneer je ze simpelweg belt om te zeggen dat je een betaling wilt annuleren doen ze dat in de meeste gevallen.

@Dani-Violet-Panda#89115 Bij mij dus niet, ik moest dat eerst met het bedrijf opnemen.

Write a Reply...