• Additional questions about the bunq Green Card 🌳

‪I hope we can expect more real innovation instead of this. I like the concept of planting trees but we don’t need a metal card for that, that uses more energy to produce than a plastic one (of which none ends up in the ocean anyway). Focus on what matters.‬

it's really a capitalist band at bunq, he thinks that profit, they say on their website that it is possible to have the GREEN card without changing banks when in reality I am obliged to pay 7, 99 € more ... I will not let these thieves

@Tim#135500 Blijf wel mijn Revolut Metal card gebruiken. Geen kosten en geen kosten bij het opladen van geld. Onbeperkt.

De gedachte was goed van Bunq. Maar lees de reacties. Dat zegt wel dat ze de boot gemist hebben. Dit hadden ze veel slimmer en anders kunnen aanpakken.

99 euro oer jaar voor een kaartje zonder voordelen is absurd. Bij Revolut/N24 heb je allerlei extra’s, verzekeringen etc erbij. Voor 100 euro plant ik 10000 bomen als ik ze aan een stichting geef. Sorry ben niet overtuigd van de goede bedoelingen deze keer.

1000 ( founder )kaarten is 99.000 euro omzet. Waarvan er initieel 1000 bomen geplant worden. Leg mij de overigen 98,50.- uit. Zijn dat kosten of winst voor Bunq? Wat is de opzegtermijn en kun je de “ Green Card “ koppelen aan je rekening?...

@Thibaultb#135504

I'm having someone look at this as I'm pretty sure this isn't how it should be.

Bunq is een bank en moet dus winst maken. Het staat misschien mooi om mee te doen met het ecoterrorisme maar om onder het mom van zogenaamde klimaatvriendelijke maatregelen nu proberen om nog eens 100€ per jaar uit de zakken van je gebruikers te kloppen gaat mij te ver. Iedereen zit te wachten op verdere innovatieve initiatieven van bunq en niet op dit soort “groot nieuws”. Ik ben absolute fan van het nieuwe soort banken die als paddestoelen uit de grond schiet en dus is het misschien tijd om eens naar een andere speler op de markt te kijken die iets minder hebzuchtig is 😐.

@Mike365#135506

Productie van de kaart en het product? Service en achterliggende features? Medewerkers, systemen, huur etc..

Annuleren van je kaart kan totdat deze geproduceerd is en verzonden wordt, zoals met alle kaarten.

Als je de kaart in combinatie met een Premium, Joint of Business lidmaatschap besteld kun je deze net als alle andere kaarten aan je rekeningen koppelen.

@Tim#135510 Bedoel... ieder jaar 99.- Wanneer kun je hem stopzetten.

En die kosten hebben ze nu ook. De productie zal op enkele centen liggen. Kaart is niet van goud😉😉

It’s a bit sad that so many only compare 99 Euro per year to receiving the metal card. It’s simply a green development Programm powered by a turnover/transaction incentive. No more, no less. And you get a Metal card. If you don’t want a Metal card you can choose donating yourself or not at all which is fine as each one is free to choose. 😊

Bunq needs revenues. It’s only internally financed, by Ali. The is no private equity investor or any other third party via “extras” influencing the decisions of bunq. Correct my if I’m wrong but as far as I know it’s the only real independent bank for now.

Bunq earns via account plans and transaction fees. No loans or any kickbacks. Just plain vanilla “cash” banking. They cannot afford to donate by default from I.e. 7,99 Euro customer. So the idea to connect the wish for a metal card with a green project and support using card payments is a no brainer.

A Metall card in 2020 that’s silly, nostalgic but if it provides the chance to plant trees it’s really at least something sustainable.

@Mike365#135512

Dan zou ik nog maar even wat onderzoek doen naar wat een metalen kaart kost om te produceren...

@Tim#135515 Ik heb metalen visitekaartjes met een NFC chip laten maken. 1000 stuks. Ik weet wat ze kosten. Ik was 42 cent per kaartje kwijt. En ik ben geen bank met tienduizenden klanten.

Nogmaals kijk naar de reacties. Het zegt wel wat dat klanten zo losgaan nu. Op diverse fora ook. Los van het feit dat Bunq zelf wel even een bericht had kunnen uit laten gaan omtrent de iOS gebruikers. Zie net dat apps met wel vertragingen teruggaand naar 7 november worden goedgekeurd door Apple. Misschien handig om deze gebruikers gerust te stellenz

Green card die wel een hele boom per €100 belooft te planten en komt verder zonder enige verdere speciale voordelen. Dit allemaal boven op de kosten van bunq premium en die kaart zelf.

Nee dank je, metalen kaart is vet maar voor deze prijs zie ik er echt geen reden voor... Dacht dat bunq het anders wou doen dan andere banken, valt dit Ăźberhaupt wel binnen de filosofie van bunq?

Ik kan geen kaart aanvragen. Staat namelijk niet als optie bij mijn passen.

@Tim#135492 Grazie del suggerimento
                          È esattamente quello che farò

E colgo il tuo invito a non far spam se tu cogli il mio a non far passare una buffonata come questa proposta come una figata

@Tim#135515 Yes...and that cost repeats every year even though the card is valid for 6 years. Please...

Ik zou graag de metalen kaart willen, maar 99 EUR per jaar vind ik te veel. Dan geeft ik dat liever uit aan een American Express Flying Blue goldcard waar ik flink wat Flying Blue miles heb, verzekeringen voor reizen, bagage en vertraging, verzekeringen voor producten etc.

@Mar#135531 Precies dat!!

@Tim?! Dus als ik 6 x 99.- betaal en 6 jaar met de kaart doe.... dan zijn de kosten... laat maar:) i rest my case.

Colgo l’invito di Tim e inserisco un commento costruttivo

Se si vuole fare profitto non bisogna nasconderlo dietro iniziative green

Ci molti shop che acquistando da loro piantano alberi con tanto di documentazione fotografica

Se volevano dare una carta di metallo e i costi erano eccessivi bastava comunicarlo alla community e per trasparenza, visto che è uno dei cavalli di battaglia, dire chiaramente che non era proficuo e quindi inattuabile

Visto che abbiamo tirato fuori la gestione di banca faccio il cliente bancario: il prodotto non è interessante e pianterò gli alberi acquistando sui siti ecommerce che lo propongono

Weiß jemand ob man mit der Green Card nun kontaktlos bezahlen kann? Auf der Karte selbst scheint ja kein Symbol zu sein. Wäre sehr schade wenn dies nicht möglich ist.

@Tim#135507 they finally understood that it is a mistake on their applications and that they will postpone the incident, they will refund me the 7.99 € good news

@NeodeBono#135526 do you have the latest version of the app installed?