• Is Bunq met nieuwe model bunqie zoek?

Ik snap dat er geld verdient moet worden bij Bunq, maar volgens mij is Bunq bunqie zoek.

Als ik nu een pas wil of meerdere rekeningen wil maken (was ik nog niet aan toe gekomen) dan moet ik €7,99 per maand aftikken.

Voor dat bedrag zijn en/of rekeningen niet mogelijk en moet ik betalen om geld op te nemen.

Bij de ING heb je voor €3,90 per maand een en/of rekening met Twee passen, een creditcard en een super app en een webinterface.

Van de goedkoopste met een mooi Pay for what you need model, naar een van de duurste in het linker rijtje.

Is Ali compleet Bunqie zoek?

Ik zag ergens staan dat er nu 10 opnames per maand inbegrepen zijn. Een beetje moderne Nederlander neemt niet zo vaak meer geld op... Dus dat punt kun je al schrappen.

Toch is dit bij de andere banken onbeperkt gratis --> ook op dit punt dus weer less for more

Het argument van bunq hier is dat zij een gast-gebruik vergoeding moeten betalen aan de andere banken. Ik vermoed dat banken als Rabo en ABN elkaar die gastgebruik fee waiven omdat ze bij elkaar terecht kunnen. Aangezien bunq dat niet te bieden heeft zullen ze wel moeten lappen. Da's heel vervelend voor ze en die 80 cent per opname heb ik altijd als een klein nadeeltje geaccepteerd (ik neem niet zo vaak geld op en gezien de kosten van 1 euro per maand vond ik die paar keer 80 cent niet zo'n probleem) maar om 10 'gratis' cash opnames (het is niet gratis, het is inclusief in je abonnement) nu als USP te verkopen van je Premium pakket is wel een beetje bizar. Ik zou het meer een beperkende factor noemen: "slechts tien cash opnames gratis, daarna moet u nog MEER gaan lappen".

Oké, voor normale pin automaten kan ik begrijpen dat er veel kosten voor bunq aan zitten, maar dit is volgens mij niet het geval bij de pin automaten die veel supermarkten binnen hebben staan om van hun contant geld af te komen. Waarom zegt bunq niet buiten pinnen mag 1x per maand en binnen is onbeperkt? Scheelt iedereen in de kosten!

Write a Reply...