• iDeal ontbreekt in sommige webshops

Hey bunq,

In sommige webshop (zoals Sinner(.eu)) kun je wel met ideal betalen maar staat bunq niet in het lijstje van banken. Voor mij betekent dat tegenwoordig dat ik niet kan betalen want ik ben volledig over op bunq sinds een maand ofzo (en vooralsnog geen debit mastercard :-P). Zouden jullie hen een berichtje willen sturen en is het wellicht een idee om een crawler te schrijven die webshops bij langs gaat om te zoeken waar bunq nog ontbreekt? ;-)

Greets,

Rien

Hoi Rien,

Het klopt inderdaad dat we soms missen op iDEAL lijsten van webshops. Hoewel het verplicht is voor alle organisaties om ons toe te voegen, is dit nog niet overal gebeurd.

Onwijs bedankt voor je melding! We gaan even contact zoeken om ze er op te wijzen dat we niet op de lijst staan πŸ‘

Wanneer je dit nog elders tegen komt horen we het graag hier of in een chat met support πŸ˜„

4 months later

Hi Rien!

We've been in touch with Sinner and they told us bunq would be on their iDEAL list by mid 2018 πŸ‘ We will update this topic in case we receive more details from them!

Thank you once again for reporting it and help bunqering the world 🌍

Mid 2018 to update a static table on their payment page?

Checking the source code of sinner.eu they seem to be using Buckaroo as payment service provider. Buckaroo added Bunq on their iDeal list on January 19 2016 (https://www.buckaroo.nl/nieuws/ook-bunq-rekeninghouders-betalen-met-ideal-via-buckaroo/). It does make you wonder why sinners.eu has yet to implement this and why it should take 6!! more months to do so.

Was thinking the exact same thing.

Just replace one of the existing entries (consisting of a BIC) in Inspect Element to bunq's BIC BUNQNL2A

9 months later

@Johan#31210

Het werkt vaak ook goed om zelf even een e-mail te sturen. Voor de meeste webshops is het een vrij makkelijke procedure en het werkt natuurlijk in hun eigen voordeel als ook bunqers kunnen betalen in hun webshopπŸ™‚

@Tim#31211 3 maanden gelden al een e-mail gestuurd, verder geen probleem gebruik mijn ING daar dan wel.

@Johan#31210 I send them a gentle reminder a few minutes ago. Lets see what happens πŸ‘

@JohnDo#31216
                    Laten we hopen dat ze bij deze webshop "opschieten" 🀭

@Tim#31218 Last time a reminded a show it was fixed within 24 hours. But I have doubts about this one tho. We will see :))

Write a Reply...