Ik was enorm teleurgesteld over de hele gang van zaken, maar inmiddels ben ik er ook achter dat ik toch geen afscheid kan nemen van bunq.
Het mooie aan bunq vind ik de vele functionaliteiten die andere banken niet te bieden hebben. De vele rekeningen die je kan openen, het budgetteren en verdelen van je geld, het instellen van je eigen iconen op de rekeningen, de notificaties, de invloed op de automatische incasso’s , een bijlage koppelen aan een mutatie en ga zo maar door.
Met V3 zijn sommige functies verdwenen (bijvoorbeeld de eigen iconen (voor mij heel belangrijk ivm veel rekeningen)) , bijlage kunnen koppelen, light mode en meer.
Nog erger zijn de verstoringen sinds de update, waarbij kaarten niet werkten (was niet alleen een visueel probleem). Dit soort fouten mogen bij een geplande wijziging nooit voorkomen en het toont aan dat er niet goed getest is.
Nog erger is het gebrek aan communicatie over de issues. Ja, er is wat gecommuniceerd, maar dit is heel summier en onvolledig. De grote verstoringen zijn niet goed gecommuniceerd.
Dan is er nog het design van de hele app: het grootste gespreksonderwerp. Dit raakt het vertrouwen doordat er allerlei advertizing in verborgen zit (voor supergreen) waardoor men afgeleid wordt van het bankieren. De bankieropties hebben soms minder plek dan de advertenties!
Als ervaren ICT-er baart de hele gang van zaken me veel zorgen. En nog steeds: waar blijft de reactie van bunq? Waar blijven de antwoorden? Wat heeft bunq hiervan geleerd?
Toch blijft bunq verreweg de beste functionaliteiten hebben. Als ik op zoek ga naar een andere bank, dan heeft geen enkele bank de bunq-mogelijkheden. Dat maakt de keuze om over te stappen moeilijk. Maar alles staat of valt met vertrouwen. Bunq, herstel dat vertrouwen en laat je horen!