Inmiddels een hoop gelezen over deze toestand – als ik dit eerder had gedaan had ik niet de moeite genomen om ook maar iets van feedback te plaatsen, want het lijkt erop dat Bunq er maling aan heeft.
De redelijke hoeveelheid sympathie die ik gisteren nog wel had na het zien van die update (inschattingsfout, no biggie) is heel hard afgebrokkeld toen ik zag hoe slecht er met klanten en hun wensen wordt omgegaan. Dat interview op Sprout is mijn cue om te gaan. Misschien heb ik nu ook een wat ‘onhoffelijke houding’ naar Bunqs huidige standaarden maar ik moet het zeggen: wat een stuitende arrogantie met je mensen-vinden-verandering-moeilijk cliches.
Gezien het feit jullie blijkbaar al meer dan een week doof en blind gillen hoe fantastisch die update is en ego boven klanten verkiezen ga ik als ‘Stille Meerderheid’ op zoek naar een andere bank, waar ik waarschijnlijk nog 18 wachtenden voor me heb als ik ze opbel en daarna een week moet wachten op een brief met inlogcode. Maar als dat de prijs is die je betaalt voor een bank app zonder marketingonzin, confetti, badges, spam met foto’s van yogahipsters etc. dan is dat maar zo. Als ik bomen wil tellen loop ik m’n tuin wel in. Het lijkt wel alsof die nieuwe versie een downgrade is naar een gratis variant met alle ellende die daar dan terecht bij komt kijken. En de gebruiksvriendelijkheid is inderdaad om te janken.
Sorry dat dit bericht niet in jullie jubelende straatje past, censureer gerust als je denkt dat ’t werkt voor jullie. Triest genoeg heb Ik even getwijfeld om dit te posten voor ik daadwerkelijk overstap, maar ik wil toch wel heel graag geloven dat blokkades e.d. tot de ‘communities’ beperkt zullen blijven en jullie van bankaccounts af zullen blijven. Jammer Bunq je was ooit fantastisch maar ik kap ermee.