• Rekening voor uitwisselingsstudent

Binnenkort krijgen we een jaartje een uitwisselingsstudent in huis uit Japan. Is het mogelijk om voor haar een rekening te openen en een pas aan te vragen?

Ik denk dat het voor haar makkelijker en voordeliger is om hier in NL tijdelijk een rekening te openen.

Wij hebben voor onze uitwisselingsstudent gewoon een extra pas (op mijn naam) aangevraagd en die gekoppeld aan een rekening. Super makkelijk!

Some geeft hij contant geld en dan storten we dat op de Bunq rekening. Kan gewoon 😀

Dat is idd ook nog een mogelijkheid.

Maar kan me voorstellen dat als de ouders geld overmaken ze dat liever doen op een rekening met haar naam, en niet op mijn naam.

Maar wellicht vergis ik me daar in.

Ze vertrouwen haar ook aan ons toe, dus zal dat ook wel meevallen. Het is voor ons de eerste keer, dus we moeten overal nog even achter komen.

Hallo Henry!

Leuk dat je dan meteen aan bunq denkt! 🙂 Op dit moment zijn we live in Europa, daarom hebben we voor de aanmelding een Europees belastingnummer nodig. In Nederland kan ze een aanvraag doen voor een BSN bij de lokale gemeenten. In combinatie met een registratie op een Nederlands adres, kan je via de app direct een account aanmaken! 😃

Inderdaad dat zal wel meevallen. Geld overmaken is soms net zo duur of zelfs duurder dan met een buitenlandse (credit)kaart geld uit de muur te halen.

Voor onze huidige Braziliaanse student was het makkelijker om ons cash te geven waarna wij met iDeal de Bunq rekening weer aanvulde.

Heel veel plezier met jullie eerste, onze 4de gaat morgen maar huis, altijd een onplezierig moment... Maar nummer 5 staat alweer te trappelen om eind augustus naar Nederland te komen !

Write a Reply...