Ik wil tijdens mijn jaar sabbatical in de Filippijnen gebruik maken van Bunq. Mijn doel is dat ik via een online app Azimo geld kan sturen naar cash ophaal punt. Ik betaal Azimo dmv iDEAL. Dan verschijnt er een Bunq qr code en binnen een flits betaald. Dag later haal je het geld plaatselijk op in de Filippijnen. Echter. Werkt de Bunq iDEAL pagina en APP ook in de Filippijnen zelf ?
Vind in de Filippijnen?
KoenLegend
Hoi Jeroen,
De bunq passen en app werken gelukkig overal! Vooral wanner je zowel de Maestro pas als Mastercard hebt.
iDEAL is alleen online en enkel actief in Nederland, wanneer de website iDEAL heeft gaat het lukken met je bunq te betalen. 👍
Ha Koen
Dank coor je antwoord
Ik heb geen enkele pas bij mijn bunq rekening. De iDEAL betaling werkt via de website van Azimo...ik weet natuurlijk niet of ik nog steeds een iDEAL betaling kan maken als ik in de Filippijnen ben. Ik begrijp uit jouw verhaal van niet. Dus overstappen naar een uitgebreider Bunq account met kaart ?
GuidoAce
iDEAL wordt gebruikt door NL klanten, maar internet maakt het mogelijk dat je natuurlijk ook gewoon buiten NL een iDEAL betaling kan doen. Azimo is verder top, veel goedkoper dan TransferWise.
RemoAce
Vorig jaar kon ik in Zuid Afrika en China nergens geld opnemen met de Bunq Maestro pas, is dit helemaal opgelost?
HubertusWizard
Hallo Jeroen. Ik heb goede ervaringen met bunq in de Filippijnen. Zowel betalen in restaurants en supermarkten en het geld opnemen bij een ATM met mijn bunq Mastercard. Echter niet alle(ik zoek even uit welke) banken. Probeer ook het pinnen met bijvoorbeeld een visa card is erg duur. Met de Bunq card zijn de tarieven heel redelijk. Ook heb ik gebruik gemaakt van Ideal voor enkele betalingen in Nederland. Als je een goede internet verbinding hebt is het geen probleem.
Hier word ik blij van Juventus..!
HubertusWizard
Aanvulling:
de bank die het beste werkte was de BDO bank. Zie ook mijn post "Filippijnen en bunq positief"