• Telephone providers won't accept Bunq

@Delia-Violet-Quokka#37787 Hey Delia,
That obviously shouldn't happen. BTW, bunq has a banking license so it is a real Dutch bank. You should contact bunq support (support@bunq.com or through the app). They will help you and contact Tele2. Have a nice evening!

Tele2 is deducting money from my bunq account already a long time. So at least they are able to. I think I even signed up that phone number on this bunq account.

@Koen-Golden-Panther#37804 same...

I am from The Netherlands as wel and use my bunq account for all my payments as rent,phone,internet,electric and all that. I guess it’s an error from Tele 2

@Delia-Violet-Quokka#37787 Ik heb een tele2 abonnement af kunnen sluiten met mijn bunqpas in de Tele2 winkel in Arnhem.

Geen problemen gehad met Tele2 🤔 Nu heb ik T-Mobile en daar werkt ook alles prima

4 months later

İk kan helaas niet Bunq als bank selecteren bij het wijzigen van rekeningnummer voor de toekomstige incasso’s online.
              😞😞

@Hakki-Magenta-Penguin#65935

Het is niet toegestaan een bunq rekeningnummer te weigeren. Vaak is het overigens gewoon een veroudering van het systeem/de site. Ik zou je aanraden ook even telefonisch of via de mail aan te geven bij het desbetreffende bedrijf (?) om je rekening te wijzigen, in veel gevallen lukt dat wel.

Mocht het niet baten kun je een mail sturen naar meldpuntIBANdiscriminatie@dnb.nl. Deze overheidsinstelling is aangewezen voor de behandeling/afhandeling van zulke klachten.

Heb het net ook even geprobeerd via internet, waarbij de verificatie via Buckaroo gaat. bunq staat inderdaad niet in de lijst! Dit terwijl mijn AI's nu wel via bunq lopen. Ik denk dat bellen naar de klantenservice en hun het handmatig direct in het systeem laten zetten wel werkt.

Het komt steeds vaker voor dat bedrijven (waaronder de telefoon maatschappijen) e-mandaat gebruiken bij online IBAN opgave/wijziging, hierbij is bunq (nog) niet aangesloten. Voorheen deden ze dat soms via een 1c iDeal betaling.

2 years later

Even now I have that exact problem with Ben.nl, they reject my order after identifying through iDeal, and tell me I should use another account than Bunq. Anyone here knows what I could do?

2 years later

Hello!
                        i tried to open a mobile subscription via Tele2 and Simyo, both were declined because I have a Bunq account (after calling support), even if it’s with a Dutch IBAN.
                        could you help fixing this please?
                        thx

Write a Reply...