• Ideas Payments
  • bunq.me Payment Description to Another Bank Not Visible

Verbaast me dat ik dit nog niet eerder hier heb gezien (of is niet komen bovendrijven bij het zoeken), maar ik krijg regelmatig opmerkingen dat het onhandig dat bij bunq.me betalingen op het afschrift van de betaler de meegegeven beschrijving nergens meer opduikt.

Als iemand op een later tijdstip door z'n betalingen loopt, heb je namelijk geen idee meer waarvoor het was. De omschrijving is wel erg lang (cijfer&lettercombo / lange cijferreeks / bunq IBAN / voornaam BUNQ iban rekeninghouder), maar de meegegeven omschrijving ho maar ;) het is dan wel iets waar een bunq-rekeninghouder zelf niet veel mee van doen heeft, maar het zou toch wel wat netter zijn :)

Alieke van Sommeren changed the title to bunq.me omschrijving betaling niet in afschrijving betalende bank zichtbaar.

I made a topic about this a while ago as well

@ThomHeemstra#132623 somebody sent me the link to your topic as well..you opened it in 2017! lets hope this time it gets picked up / implemented :)

Dit zou toch niet zo moeilijk hoeven zijn om te implementeren, maar zou het voor veel mensen een stuk makkelijker maken! +1 voor deze feature 🌈

@thijsoost#132643 Als Tikkie het kan, moet bunq het zeker kunnen ipv de nietszeggende code :D

Looks like a great idea! +πŸ™Œ

2 months later

Zou erg fijn zijn als de beschrijving bijgevoegd wordt, op dit moment kan de betaler niet goed zien waarom de betaling over gaat. +1 :)

De hele bunq.me zou gewoon even opnieuw tegen het licht gehouden moeten worden en hier en daar simpele aanpassingen doen.

Zijn al zoveel topics over gestart en krijg zoveel meldingen van mensen dat ze m'n request niet vertrouwen.

Gewoon ff een klein beetje tijd in investeren om hem nu écht ff een 'tikkie beter' te maken 😁

10 days later

Een aanvulling: het valt me op dat in het omschrijvingenveld een lange cijferreeks voorkomt die ook bij het kenmerk wordt opgenomen. Simpel gedacht zou je dan denken: vervang deze reeks in het omschrijvingsveld door de ingetikte omschrijving en je bent er ;)

Dit is inderdaad een belangrijk punt. Krijg er regelmatig opmerkingen over. Ik injecteer automatische bunq.me koppelingen bij mijn facturen vanuit Moneybird en krijg klachten van klanten dat ze niet kunnen zien welke factuur ze betaald hebben op hun afschrift. En dat leidt dan weer tot telefoontjes van de boekhouder...

It’s too bad this is still an issue. If even Rabobank and ABN can do this, then I’m very sure bunq can do this too. πŸ™πŸ»πŸŒˆ

2 months later
                          5 years later

Ja, ik loop hier nu ook tegenaan. Zal fijn zijn aangezien betaalomschrijvingen wel door de betaler kan worden ingevoerd.

Violet changed the title to bunq.me Payment Description to Another Bank Not Visible.
                              Write a Reply...