• Incasso's worden niet automatisch goedgekeurd

Het automatisch goedkeuren van incassos's op basis van een maandelijks limiet lijkt niet of niet goed te werken.

Vandaag staat er een incasso van het Wereld Natuur Fonds van € 10,- "in afwachting", terwijl die automatisch goedgekeurd zou moeten worden. Als ik de vorige incasso opzoek in mijn geschiedenis dan staat daar "toekomstige incassos's zullen automatisch worden goedgekeurd", de limiet is € 10,- en dat was meer dan een maand geleden.

Exact hetzelfde geldt voor een incasso van het IFAW van € 5,-. En een paar dagen geleden was het een verzekeringspremie naar ASR. Het is dus geen incident, het gebeurt structureel. Wat is er aan de hand?

Vriendelijke groeten,
Pepijn Schmitz

Hi 👋 @Pepijn-Cyan-Butterfly#143898

Is het toevallig zo dat de 2e incasso van het bedrijf binnen 30 dagen is verstuurd? In dat geval gaat het over het maandelijkse limiet heen. Soms sturen bedrijven verschillende incasso's ook met meerdere mandaten (bijv. bij Staatsloterij met normale trekkingen vs bijzondere trekkingen). In dat geval is het niet mogelijk alles automatisch goed te keuren aangezien het limiet per mandaat is en niet per 'bedrijf'.

@Pepijn-Cyan-Butterfly#143898 Die Lastschriften müssen vom Typ ( Art der Transaktion) Wiederholend sein.
      Andere Typen gelten als Einzellastschrift und können nicht automatisch bearbeitet werden.

@Tim#143899 Hoi Tim. Nee, zoals ik al schreef: "en dat was meer dan een maand geleden." Bovendien zou er dan staan dat de incasso de maandelijkse limiet overschrijdt, en dat stond er niet.

Een ander mandaat zou het wellicht verklaren, maar het lijkt wel extreem toevallig dat minstens drie ongerelateerde organisaties tegelijkertijd besluiten om een ander mandaat te gaan gebruiken voor een bestaande incasso.

@Bernd-Cyan-Penguin#143900 Hoi Bernd. De transacties zijn van het type "herhalend".

@Pepijn-Cyan-Butterfly#143902 Dann bin ich überfragt. Schon mit dem Support gesprochen? Bei mir wurden heute 5 Lastschriften automatisch abgewickelt, ohne Fehler.

@Bernd-Cyan-Penguin#143905 Bedankt! Ik heb nog niet met Support gepraat (ik wilde eerst eens vragen of het een bekend probleem was) maar dat ga ik nu maar doen.

Write a Reply...