JeroenAce
Zou nu toch mogelijk moeten zijn om Apple Pay op een iMac te krijgen? Lees dat de enige voorwaarde is dat hij dezelfde Apple ID moet hebben als de iPhone. Op de iPhone werkt het perfect
Zou nu toch mogelijk moeten zijn om Apple Pay op een iMac te krijgen? Lees dat de enige voorwaarde is dat hij dezelfde Apple ID moet hebben als de iPhone. Op de iPhone werkt het perfect
@Webarcher#98341 Hi 👋
This is indeed the case, it is possible to add a bunq Apple Pay card to the wallet on a mac. So that you can pay online.
But as far as I know, macOS only supports Mastercards to be added.
So if you're trying to add a Maestro card, it won't work.
Have a nice day! 🌈👍
werkt dit ook op een MBP?
@Ilan#98345 Yep, should work on every mac.
See this support page from Apple.
@WJanson#98350 well, I still need my iPhone since I don't have Touch ID on my MBP. thanks for the link though!
@Ilan#98345 Bien sûr!!
Sur le mien mi 2012
@Ilan#98351 Ou de la Watch
Il suffit d’activer le Bluetooth
@WJanson#98342 Daar zal het wel op misgaan. Heb alleen een maestro kaart
Belgische Bunq maestros werken prima op de Mac. Duitse en Ierse kaarten schijnen ook te werken. De Italiaanse niet. En de Nederlandse ook (nog) niet.
@Mike#98466 Dat komt omdat je met een Nederlandse Maestro niet online kan betalen en met een Belgische wel. En als je niet online kan betalen dan heeft het ook geen zin om hem toe te voegen aan je MacBook; die ga je immers niet voor een betaalterminal bij de supermarkt houden om te betalen.
@JeroenE#98469 Bij ING werkt Maestro toch wel gewoon met Apple pay op de Mac?
@JeroenE#98469 Een paar weken geleden kon je nog helemaal geen maestro’s toevoegen aan je wallet op de Mac. Dat kan nu dus wel, maar niet alle bunq maestro kaarten zijn geactiveerd voor betalen op het web. Dat verschilt dus per land.
@mmichael1991#98471 Met bunq ook, alleen niet met de Italiaanse kaarten. En de Nederlandse ook niet natuurlijk.
Dit kan uiteraard met een ondersteunde pas. Dan zou het gewoon via iCloud moeten werken.
Mocht je bij de MacBook Pro op zoek willen naar de Wallet instellingen, dan kan zeker bij de beta van macOS Catalina een reboot helpen. :-))
Ik denk dat de Bunq kaart niet werkt. Want op mijn iPhone kan ik die ook niet gebruiken voor online betalen en mijn ING pas wel.
Als de Merchent (of de acherliggende PSP) Maestro via Apple Pay activeert, kan je ook gewoon met de Maestro via Apple Pay betalen, ook met je NL pas.
Kijk bijvoorbeeld eens de uitleg bij Mollie (PSP).
Dus het is wel enigszins afhankelijk van de implementatie hiervan.
Heb net de Maestro Apple Pay kaart op mijn iPad toegevoegd. Ging prima. Een iPad wordt ook voor online aankopen gebruikt . Waarom dan wel op een iPad en niet op een iMac ?
@Webarcher#99264 in macos zit de ondersteuning er nog niet helemaal lekker in, per os 10.15 catalina in het najaar zal de ondersteuning pas beter er breder zijn. geduld in deze is dus een schone zaak. ik kan helemaal geen apple pay op m'n mac doen omdat die simpelweg te oud is helaas.
@DaveFlash#99341 Werkte bij mij op Mojave anders prima, zowel MasterCard als Maestro, dus hier zal het niet aan liggen..