• Business account
  • Automatische upgrade Bunq zakelijk...?

Egal welche Bank, Geschäftskunden sind immer annoying... 😂

Dus eerst twee jaar spam om over stappen maar bij geen interesse verplicht overstappen?

Hey,

Get an extra weekend every month thanks to your upcoming upgrade to bunq Business.

Onzin ik besteed twee uur per maand aan de opties die jullie me aanbieden.

Nog niet zo lang geleden was het:

Vanaf het allereerste moment hebben we ervoor gekozen om het anders te doen dan traditionele banken. We investeren niet in nare bedrijven... Bla bla bla

Gewoon simpele bullshit om klanten aan te trekken, bah wat een amateuristisch gedoe bij bunq. Ik ga met alle plezier 10 euro betalen bij de traditionele bank want daar koop ik vertrouwen mee, jullie verdienen het niet.

Succes met alles, verwacht dat er weinig over is van bunq over een tijdje.

ℹ️ Moderator (Sander): fixed formatting, it was not nicely readable on some screensizes. 🙂

Hi everyone,

To provide you with the best and easiest banking solution, we decided to simplify our business memberships and create bunq Business.

For some more context, our old business membership actually ended on 2nd August 2017. We gave our early business users a two year grace period to upgrade to bunq Business, in order to provide you with a smooth transition and as a thank you for being with us from the very start.

We sent out the email to proactively inform you about the status of your account and bring light to our current business membership. If you have any questions about bunq Business, be sure to let us know and we'll be happy to give you some more information!

Please keep in mind your account will not be automatically upgraded until 28th October 2019. You're of course always welcome to upgrade or change your membership before this date if you wish to do so. This topic can help walk you through how.

Thanks for your understanding and we appreciate your support during this transition!

@Elise#117359 Als je Nederlands zou spreken, zou je kunnen zien dat je geen enkele vraag van gebruikers hebt beantwoord.

Google Translate dit maar ff.

Wauw Bunq. Pas op met wat jullie doen. Zakelijk ben ik in ieder geval weg.

Persoonlijke rekening next?

@Elise#117359 Can you please reply to a message of Ali himself: "Graag wil ik benadrukken dat de huidige gebruikers gewoon gebruik kunnen blijven maken van hun diensten, tegen de voorwaarden die al golden. Van een prijsverhoging is geen sprake." (2 aug. 2017)

@Elise#117359 I must have missed a lot then. Because the fact that I suddently go from 24 euro's to 120 euro's for that specific membership comes as a total suprise to me.

But still, I'd be willing to pay. It's just that I do not like suprises like this from my bank.

What's next, charging extra for other features (something you're already doing with those fancy new mini-features like accountant exports). And to be honest, the whole experience and support hasn't gotten much better over the last few months...

All of this really sucks. I no longer trust you, the love for Bunq is definitely over now. So I will not only have to cancel my free membership, but also cancel the three paid memberships, revert the bank migration in progres and move back to Rabobank or find some other suitable bank (no, not KNAB)

@De-Lange-Koe-Aquamarine-Hummingbird#117367 Dat ging niet over zakelijke rekeningen.

@pbruins84#117376 Als huidige gebruikers bij het ingaan van Premium wel van de oude voorwaarden gebruik kunnen blijven maken, waarom dan bij een zakelijk account opeens niet meer? De definitie van huidige gebruiker is niet anders lijkt mij

@Elise#117359 Two year grace period? Well, that has never been communicated in any way. So there is your "smooth transition". Bunq really dropped this one as a bomb out of nowhere, and now demands all those business users to either pay up €10/mo or put some effort into switching accounts. As someone already mentioned, you cannot have any of these surprises when running a company. Beside this move being very unfriendly towards customers that have been with you from the very beginning, it is very unprofessional to treat business users (or any kind of user for that matter) this way. I really cannot grasp what had to be going on at bunq internally to come up with this move. I will use this fiasco of a bank for one more month. See you all at a more mature bank.

Wie kann man seine Mitarbeiter kündigen ? Finde keinen richtigen Hinweis dazu

Ik had een zakelijke rekening maar na mijn pensioen is die rekening opgezegd. Nu krijg ik op mijn privé rekening van de free bank de mail dat die wordt omgezet naar een premium voor 9.99. Als dit geen vergissing is zeg ik: bey bey bunq!

@Elise#117359 "Omdat je huidige lidmaatschap op 2 augustus 2017 is stopgezet wordt je bunq account automatisch overgezet op bunq Zakelijk op 28 oktober 2019. Wil je niet wachten met tijd besparen? Volg dan eenvoudig de link hieronder om vandaag nog te upgraden!"

strookt totaal niet met elkaar natuurlijk.... wanneer stuurt bunq per e-mail een rectificatie?

Bunq is niet zoals de grootbanken, die zouden hier niet mee wegkomen..

Opzeggen kan alleen via de chat? Misschien een idee om dit proces een keer in een app update mee te nemen!

@Elise#117359 Bizar antwoord...

@The-Brand-Men#117330 bedankt voor deze reactie, scheelt mij typewerk want ik denk er precies zo over!!
                                Vorige keer duurde het 2 dagen voor de reactie van Ali kwam, die dagen wacht ik nog even af. Anders ga ik met pijn in mijn hart naar een andere bank. Bunq was zo mooi, maar van respect voor klanten hebben ze echt niets begrepen.

Blijkbaar is bunq geen betrouwbare bank als het aankomt op zaken! Dat vinden wij ook heel jammer. En van fouten uit het verleden wordt overigens niet echte geleerd.

Morgen zetten we de boel in gang om een andere bank te zoeken ; zo doen we geen zaken!

Inmiddels ook wel weer aan het twijfelen of we er juist aan hebben gedaan om onze privé rekeningen over te zetten ; FYI bunq, not much credit anymore 👋💸

Ook ik kreeg die mail en kan met inderdaad herinneren dat er sprake was van "gratis" gebruik tot de pas verlopen was. Dan zou je moeten upgraden. Uiteindelijk moeten we dus toch, maar nu wordt het je door de strot geduwd.

Kortom. Mensen we lopen allemaal te klagen. Ali zal het een biet wezen. Die zit er warmpjes bij terwijl wij hard knokken om onze centen op de zakelijke rekening op pijl te houden. Doen wij dit met onze klanten zijn ze meteen verdwenen. Ze kunnen nu wel wat zeggen bij bunq en wat beloven, maar we weten nu wel dat Bunq net zo betrouwbaar is als de overheid met de wegenbelastingvrije Blue-Motion modellen, de hybride voertuigen waar het accugewicht niet meegerekend werd in de MRB, en de bijtelling voor elektrische auto's gestimuleerd zou blijven.

We hebben vroeger allemaal sprookjes gelezen en hebben nu inmiddels toch wel ontdekt dat deze niet bestaan. Want ook al trekken ze het één en ander nu recht, welke verassing komt hierna!

Laten we eerlijk zijn, hoeveel functies gebruiken we nou van bunq wat een andere bank niet heeft. Betaal linkjes sturen kan elke bank, PSD2 geeft veel meer mogelijkheden voor wat betreft de boekhouding, facturen scannen doet mijn boekhoudpakket, acceptgiro's scannen doet mijn rabo app dus tja. Wat is er voor speciaals nog aan deze bank met deze prijs t.o.v. andere banken. Het enigste grote verschil is dat de Rabo, ABN of welke bank dan ook dit soort grappen met prijsverhogingen nooit zal uitvoeren.

Hi 👋🏼 All,

Although I'm not in this situation I did follow the discussion with interest.

From a formal standpoint I think nothing went wrong here. The old membership did got discontinued. It was communicated via email and also via renewed terms and conditions. Beside that it was also hard to have missed the whole discussion around that change.
                                      According to the terms and conditions bunq 🌈 will communicate such changes 60 days prior to the change. So in such case you have 60 days before anything will change for you. That gives you a reasonable time to decide what to do.
                                      In all fairness, those 60 days turned out to be 730 days. So from that perspective, we are very lucky. Don't think any other bank would have done that.

But was today's email the best example of clear communication? In my humble opinion : no, it wasn't. I wouldn't have choosen to combine the message with a bunch of marketing. I also would have chosen to recap why bunq 🌈 did discontinued the old one. Finally I noticed that the message also somewhat got lost in translation, at least in the Dutch one.

But anyway, no matter how you look at it.. it's is still a bummer for those involved. So, I can understand not everyone is happy about it.

The increase in price may seem unfair.. but keep in mind you also gain access to all the latest features.

Is it worth the price? You decide.

So fare my two cents ;)