• Hoe lang duurt het voordat je de green card kunt gebruiken?

De fysieke kaart is nog niet geactiveerd, maar in de app kun je wel al de pasgegevens (kaartnummer, cvc) inzien en deze online gebruiken. Je kunt de kaart ook al in Apple Pay zetten en hem daarmee gebruiken. Velen hebben op deze manier al verschillende bomen geplant!

@vampjon#141990 Ik heb vandaag een bestelling proberen te doen bij IKEA online. Maar de site geeft aan dat ik een andere kaart moet proberen. Uiteraard contact gehad met IKEA. Ze geven aan dat de online betaling met MasterCard momenteel gewoon zou moeten werken.

Een aantal uur geleden ook contact proberen te zoeken met Bunq support. Maar helaas nog geen reactie ontvangen.

Het is helaas wel voorgekomen dat bepaalde online winkels de kaart nog niet accepteren, omdat hun BIN-lijsten niet up-to-date zijn. Wellicht dat dit het probleem is.

@vampjon#141994 Dat is jammer, was een mini bos aan bomen geweest 🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳 😕

@Sjoerd-Purple-Frog#141987 Hier ook al een aantal online betalingen met de greencard die geweigerd werden. Hopelijk gaat dat straks inderdaad beter als de greencard daadwerkelijk uitgegeven is.

@Johan#142008 Nog maar 1 maandje wachten......nog even geduld en dan wordt het direct ⚡️

@Petrus-Olive-Tiger#142011 Als de fysieke betaalkaart er is wil het niet gelijk zeggen dat het wel overal werkt. Dat was met de Travel Card ook niet zo. Je blijft afhankelijk van andere bedrijven die hun betalingssysteem op orde moeten hebben. Zelfs met iDeal kom je nog wel eens bedrijven tegen waar bunq (en Van Lanschot etc) nog niet te kiezen is.

@JeroenE#142014 Okay Jeroen. Nu, we gaan het zien. Ik zal het uitproberen bij bijvoorbeeld, maar net als jij gebruik ik voor internet de virtuele bunq MasterCard. Dus ik verwacht wel dat ik bij de Shell en restaurants kan gebruiken.

Just out of interest and slightly off-topic: what's your delivery-date for the card as shown in the app?

Is the 17th of February (which is shown for my Founder's-Edition GreenCard) the general launch-date for the physical green-cards or is your delivery-date later than that?

@Hannes-H93#142073 Mein Liefertermin ist auch der 17.02., ich habe vor ca einer Woche die GreenCard bestellt :)

Write a Reply...