• What's New? Ask the Community
  • Exploring the amazing bunq V3? Let us know how we can make it even better! (3)

Fijn dat je nu kan bepalen welke rekening er bij "Insights" gebruikt wordt. Hopelijk komt dit bij het totaal ook terug.

@Nonzero-Consulting-B-V-Navy-Turtle#180489
    version 14.0.3 and i can add notes/receipts, supergreen abo here as well (not business).

@Asmaa-Cyan-Jaguar#179415 I miss this so much. Please remove those weird circles and bring the pay and request buttons back.

Maak het een bank app en geen game app, en weg met die "Van Ons"- marketing knop...

In the Profile-tab, I'm really missing the feature to select from what date to what date the Total Spend should show. It's now by default from 1st of the month to latest day of the month. I would love to set it to 25th to 24th.

PS This was able in V2.

@TangoGolf#180592 You can do that by tapping on the date in the graphic, via the last option you can set your own preferred date.

@N1ck#180594 Do you mean like tapping on "June 2020"? Nothing seems to happen. I tried tapping, double tap, long press. Also, via Support they let me know this isn't possible in V3. Btw, I'm on Android on 14.0.10.

@TangoGolf#180595 Darn, I’m on iOS. And then tapping this date works... sorry!

@N1ck#180597 Bummer it doesn't work on Android. :-(

@Dave#180554 Ja, erger me hier kapot aan. Is het zo lastig om een "als gebruiker is SuperGreen dan toon geplante boompjes in thuisscherm" dingetje toe te voegen?

Oh wacht, Bunq probeert je natuurlijk te shamen om SuperGreen te nemen... Denk dat Bunq maar eens zijn slogan mag wijzigen naar Bank of the Tree :p

En wanneer komt de optie dat ik kan zien met wie een rekening is gedeeld??.. die was er en is zo maar weg...

@TangoGolf#180592 Tja, veel meer was mogelijk in v2 en opeens niet meer jn v3

Ik herhaal maar eens dat ik de nieuwe versie qua ontwerp een verbetering vind. Alleen staat de verkeerde informatie op de verkeerde plek.

Enkele suggesties:
                          Hele app:
                          Hou de menubalk onderin altijd zichtbaar. Het is nu een eindeloos getik om door de app te navigeren. Als ik vanuit Together bijvoorbeeld naar mijn overzicht wil, dan ben ik sneller af met het sluiten en openen van de app, dan navigeren in de app.
                          plaats de plus-knop op de menubalk, en dan links-onderin, zodat ik er met mijn duim snel bij kan. Optioneel voor linkshandigen moet hij ook op rechts ingesteld kunnen worden.
                          * Hou de menubalk simpel: Plus-knop, Ik, Wij en scannen.

Voor Mij-scherm:
                          Vertaal ‘Me’ in het Nederlands gewoon naar ‘Ik’. Mijn geld is niet ‘voor’ mij, maar VAN mij.
                          in de cirkels bovenaan zou ik mijntotaalbedrag willen zien, dit is de eerste informatie die ik wil zien, zoals dat ook in v2 biven het rekeningenoverzicht stond. Dit is het middelste cirkeltje.
                          Als ik een tab ‘Voor Mij’ (of ‘Ik’) heb, dan verwacht ik daar ook mijn profiel. Waarom dit een extra tabblad is, verbaast mij. Zonder van de pixels onderin! Dat zou dan het rechter cirkeltje bovenaan zijn.
                          Het linker cirkeltje zou naar Insights moeten linken. Dit is juist een van de core zaken die ik wil zien in een overzicht van mij geld.
                          Het totaal overzicht zou net als in v2 aanpasbaar moeten zijn, dat ik kan selecteren welke rekeningen ik wil betrekken in mijn berekening.
                          de plus zou niet meer over gegevens heen moeten staan, maar prominent in de menubalk onderin.
                          Maak van de bomen een optionele tegel, die alleen maar zichtbaar is in de SuperGreen-abonnementen.
                          Zaken als geld en tijd bespaard kunnen prima naar het profiel. Als ik wil weten hoe ik het niet-financieel doe, dan ga ik naar mijn profiel.

Van Ons-scherm:
                          Geef Together een prominentere plek op de pagina. Het is een van de meest belangrijke dingen in de app en verdient dus een prominente plek.
                          Zorg dat alle nieuws en andere dingen die op Van Ons staan, toegankelijk zijn voor alle gebruikers, ook als zij geen Instagram-account hebben.
                          * Je kan vinden van de insta-feed wat je wil, maar hij is mooier dan de tegels die biven Together stonden in v2. Wat mij betreft wordt de feed dan ook weergegeven in tegels met foto’s bovenin het scherm. Er ontstaat dan meer ruimte voor Together op dit scherm.

Rekening-scherm:
                          geef in het linker scherm in plaats van de grafiek, de insights voor die rekening. De grafiek kan onder de Insights geplaatst worden voor degene die dat wensen. De grafiek is een onderdeel om inzicht te krijgen en hoort dus ook thuis bij de Insights.
                          Neem inkomsten mee in Insights. Dit kunnen inkomsten zijn vanuit salaris, maar per rekening ook wat er van andere rekeningen binnenkomt op de rekening.
                          Rechter cirkeltje met passen is awesome! Hou dat zo.
                          Geef bij het passenoverzicht ook aan welke pas er door dual pin is gekoppeld aan deze rekening en voor welke rekening deze rekening als back up wordt gebruikt en welke rekening als back up staat voor deze rekening. Dit vestigt meteen meer aandacht op deze toch wel verborgen functies.
                          * Zoals je nu naar beneden kan scrollen voor het verleden, zou je ook naar biven moeten kunnen scrollen voor toekomstige betalingen. Ik denk dan aan voorspelde inkomsten, automatische incasso’s en geplande betalingen. Een beetje zoals de Kijk Verder-functie in de app van ING.

Passenoverzicht:
                          Geef de passen een standaard-afbeelding mee, zodat de passen meer herkenbaar zijn. De kleuren zeggen weinig.
                          Geef in de tegel van een pas ook weer aan welke rekeningen deze gekoppeld is.

Detailscherm betalingen:
                          Geef standaard de informatie mee van de betaling en verberg deze niet achter een tik.
                          Geef de afbeelding van de pas mee waarmee de betaling eventueel gedaan is.

Event-overzicht:
                          Bespaar regels door betalingen tussen je eigen bunq-rekeningen op één regel weer te geven. Bijvoorbeeld het icoon van de bronrekening, dan een pijl naar rechts met daarboven het bedrag en rechts het icoon van de doelrekening. Het gaat feitelijk om een verplaatsing van geld, dat moet te onderscheiden zijn van een normale transactie.
                          Geef acties zoals het aanvullen van een rekening, of het accepteren van een incasso aan in een andere kleur dan transacties, bijvoorbeeld met een lichtere of donkerdere achtergrond (afhankelijk van de achtergrond). Zo vallen ze meer op.
                          * Geef ze ook weer op het overzichtscherm.

Bovenstaande maakt dat informatie daar weergegeven wordt, waar ik het als gebruiker verwacht. Ik denk dan ook dat het aantal klachten over de app zal afnemen als informatie logischer geplaatst wordt.

@Dave#180622 Dat kan je al zien. Open de rekening, klik op instellingen ( 3 puntjes rechtsboven bij ios of radertje bij Android). Volgens mij zie je het bij ios dan meteen staan, bij Android moet je nog even op deel een rekening klikken.

@Robinvz#180644 Net getest maar bij de ene rekening heb ik enkel vergrootglas en bij de andere wel een wieltje

Well from my perspective at first time seen this V3 update was feeling wierd just 1% but I had to learn where am I able to see the details about my cards and the rest of all information I was used to before updating the entire application. I feel great about it already because of the new year, changing the way it was to a better experience it means a lot to take in and it should be like this: It is very easy to hate and quit but I will not quit BUNQ just because they want to bring us all something NEW on the table. Keep rocking, keep updating, keep changing. I am very positively thinking about this V3. I will keep supporting you guys. Bank of the Free it is not supposed to be about only one update and that is it. It is about getting a bank, opening an bank account online, no hassle about having official registration address in Netherlands, or having a dutch Identity Card or anything like that. People their talk, their opinion... . They should report the problem to the Support center and wait for a new update that it will fix the problem and not giving up on you. This system is all about mutual respect, patience and believing in impossible together with Bunq Bank of the Free will. Love you guys. I do believe in good changes! Best Regards, Andrei Costin Macovei

@bunq#179369 Ik zie niet zo scherp en vooral op de telefoon is de nieuwe app onbruikbaar. Sommige fonts schalen mee, sommige niet. Ik heb mijn letters vrij groot staan zodat ik ze kan lezen maar de vormgeving houdt er geen rekening mee, alles schuift over elkaar heen. Onbruikbaar en niet conform toegankelijkheidsvereisten! De basiskleur zwart is ook zoiets, voor mij echt nauwelijks leesbaar. Graag rekening houden met dit soort basisdingen alvorens de zoveelste te planten boom centraal in mijn scherm te plaatsen...

Those saving goals really made my day when introduced by Bunq. And v2 had some nice features which I cannot seem to get going on v3. For example, to exclude the amount of money in the saving goals from Total. And first and foremost, to not see the amount of money in each of the saving goals in the main screen on my android (ios seems to show the circles in stead).

Other issues: a notification of a message from support I've read and clicked over and over won't go away. I would love to tap on an account and link a card, but linking the cards is only available through cards.

You’ve taken away the ability to add a note to a transaction! We used this so much!