BatuRookie
Dat zou in Nederland in ieder geval een stuk beter werken!
Met MasterCard kom je in Nederland helaas niet heel ver...
Dat zou in Nederland in ieder geval een stuk beter werken!
Met MasterCard kom je in Nederland helaas niet heel ver...
@Batu076#158432 ik ben bang van niet, het beste is als je net als velen anderen constant de weigerende bedrijven zoals ah te blijven contacteren en hun te wijzen op hun fouten/acceptatie beleid.... dat is de enige oplossing.. suc6. daarnaast kun je ze wijzen op de gevaren van contantgeld in deze periode en ze te wijzen het voorbeeld van Kruidvat te volgen, deze is eind maart in alle winkels gestopt met cash en ipv heeft het creditcard acceptatie, naast pinpassen, toegevoegd als betaaloptie in alle fysieke locaties in Nederland.
@DaveFlash#158457 Maar je krijgt bij je Bunq Premium toch gewoon een Maestro? Wat is precies het voordeel aan met een metal card betalen?
@HvdG#158496 Behalve betalingsverzekering maar dat lijkt me niet zo relevant bij je wekelijkse boodschappen...
@HvdG#158496 Dat het een cool pasje is? Die afweging zul je zelf moeten maken. Bij alle passen doe je nu bomen planten, mocht je supergreen afnemen. Maar weet wel dat het voor de winkelier een creditcard is, die mag die dus weigeren.
@DaveFlash#158499 Point taken. Ik ben niet iemand die geeft om zoiets als pasjes, maar ieder zijn ding. Let wel dat het voor winkeliers duurder is om creditcards te accepteren door het risico wat de transactieverwerker neemt. Dit risico wordt naar de winkelier doorgerekend, hierom is het voor veel winkeliers die weinig zaken verwachten te doen met veel toeristen/expats de kosten/baten niet waard. Je zal daarom volgens mij weinig succes hebben met de winkeliers mailen zegmaar :)
De betalingsverzekeringen en het feit dat het een super mooi pasje is lijkt me al iets moois!
@HvdG#158522 dat kosten/baten verhaal is tegenwoordig echt lulkoek, hier kan een winkelier in mijn ogen IMHO niet meer mee wegkomen, door o.a. de verdere reguleringen van lokale markten van individuele lidstaten, verschillende initiatieven van diverse betaal-, bank- en winkeliersverenigingen in een aantal van die lidstaten* en de druk vanuit de EU is er al jaren een steeds lager wordend plafond voor de maximale transactie kosten die een winkelier mag aangerekend worden door banken en transactieverwerkers ingesteld in de Europese Interne markt.
Kort om, het kost ze geen drol meer. Anders zou Kruidvat niet nu heel snel zijn omgeschakeld naar een winkel van cash + pin naar no cash maar + pin + cc. De kosten die men, ondanks de corona maatregelen, nu bespaard door geen cash te accepteren dekken ruimschoots de optie om creditcards te accepteren, sterker nog ik verwacht dat ze zelfs na kosten geld overhouden op deze besparen, cash acceptatie is in Nederland redelijk duur voor een ondernemer, grofweg 20 tot 25ct per transactie, tegenover zo'n 15-17 eurocent bij pinnen (debitcards) tot een maximum van 18 t/m 22ct bij creditcard betalingen tot € 250,-
*bijv. Stichting BEB, Bevorderen Efficiënt Betaalverkeer, in Nederland.
Dat verhaal van 15 eurocent is prachtig, maar als retailer betaal je echter meestal 1,9 % van het bedrag. Dat is al 19 cent bij een betaling van 10 euro. Misschien dat een Kruidvat een beter contract kan krijgen, maar het zal veel en veel duurder blijven dan een transactie met maestro.
We moeten echt heel blij zijn dat we in Nederland met maestro kunnen betalen en zo (een van) de laagste transactiekosten ter wereld hebben.
Gewoon braaf doorbetalen met maestro dus. #offtopic
@DaveFlash#158540 Maestro is iets van 2 cent per transactie, ongeacht het bedrag. Dat is dus nog steeds minimaal 7 keer voordeliger.
Credit of debit cards zijn helemaal niet aantrekkelijk voor de veel winkeliers. Ze worden ook meestal alleen geaccepteerd bij ketens die in heel Europa zitten of het al "gewend" zijn vanaf hun website etc. De kans dat een lokale groenteboer dit gaat doen is erg klein. Ze hebben er ook verder weinig aan; er zullen niet ineens meer mensen bij hun de groenten gaan kopen als ze wel een credit card accepteren.
@DaveFlash#158540 Tja zo ervaar ik dat niet. Gemiddelde buurtcafetaria betaald een percentage van het bedrag + X cent bij MC, bij Maestro is het X cent. Misschien kunnen grootverbruikers betere contracten regelen, maar onthoud dat de meeste supermarkten ook slechts franchisenemers zijn, die moeten ook zelf enkel voor zichzelf een contract met een verwerker afsluiten.
Een winkelier kan het aan zijn aars oxideren wat voor "lage plafonden" er wel of niet zijn, zolang je een lap geld meer betaald om een heel heel heel klein groepje klanten sneller (ipv ze naar de pinautomaat om de hoek te sturen) te kunnen laten betalen is dat het niet waard.
Premium feel? Steviger