- SimonAceCO2 Saver
@Ketan-Navy-Swan#156241 OpenBank is ook goed? Haha, hier moet ik toch wel een beetje om lachen.
Ik heb een tijdje geleden ook een account bij OpenBank aangemaakt zodra ze zich profileerden als nieuwe online bank (van het grote Santander), maar wat een waardeloze bankervaring bieden zij. Ten eerste is de app van bijzonder slechte kwaliteit. De interface ziet er niet uit en de informatie bij transacties is erg beperkt. Daarnaast moet je voor de kleinste zaken telefonisch contact met de support opnemen, waarbij je vervolgens een code moet doorgeven die je per fysieke post thuis gestuurd hebt gekregen om je te identificeren. Deze code kun je maar beter ergens opslaan, anders kun je de bijna niets.
Gratis is OpenBank wel, maar ik heb mijn rekening er binnen een paar weken opgezegd (zo slecht is het). Als je OpenBank goed vindt, dan ben je niet de doelgroep van bunq.
Bunq is een premium online bank die de zaakjes (qua bank ervaring) helemaal op orde heeft en daarom ook alle reden heeft om een premium prijs te rekenen. Desondanks zou het slim zijn als bunq ook een doelgroep aanspreekt die minder te besteden heeft. In mijn ogen kan dit beperkt blijven tot slechts een (gratis) kinder rekening (bij een inmiddels al vaker bespreken “Family abonnement”) moeten aanbieden en korting op bunq premium geven voor studenten.
Voor de rest is Bunq Pack een prima manier om de volledige Bunq experience voor €5,- per maand te hebben.
Qua communicatie snap ik dat mensen boos zijn als bunq heeft laten weten dat een account altijd gratis zal blijven en ze de ondersteuning voor die accounts opheffen. Vanuit bunq gezien is het wel een logische stap in de groei van het bedrijf en dit zou voor eenieder hebben kunnen voorzien. Hier had bunq veel beter over moeten communiceren, waaronder de waardering moeten uitspreken voor de gebruikers van het eerste uur.