JoostRookie
It took me over 10 minutes to find where my business accounts went.
It took me over 10 minutes to find where my business accounts went.
The “money saved” really needs to go! When I open a bank app, I expect that the numbers on the first screen represent balances. Not some meaningless number mostly based on the assumption that any non-euro payment normally adds a 3% fee. I don’t need this info, and especially not at the top of my screen. I’m seriously wondering how this ended up in this place.
@Joost-Green-Quokka#178565
100% agreed. It's a meaningless number. The initial thought is that this is an amount I have access to, but it's just marketing.
Bunq is trying so hard to convince users that they're getting their moneys worth with all these useless statistics. How about providing a solid product, good service for a fair price instead?
Ik ben over naar versie 3. Hier volgt mijn review:
Eerste indruk, helder overzicht. De app draait in dark mode. Hoewel dat bij veel mensen populair is, komt er ook steeds meer onderzoek naar buiten dat dark mode niet voor iedereen goed werkt. Een keuze voor light mode zou wenselijk zijn. Het geeft het geheel wel een sjieke uitstraling.
Fijn dat de header verkleint als je naar beneden scrolled.
De "voor mij"-tab:
Goed overzicht van de rekeningen. Veel beter nu ze in chips per twee naast elkaar staan. De chips hebben verschillende kleuren. Het zou leuk zjin als je kleuren nog een betekenis zou kunnen geven. Bijvoorbeeld een rode chip als het geld harder van een rekening verdwijnt dan gebruikelijk, of groen wanneer het geld op de rekening aan het toenemen is.
Een openstaand request komt in een duidelijke regel als 'x events in afwachting' bovenaan en dat is prettig. De instellingen linksboven zijn ook duidelijk.
De drie flippos met geld, co2 en tijd bespaard is leuk, maar voegt niet veel toe. Bomen spaar ik niet en hoewel er achter de andere flippos wat stof tot nadenken staat, heeft het wel een erg prominente plek voor iets waar ik niet zo veel mee zou doen. Dat gezegd hebbende, het oogt niet storend. Misschien dat het zou kunnen verkleinen als je naar beneden scrolled, net als de header.
Totaal-overzicht geeft fijn toegang tot als je transacties, met bovenaan wat openstaand is. Prima. Het zou nog aardig zijn als je kon configureren welke rekeningen mee moeten doen met het totaal, maar ikzelf ben tevreden met alles.
Passen. Een prima plek, maar het scherm er achter kan beter. Het onderscheid tussen echte en virtuele passen mag duidelijker. Als je op een pas klikt zou je verwachten dat je de pas kan herkoppelen, maar daarvoor moet je nog een keer op een flippo tikken. Dit zou eigenlijk boven het kaartje moeten komen en niet nog een keer achter een flippo. Het kaartje is een leuke toevoeging.
Het rekeningoverzicht is prima. Het zou wel handig zijn wanneer je hier achter 'gekoppelde pas' ook een pas kon koppelen/ontkoppelen. Wat fijn is dat je ziet onder welke rekening er nog ongelezen transacties staan. Via instellingen hier ook fijn om naar een overzicht van geplande betalingen te kunnen.
De "van ons"-tab:
Het ziet er gelikt uit. Ik denk niet dat ik er vaak zal komen. Uiteindelijk kun je er niet veel mee. Wat hier onder de plus staat is precies wat je daar zou verwachten. Ik maak me nog wel zorgen of Facebook nu niet registreerd wanneer ik de app open heb, maar ik hoop dat Bunq dat netjes heeft geproxied.
De "profiel"-tab:
De flippos bovenin zijn aardig, maar vooral voor nieuwe gebruikers. We zitten echter niet onder de main-tab, dus wat mij betreft niet storend dat ze hier staan. Mijn profiel is blijkbaar voltooid, de meeste badges heb ik en de add-ons zien er vooral nuttig uit voor zakelijke gebruikers.
Het maandoverzicht is mooi en nuttig. Een goede toevoeging!
De puntjes rechtsboven en de plus-knop leiden hier tot logische links, al is het niet direct duidelijk dat "Feature-verzoek" naar het forum leidt.
Camera lijkt me prima, heb ik nu niet verder getest.
Al met al ben ik best positief over de nieuwe app. Ik vind het overzichtelijker, je komt sneller bij ongelezen transacties of bij een overzicht van geplande betalingen. Ook zit er nuttige functionaliteit in. Uiteraard is het even wennen waar sommige features zitten, maar ik vind niets onlogisch. Hier en daar staat wat informatie prominent in beeld waar je met je dagelijks geldbeheer niet zoveel mee kunt. Voor mij is dat geen deal-breaker.
Het koppelen/herkoppelen van passen mag wel nog wat beter. Ook het kunnen herkennen van de verschillende type passen mag beter.
Voorheen was ik groot fan van Bunq. Hoe er op een duidelijke manier werd gecommuniceerd en geluisterd naar gebruikers.
Bovenstaande lijkt volledig van tafel te zijn geveegd. Het is niet erg om fouten toe te geven en te luisteren naar feedback.
Waar ik nog het meeste van baal is het feit dat Ali Niknam al zijn betalende gebruikers die feedback / opmerkingen hebben, wegzet als “techies die niet goed tegen verandering kunnen”. Dat is in mijn ogen kortzichtig en onprofessioneel. Dat kan niet als bedrijf en al helemaal niet als bank.
Ik hoop dat Bunq tot inkeer komt en hier iets aan gaat doen. Een bank moet betrouwbaar zijn en duidelijk. Het vertrouwen is bij mij verloren.
@Joost-Green-Quokka#178562 But you saved months with opening new accounts right? Still winning 😂
How do I get back on the previous version? This thread is hopeless to scroll through.
Hi Bunq, my business is heavily relying on the ability to add Invoices to a payment. This is currently broken for iDeal payments and Direct debits. When pressing the Plus the option to add a Receipt just doesn’t appear. This used to work in the past, you were able to add Receipts to all payments. Could you please fix this such that we can keep our administration up to date - thanks!
I was a very happy bunq customer for years. With this update I think I'm going to look for another bank. I don't need all the 'social' and 'trees' stuff and for me it is to prominent placed. Right in your face where the most important information should be! If there was a setting to hide all that junk I could live with the new layout. I just want an app to manage MY bank accounts and see MY information at a glance. For now there a are lot of wrong design choices made, and it's an interaction designer speaking here!
WWDC2020 👀 Customization = Key 🔑
I can call myself a tech-nerd-consumer. Just saw WWDC2020. I know there are some apple lovers at Bunq HQ🌈🔥. Even if you don’t like apple, what they do really good is presentation. This I’ve also seen on almost every Bunq update. ❤️
Trying to get a message across together forum.
Hope it helps🌈
#inspiration
@Wouter-Yellow-Dolphin#178731 Hate to say it, but I don't think V3 is in a place where Bunq's devs can even begin to think about user customizations. Several crashes and breaking bugs were introduced and re-introduced in subsequent patch releases (14.0.x -> 14.0.x) which is a pretty good indicator for insufficient integration testing and QA. Both things are hard and become a lot harder when users can customize the interface since multiple configurations have to be accounted for.
Even if the app was conceptually perfect (which it is not, far from it), its current state indicates that it was shipped several weeks or even months too early. Bunq is now in the unenviable position of having to make sweeping changes to an unstable codebase with spotty test coverage.
Whether or not this form of releasing software is a good fit for a bank is a different discussion. I would prefer my bank to be run under the motto of the linux kernel: "Whatever you do, don't break user space"
Ich bitte unbedingt darum wieder Eigene Fotos für die Konten als Symbole verwenden zu können.
Es ist unglaublich unübersichtlich geworden.
Nu een paar dagen de nieuwe versie in gebruik en helaas nog niet "gewend", maar ook de nodige bugs. Hieronder mijn lijstje van zaken die echt fout zijn en een paar punten die ik graag verbeterd zou zien (zonder de mensen hierboven te willen herhalen)
Bugs:
Gespaard geld:
bedragen kloppen niet. Ik zit al 17 maanden in een pack, dus heb daarmee meer dan de genoemde 14,99 bespaard (volgens mij bespaar ik 2,99 per maand)
Tijd bespaar met openen rekeningen klopt niet. Ik heb zojuist een nieuwe rekening (als bestaande klant) bij de Rabobank geopend. Kostte precies 2 minuten
Detailscherm per account: gekoppelde pas badge wordt ook getoond als er geen gekoppelde pas is. Laat dan op z'n minst het aantal gekoppelde passen zien
Back button gebruiken vanuit de camera functie verlaat de app in plaats van terug te gaan naar het scherm waar je vandaan kwam
Bij personaliseer account zie ik wel de door mij ingestelde afbeelding. Deze wordt niet getoond in het accountoverzicht
vanuit de Us pagina naar een Together onderwerp (bjivoorbeeld die over v3): als je een reactie wilt intypen moet je eerst inloggen. Na goedkeuring daarvan in de bunq app (waar je al in zit!) kom je op de hoofdpagina van Together en met geen mogelijkheid meer op de pagina waar je op wilde reageren.
Verbeterpunten:
Gespaard geld: klikken op de verschillende bedragen brengt je naar reclamepagina over die feature. Ik zou hier graag naar een overzicht van de transacties gaan die geleid hebben tot deze besparing
Toekomstig saldo: niet mogelijk te scrollen (zowel naar het verleden als de toekomst). Nu zie je net te weinig om er iets aan te hebben
Toekomstig saldo: lijst met transacties eronder, net als in V2
Totaal geinvesteerd door bunq: fijn om deze transparantie te zien. Nog mooier zou zijn als in de lijst onder de cirkelgrafiek ook de bedragen zouden staan.
Ik vind het nieuwe kaarten overzicht eerlijk gezegd erg onoverzichtelijk. In V2 was het duidelijk wat fysieke en wat virtuele passen waren, en kon je gemakkelijk door de passen heen scrollen. Nu heb ik sinds V3 er ineens een (fysieke?) pas tussen staan waarvan ik niet zou weten wat voor pas dit is; voor zover ik weet heb ik deze pas niet / nooit gehad?
Bij deze mijn pijnpunten in deze draak van een discussie:
Ik heb altijd genoten van de Bunq app, de features die erin zitten en de manier waarop hij werkt. Maar de laatste update, een complete overhaul van de app, die is hopeloos en was nergens voor nodig.
Een aantal punten die mij tegenvallen:
• Permanente ‘dark theme’ maakt de app overdag zeer lastig leesbaar in het felle zonlicht. Waarom is het witte thema ook uit de app verwijderd?
• Het was voorheen mogelijk om binnen twee tikken je bankpas aan een andere bankrekening te hangen. Met de update is deze een feature ‘verstopt’ achter meerdere tikken.
• In de update stelt een grote dikke plus onderaan elk scherm centraal. Maar wat betekent deze? Waarom zit er elke keer iets anders achter verstopt? En waarom moet ik als gebruiker elke keer maar gokken of de feature die ik nodig heb achter de plus op het ene scherm of achter de plus op het andere scherm zit?
• Ik gebruikte de Bunq app voorheen om mijn bankzaken te regelen. Het prominente tabblad ‘us’ helpt mij niet mijn bankzaken te regelen. Voor nieuws en nieuwtjes kan en mag je mij mailen, maar ik hoef geen continue feed van ‘nieuws’ in mijn bankapp.
• Voorheen bestond de totale som die op mijn rekeningen stond uit enkel de rekeningen die ik geselecteerd had. Dit betekende dat ik mijn spaargeld kon verbergen uit het totaal, en tegelijk wel zicht had op die spaarrekeningen. Het totaalbedrag gaf mij zo een overzicht van het geld wat ik nog te besteden heb, zonder mijn spaargeld. Jammer dat deze optie verdwenen is uit de app.
• De drie rondjes met ‘(saved-)informatie’ bovenin ieder scherm zijn niet relevant. Het is leuke info, maar die hoef ik niet prominent en continue in beeld te hebben. Het leid mij af van de zaken die ik wél wil regelen: mijn bankzaken.
• Daarnaast betaal ik niet extra voor Supergreen, dus ik hoef niet te zien hoeveel bomen ik heb geplant. Daarnaast staat bomen planten niet gelijk aan de ondertitel ‘CO2 bespaard’: CO2 wordt gemeten in ‘parts per million’ (ppm) en niet in bomen.
• Als ik mijn bankpas wil blokkeren en ik ben op het overzicht-scherm van die bankpas... waar moet ik dan tikken? Tik ik op de grote dikke plus en daarna op ‘Freeze’? Of tik ik op de drie puntjes rechts bovenin de iOS app en ga ik voor ‘Block Card’?
• Een vervangende kaart bestellen? Dat zou ik bij de instellingen van die kaart moeten vinden... toch? Niet onder de prominente plus?
• En dan, de iPad app. De vorige versie maakte netjes gebruik van het grotere scherm en de ruimte die dat biedt om informatie op een andere manier te tonen. Na een update is dat ‘premium’ gevoel weg en moet ik op de iPad tevreden zijn met een opgeblazen iPhone app.
Er zijn misschien nog wel andere dingetjes die ik vergeten ben, maar het is jammer dat een eerder goed werkende app ineens zo’n zooitje wordt. Waarom zijn dit soort zaken niet in een beta test naar voren gekomen? Is er überhaupt een beta test uitgevoerd?
Ik hoop in ieder geval van harte dat het snel beter wordt. Want ik betaal voor Bunq Premium om gebruik te maken van een premium app. Een premium ervaring. Eentje waar bijna een gouden randje aan zit. Maar vooral om gebruik te kunnen maken van app waarvan ik blij wordt.
Die blijdschap is helaas verdwenen, maar ik hoop dat die snel terug kan komen. Zeker voor €8,- per maand.
@Tristan-Grey-Tiger#173047 hear hear, it's an absolute and utterly mistake to keep on going this road. Two months and also my 4 accounts in a bunq pack will be gone and all the users that I have brought Bunq in the past years will get the same advice. The trust is gone, and trust was key in this update.
Hi all, I just wanted to share some small success!!
I just realized I found together with ease!
Maybe its because the notifications don’t point you there (and I had to take this route a lot), or maybe its because the route is so weird that I remembered. Either way, once you get used to it, the route is fairly simple:
1. Try NOT to use any logic
2. Go to the us feed
3. Think: I want to read together, but I cant find it, ok let me ADD a comment (hence: + sign) to ask how to get to together
4. There is a button called help eachother
5. Voila
I love the hide account, was looking for this feature for years!
The “my accounts” page in profile crashes the app on iOS