• Bugs Fixed
  • Resetting PIN code not possible

3 weken geleden via support al een melding gemaakt dat ik mijn pincode niet kan aanpassen in de app. Wanneer ik eerste keer de code invoert moet ik daarna een verificatie doen en zelfde code invoeren. Daarna springt hij terug naar het eerste scherm waarbij ik m’n pin weer moet aanpassen.

Na eerste contact met support is er een melding gemaakt, maar daarna niets dan stilte.
Ook meerdere gesprekken met support medewerkers hebben tot niets geleid.

Ik kan nu al 3 weken mijn pas of Apple Pay niet gebruiken om betalingen te doen in winkels en mijn geduld en vertrouwen in Bunq begin ik een beetje te verliezen.

Misschien dat ik via deze weg wel iets kan bereiken. Iemand tips?

@Benjamin-Silver-Penguin#164526 heb je de laatste versie van de bunq app?

@TwitNour#164527 Jazeker! Ook laatste iOS versie

@Benjamin-Silver-Penguin#164528 Heb je een herinstallatie van de bunq app geprobeerd?

Heb je installatie van de bunq app op een ander toestel/iPad geprobeerd?

@TwitNour#164529 Herinstallatie al eens geprobeerd ja. Maar zonder succes. Ander apparaat heb ik helaas niet bij de hand

Tim changed the title to Resetting login code not possible .

@Benjamin-Silver-Penguin#164535 En als je PIN-code vergeten doet, kan je hem dan wel wijzigen.

@Diesse#164614 Helaas heb ik die optie niet. Enige mogelijkheid is β€œstel pincode in”.

Is het ook mogelijk om hier een video te uploaden van m’n scherm. Zegt meestal meer dan 1000 woorden 😊

@Benjamin-Silver-Penguin#164616 Dat kan. Op iPhone kun je de cursor indrukken (alsof je iets wil plakken) en dan media toevoegen. Hoe het op Android werkt durf ik niet te zeggen maar dat zal wel iets vergelijkbaars zijn.

@TwitNour#164620 Ah nice. Dit is wat er gebeurt,stap 1:

Stap 2:

Stap 3:

En wanneer ik die code heb ingevuld kom ik weer bij het begin scherm.

Dit is al 3 weken zo. πŸ˜”

@Benjamin-Silver-Penguin#164616 Ah, ik zie in de foto's dat het om je pas gaat, ik dacht dat het om je inlogcode ging, aangezien er inlogcode in de titel staat.
                      Maar voor Apple Pay/Tap&Pay/Google Pay heb je niet perse die pas nodig. Kan je niet een online pas (MasterCard only) betalen om het probleem tijdelijk op te lossen? Dan hoef je de fysieke pas niet te activeren.

@Diesse#164622 Ja de kaart kan ik wel toevoegen aan Apple Pay. Alleen kan geen rekening selecteren. En constant schuiven met geld is ook niet echt handig.

Uiteraard, maar dan kan je tenminste wel tijdelijk even betalen. En kan je als tweede workaround niet via bunqDesktop of via de API (opdrachtenapp op iOS) de pas aan de juiste rekening koppelen.
                          Uiteraard moet support dit gewoon oplossen, maar we moeten toch wat tot dan πŸ˜€

@Diesse#164624 Ja precies. Bedankt voor de tips in ieder geval. Ik hoop dat ze het snel fixen voor me.

Tim changed the title to Resetting PIN code not possible .

Geen idee wat er is gebeurd. Maar het is gefixt! Kan pincode voor mijn pas instellen en betalingen doen. πŸŽ‰

5 days later

Hallo Bunq support. Mijn vrouw heeft nu hetzelfde probleem. Kunnen jullie hetzelfde trucje nog eens uitvoeren om het te fixen. Graag DM voor verdere account gegevens πŸ™‚

@Benjamin-Silver-Penguin#165695 Support zit niet op het publieke forum. U kunt support zelf bereiken via Private Support.

a year later

My pin code