• Additional questions about bunq V3 (2)

And with the +1 option, is the +1 only entitled to two bank accounts? (A shared one and a private one) Or can the +1 also create additional private bank accounts?

The Close icon, is changing the position from overlay to overlay. Sometimes it is left but also sometimes it is right.

@Danique-Navy-Cheetah#175254 Al gedaan

@Rick-Yellow-Jaguar#175292 How can I create a new IBAN? It's so unclear right now..

Press the large + while on the "Me" tab (for icon on the bottom row.). Then choose "Make life easy with a Premium account". This will open a new account with an IBAN.

@Rick-Yellow-Jaguar#175306 A +1 only has access to a single bank account (the shared one). I would say in almost all cases it makes more sense to go with 2x Premium because you don't have these limits. And it's also cheaper to get 2x Premium in a Pack (10 Euros) vs. 1x regular Premium with a +1 (10.98 Euros).

@Danique-Navy-Cheetah#175254 Hab ich grad gemacht. Mein „Kritik-Post“ zum V3 wurde nach kurzer Zeit gelöscht. Kritik und Unzufriedenheit muss doch wohl erlaubt sein. Das ist eine Zensur, um tolle Bewertungen vorzutäuschen. Mit dem heutigen Tag und dem Update wurde fast mein kompletter Kredit für bunq verspielt. Schade
            (Mal schauen, wie lange dieser Kommentar hier erhalten bleibt)

@Meks#174790 Hab ich grad gemacht. Mein „Kritik-Post“ zum V3 wurde nach kurzer Zeit gelöscht. Kritik und Unzufriedenheit muss doch wohl erlaubt sein. Das ist eine Zensur, um tolle Bewertungen vorzutäuschen. Mit dem heutigen Tag und dem Update wurde fast mein kompletter Kredit für bunq verspielt. Schade
              (Mal schauen, wie lange dieser Kommentar hier erhalten bleibt)

@Paul-Grey-Unicorn-386063522#173728 Amen!

Nou ik moet zeggen, na een tijd te rommelen in de App, is m'n grootste verbazing toch iets milder geworden, hoewel ik toch nog steeds erg kritisch ben over de manier hoe snel en buggy deze update is gereleased.

Wat ik nog niet kan vinden:
                  - Ik heb connects van mijn zakelijke rekening met mijn privé rekening. Deze rekeningen zie ik ook netjes in het overzicht staan. Echter ik kan alleen bij m'n rekeninginstellingen (tandwiel icoon) van mijn eigen rekening, niet die zijn connected. Ik kan dus ook nooit meer een connect opheffen of info bekijken?
                  - Onder mijn profiel zie ik mijzelf, en een oud bedrijf die we al jaren geleden hebben opgeheven. Als ik hier op klik, spring ik na even te laden, gewoon weer terug naar het huidige scherm. Dit inactieve bedrijf kan dus gewoon weg;
                  - Mijn huidige zakelijke rekening kan ik gelukkig nog gewoon benaderen via lang drukken op profiel en inloggen op het zakelijke account. Maar wel gek dat deze dan weer niet in m'n normale profiel zichtbaar is;
                  - Je rekeningen in 2 kolommen tonen vind ik echt onoverzichtelijk, gewoon netjes onder elkaar zou veel beter zijn, past je rekeningnaam ook weer goed erin en heb je geen … in bijna elke naam

Verder blij met elk punt zoals aangegeven in het nieuwe topic wat eraan gaat komen. Jammer dat dit niet gedaan was in de beta periode voor livegang.

Transacties die ik probeer uit te voeren met mijn online card slagen niet.

Wanneer ik het kaartnummer, de vervaldatum en de CVC gebruik verschijnt een foutmelding bij de niet uitgevoerde transactie met:
                    "Card transaction was denied, because the type of merchant is blocked."

Hierop heb ik de stappen beschreven in https://together.bunq.com/d/24142-how-do-i-solve-a-failed-card-payment gevolgd door de automatic generation van CVC uit te schakelen en een uur te wachten. Mijn eerste poging was zo'n drie uur geleden. Ik loop nog altijd tegen hetzelfde probleem aan.

Wanneer ik de Apple Pay-betaaloptie kies met deze online card verschijnt bij de verkoper op de website "We were unable to process your Apple Pay payment. Please try again, or use a different payment method.". Deze mislukte transactie verschijnt niet in het transactieoverzicht van bunq.

Na een hoop gerommel met de app om dit probleem op te lossen heb ik het vermoeden dat de CVC die getoond wordt bij mijn kaarten niet klopt.

Prima dat er continu wordt gewerkt aan het verbeteren van de user experience en ik wil best accepteren dat je niet iedereen blij kunt maken met verandering, maar kunnen we er wel voor zorgen dat essentiële functionaliteit niet ten onder gaat aan het implementeren van tribes of marketingfeeds?

Ik weet niet wie je wèl blij maakt met tribes en marketingfeeds in een bankapp, maar mij niet.

Eindstand: ik heb nu een rekening met een betaalpas die niet kan worden gebruikt om betalingen mee uit te voeren. Wat kan ik doen?

Is bunq now forcing updates to V3? I have disabled automatic App Store updates since V3 launch to prevent my iPhone from downloading V3 from the App Store. Somehow, my app has updated to V3 without version 14.x being downloaded from the App Store. Is it true bunq is pushing this update even to people still using 13.x? What happened to freedom of choice? I didn’t sign for this update. I’m running 13.x so please revert V2 for me or I’m cancelling my subscription. This update is the biggest mistake bunq has ever made.

Hoe lang kunnen we V2 blijven gebruiken?

Is my money still save? I can imagine a lot of people are leaving, this may cause issues...

Gestern eine Online Karte erstellen wollen, weil meine eingefrorenen Karten nicht funktionieren:

Erstellt wurde eine Karte mit dem Namen:

Diese Karte kann ich ich durch + in eine physische Karte umwandeln?

Werden jetzt Online Karten immer automatisch Travel Cards, damit bei einer Umwandlung in eine physische Karte gleich vom Typ „Credit“ ist?

Bug or Feature?

@Heiko-Hartwig#175724 Denke mal Feature. Bis jetzt waren die Online-Karten ja Debits. Da das online aber eher keinen Unterschied macht, hat man das wahrscheinlich geändert um ein klein bisschen mehr Interchange bekommen zu können.

My joint accounts have all disappeared from my partners bunq and I can't add them back to any of the accounts. Will this be fixed? I left a support message but can't find my way back to see if anyone has responded.

@Ellena-Pink-Unicorn#175747 Hi Ellena,

To find your support message in V3, tap “Profile”, then press the +-icon and choose Support Center

Hope that helps!

Cant the instagram tab, be replaced by something more useful ? Things like community polls, tips (bunq tips) and announcements of new features etc. I really don’t get the usefulness of an instagram feed in a banking app.

Haupt Konto von einem Bekannten der neu ist wurde geblockt. Ich habe ihn empfohlen jetzt schimpft er mit mir. Auch ist seine App auf englisch obwohl das Telefon auf deutsch eingestellt ist.