• Rabobank blocked account after request

@Hubertus#166042 De Rabo bank heeft een nogal strenge controle afdeling op fraude bij haar klanten. Ik opende bijvoorbeeld in januari van dit jaar een rekening, terwijl ik al vele jaren hypotheek klant bij ze ben. Ik maakte als test direct een paar keer een overboeking heen en weer tussen mijn Bunq en Rabo rekening. En ook als test een betaalverzoek aan mezelf. En wat denk je? Overboekingen werden niet meer uitgevoerd. Ik moest in een telefoongesprek de fraude afdeling overtuigen dat er niets aan de hand was, en werd mijn Rabo rekening pas vrijgegeven.

@Tim#131524 @Tim: heeft Bunq ook wel eens (algemeen) overleg met Rabobank Nederland? Blijkbaar wordt de afdeling fraude & controll van de Rabobank snel zenuwachtig als er transacties in bank verkeer of betaalverzoek zijn tussen deze 2 banken als ik bovenstaande reacties lees? Controle is goed, maar kan dus ook doorslaan en moeten de goede klanten lijden onder minder goed bedoelenden? Je kunt in je Rabo app trouwens tegenwoordig ook je saldo en transacties van andere banken inzien, waaronder ook Bunq. Dus moet er ook minder vrees zijn.

Hi @Petrus-Olive-Tiger#166050

Unfortunately I don't know as I'm not a bunq employee and such information would be limited to a certain department or staff members only. But yes it would make sense if there is some kind of communication between (Dutch) banks to combat money laundering and fraud together.

Reading the above comments it looks like some kind of security mechanism by Rabobank to prevent accounts being emptied after someone acquired login details of one of their customers. But it would make more sense to hold payments and investigate them instead of letting payments through and blocking the account(s) afterwards in my opinion.

I hope in the future banks are allowed to share more (anonymized) information through a dedicated platform to combat fraudulent activity/users and improve the security of accounts. But it seems for now that privacy issues are still a key factor here resulting in banks operating all independently with their own systems and tactics and sometimes having to 'defend the bad guys'. Banks are generally not really keen to speak about any of their security and control mechanisms either to prevent too much insights for the dark side of our payments systems. :D

7 months later

@M-Red-Swan#131473 precies de zelfde probleem ben ik tegen gekomen , wat moet ik nu doen , met wie moet ik contact opnemen

@New-Grey-Cheetah-2198542424#210599

De persoon waarvan de rekening is geblokkeerd kan contact opnemen met zijn/haar eigen bank.

2 months later

@New-Purple-Hummingbird-1272502764#217043 Hoi 👋 John,

Beste is om contact op te nemen met support via [Profile] > [Menu] > [Get Private Support] of email naar support@bunq.com

a year later

@Helmer#131475 Dit is dus bij mij nu gebeurd? En weet niet wat ik moet doen aangezien me account geblokkeerd is.

@Martyna#250281 Hoi Martyna! Is je Rabobank account geblokkeerd? Dan zal je contact moeten opnemen met Rabobank. Dit kan bijvoorbeeld in de Rabobank app: ga naar de pagina "Service", open het tabblad "Contact" en kies voor "Stel je vraag via chat" of "Bel met één van onze medewerkers".

6 months later

Mijn Rabobank rekening is ook nu geblokkeerd na overboeking naar mijn Bunq rekening, vreemd allemaal.

@New-Emerald-Baboon-4215308506#273771 Fout van Rabobank helaas

7 months later

komt vaker voor, is mij ook overkomen

Write a Reply...