• Revolut

In Sprout vandaag:

"Voormalig Credit Suisse-handelaar Nikolay Storonsky krijgt van investeerders 66 miljoen dollar voor zijn mobiele bank Revolut. De Britse 'Bunq' wil uitbreiden in Europa, waaronder naar Nederland, blijkt uit de vacaturepagina van het bedrijf. Storonsky en zijn compagnon Vlad Yatsenko hebben hun zinnen vanuit Londen ook gezet op de VS en Azië. De fintech-startup met ruim 700.000 geregistreerde gebruikers werkt ondertussen aan bankdiensten voor ondernemers en voor het handelen in aandelen en cryptovaluta zoals bitcoin, litecoin en ethereum."

Ik suggereer toch een web interface gaan maken en andere feedback te ontwikkelen, anders stap ik in ieder geval over op Revolut zodra ze in NL zijn. Jullie stugge houding omtrent de web interface en het implementeren van nieuwe features, nota bene in het begin van jullie bedrijf waar je nog flexibel en snel bent, zorgt er voor dat ik niet op jullie kan overstappen. Dat cryptovaluta ook gaan worden toegevoegd bij Revolut is ook een dikke plus.

mooi om te weten.

als het zo ver is dan stap ik misschien ook over

Hey there!

Dank voor de suggestie - wij hebben natuurlijk de aankondiging van Revolut ook gezien vandaag.

In tegenstelling tot wat je wellicht zou verwachten zijn we erg enthousiast dat Revolut naar Nederland komt. Onze ideologie is namelijk dat bankieren ter dienste van mensen moet zijn; en dat kan niet als er eenheidsworst is. Wat ons betreft is Revolut een leuke dienst, die iets fundamenteel anders biedt dan bunq. Beide apps kunnen dus gerust naast elkaar gebruikt worden.

Sommige gebruikers hebben wellicht meer behoefte aan de een, andere wellicht aan de ander. Wij zullen ons volledig blijven focussen op een geweldige -mobile only- ervaring.

Cheers,

Koen

I looked at revolut. There didn't seem to be any way to get money in other than a transfer from an already approved account in your name. I don't think you can pay your salary in or accept bank transfers. The zero fee currency exchange is very nice but this ia a supplement to a bank account, not a bank account in its own right.

Revolut heeft toch helemaal geen web interface? Als dat de reden is voor jou om over te stappen zal je teleurgesteld zijn. Ook basisfuncties die je van een bank verwacht zijn bij Revolut (op dit moment) uitermate gebruikersonvriendelijk, zoals overboekingen naar andere bankrekeningen.

Overigens is Revolut in ieder geval al sinds begin 2016 beschikbaar in Nederland.

I've been using Revolut in NL did more than a year but not really enthusiastic. Have switched to Bunq and will be closing my Revolut account I think, it seems rather redundant.

Ik ben ook niet zo enthousiast als ik aanvankelijk was. Ik ben nogal vaak in Korea en heb daar een simkaart. Blijkbaar heb ik de Revolut App in Korea met Koreaanse sim geopend waardoor mijn nummer veranderd is in de app. Zonder melding overigens. Terug in Nederland kon ik niet meer inloggen. Ik kreeg ook nog een standje van hun CS-rep. Vanwege het beperkte aantal valuta kan ik Revolut daar überhaupt (nog) niet gebruiken.

En zoals al eerder vermeld, je hebt tenminste een andere rekening nodig.

Volgens mij krijg je inderdaad geen IBAN en is het verder gewoon een prepaid creditcard service?

Sinds kort krijg je wel een eigen IBAN, maar vreemd genoeg is het een Litouwse (begint met LT). Op een ander forum lees ik dat overboekingen naar dit IBAN wel werken, maar de IBAN van de verzender krijg je niet te zien.

Het is inderdaad voornamelijk een prepaid creditcard service, maar ze lijken zich ook te richten op andersoortige financiële diensten, zoals verzekeringen.

I still use my Revolut card and will have to continue to until Bunq can issue a card with the 16 digits on the front.

You mean until bunq can offer you a creditcard or a debit card (prepaid creditcard)?

Debit card preferably. Don’t need a credit card and I have a pre-paid card.

Guess that won't happen then as bunq issues debit cards with 12 digits and a few capital letters.

yeah, a normal Dutch IBAN account number :-)

A MasterCard creditcard has 16 digits.

Nederlanders denken altijd dat het gras elders groener is :)... Maar ben wel eens met dat het functioneel uitbreiden van de App ietjes sneller mag (ben ongeduldig typje). #vacatures? :)

You can order a free debit card...

Hey!

We hebben een team vol harde werkers die er hard mee bezig zijn. Maar extra hulp kunnen we natuurlijk altijd gebruiken 🙃

I have bunq’s debit card but it has limitations. Purchases online or over the phone cannot be carried out. That is where I do. Lot of my transactions. I have a Euro current account with Barclays, but they do not issue any debit cards on the account and bunq’s can only be used in atm and pos terminals.

Write a Reply...