- Erik-Jan FrankhuizenAceCO2 Saver
@JohnDo#182341 Apple
@JohnDo#182341 Apple
@Erik-Jan-Red-Unicorn#182342 hmm dan ben ik ook benieuwd. Ik vroeg het omdat bv Android nog niet het nieuwe kaart scherm heeft... dat iOS wel heeft. Ik zie helaas nog geen update in mijn store ;)
Where can I find the auto-save option?
@Erik-Jan-Red-Unicorn#182342 Welke versie? De nieuwste versie bij Apple is 14.0.4 en die is drie dagen oud. En ja, ook op deze versie is veel kritiek.
@Hostingwalk#181880 Long press op je rekening werkt prima. (iOS)
Inmiddels een hoop gelezen over deze toestand – als ik dit eerder had gedaan had ik niet de moeite genomen om ook maar iets van feedback te plaatsen, want het lijkt erop dat Bunq er maling aan heeft.
De redelijke hoeveelheid sympathie die ik gisteren nog wel had na het zien van die update (inschattingsfout, no biggie) is heel hard afgebrokkeld toen ik zag hoe slecht er met klanten en hun wensen wordt omgegaan. Dat interview op Sprout is mijn cue om te gaan. Misschien heb ik nu ook een wat ‘onhoffelijke houding’ naar Bunqs huidige standaarden maar ik moet het zeggen: wat een stuitende arrogantie met je mensen-vinden-verandering-moeilijk cliches.
Gezien het feit jullie blijkbaar al meer dan een week doof en blind gillen hoe fantastisch die update is en ego boven klanten verkiezen ga ik als ‘Stille Meerderheid’ op zoek naar een andere bank, waar ik waarschijnlijk nog 18 wachtenden voor me heb als ik ze opbel en daarna een week moet wachten op een brief met inlogcode. Maar als dat de prijs is die je betaalt voor een bank app zonder marketingonzin, confetti, badges, spam met foto’s van yogahipsters etc. dan is dat maar zo. Als ik bomen wil tellen loop ik m’n tuin wel in. Het lijkt wel alsof die nieuwe versie een downgrade is naar een gratis variant met alle ellende die daar dan terecht bij komt kijken. En de gebruiksvriendelijkheid is inderdaad om te janken.
Sorry dat dit bericht niet in jullie jubelende straatje past, censureer gerust als je denkt dat ’t werkt voor jullie. Triest genoeg heb Ik even getwijfeld om dit te posten voor ik daadwerkelijk overstap, maar ik wil toch wel heel graag geloven dat blokkades e.d. tot de ‘communities’ beperkt zullen blijven en jullie van bankaccounts af zullen blijven. Jammer Bunq je was ooit fantastisch maar ik kap ermee.
Kann ich mit dem Modell „Travel Card“ Lastschriften benutzen?
Früher hatte man ja kein Zugriff auf die IBAN. Bzw. die war immer versteckt. In V3 sieht es ja wie bei den Premium Modell aus.
Unter verknüpfte Karten in einem Konto werden mir auch alle online Karten angezeigt, die gar nicht mehr existieren. Diese sollten besser in ein separates Archiv.
Ik vind het verbazingwekkend dat bunq nog niet met een officiële verklaring is gekomen hoe ze verder willen. Een aantal maanden geleden toen joint verdween was er na een paar dagen al een antwoord "wacht nog even, we zijn met een alternatief bezig". Niet dat dit alternatief een alternatief voor joint was.
Ik kan mij niet voorstellen dat bunq het niet meekrijgt hoe ontevreden de klant op dit moment is. Ik vermoed dat er serieuze problemen binnen de bunq organisatie zelf zijn. Alhoewel ze dat nooit zullen toegeven vermoed ik.
Bunq lijkt mij geblokkeerd te hebben op facebook omdat ik een kritische opmerking onder een van hun posts heb geplaatst. De maat is wat mij betreft vol. Ze hebben daar niets geleerd van de ontstane heisa rond update v3 en hoe met betalende klanten om te gaan.
@Charlotte-Silver-Butterfly#182494 Hier sluit ik me volledig bij aan. De maat is vol. Ben ook geblokkeerd op facebook vanwege een opmerking die blijkbaar niet binnen de confetti/yoga/frappucino bomenplanterij vibe past die Bunq voert.
Ik ga op zoek naar een andere bank. Niet eens vanwege de update die tegenvalt, maar puur omdat er niets gedaan wordt met kritiek.
Bunq should just try to be the best bank app. Nothing more nothing less.
Might sound boring, but hey its banking. I dont need this app for anything else.
@Andreas-Turquoise-Akita#182750 Zie hier eindelijk een verklaring:
https://www.bunq.com/blog/v3-a-bold-leap-towards-the-future
Some people are in a bad relationship, but don't have the guts to break up. Instead they start sabotaging the relationship until their partner has had enough and breaks up with them. It feels like BUNQ is doing this with me.
First by removing joint subscriptions you did the equivalent of changing your FB status to "it's complicated". Please re-introduce.
Then you started to complain obsessively about the little things: "why did you plant only 0 trees?". As everybody knows, it's the little things that are the start of the end. Please focus on the core of the relationship: banking. Maybe make tree planting available as an add-on to spice things up once a month?
You are also starting to get a bit 'high maintenance'. Stating daily that the life we have is not enough, you want us to have nicer cards, 'better' accounts. You can be this aggressive with your free-tier relations, but not with committed, paying customers. We made a deal, let's just stick to that OK? In other words: grandfather your existing subscription plans any time you re-imagine subscription options and stop the upselling.
Finally you mention in our every conversation: "I saved you 5 euros and 2 weeks of time!". Let's ignore for now that those numbers are based on nothing. I used to enjoy those moments where you and I were spending time and money together, didn't you? Why keep score? Please move that feature to the attic.
In conclusion, if you're not actually trying to get us to break up with you, it's time to clean up your act.
Does anyone know how to avoid showing badge notifications on the accounts in the app?
@Thijs-Orange-Panther#179596 Ik wil ook graag dat Bunq ons serieus gaat nemen, ze luisteren gewoon niet naar hun bestaande klanten base en duwen de nieuwe verschrikkelijk onlogische app interface/features je gewoon door de st..t.
Lees ook de stortvloed van negatieve reviews in de app store van Android en iOS, dat is echt gigantisch hoeveel gebruikers zich daar negatief uitlaten over de nieuwe versie. De eerdere wijziging naar een betaald model was ook niet echt geliefd maar dan nog wel een begrijpelijke zet, je moet ergens geld gaan verdienen. Maar de zet naar zogenaamd je klanten co2 neutraal maken door te bankieren.... die snap ik niet!
Hallo Bunq, je wordt niet co2 neutraal door te bankieren en geld over te maken. Dit wordt je door minder auto te rijden, minder te reizen (zeker het vliegtuig), zuiniger om te gaan met verwarming en energie, investeren in degelijke apparatuur zodat er minder geproduceerd hoeft te worden, etc, etc.
En dan de social banking vision, wat is dit? Een visie over sociaal bankieren, dit is een visie over het constant verheerlijken van jezelf en je eigen diensten. Dit is geen sociaal platform maar een stroom van reclame voor jezelf binnen de app waarmee WIJ moet bankieren. Hallo! hiervoor bestaan reeds verschillende platforms waarop je reclame kan maken en bekend kan maken wat je nieuwe diensten en producten zijn. De social banking vision IS helemaal niet vernieuwend zoals je wilt beamen met 'a bold leap towards the future'.
Een betere slogan voor v3 is 'a bold leap towards building bad apps'. Wat zijn jullie slogans voor V3?
@Johannes-Golden-Dragon-2138067539#183375 nou wat een verklaring, kortom we (Bunq) gaan ermee door tot we erachter komen dat "Bunq 8" toch niet helemaal je van het was en we weer terug gaan naar de enige juiste interface maar dan iets of wat vernieuwd en die noemen we dan "Bunq 10". Rara welke vergelijk maak ik hier met een toch wel zeer bekende fabrikant die ook de plank faliekant mis sloeg en daar van teruggekrabbeld is na aanhoudende kritiek van gebruikers....
Volgens mij is er maar 1 manier om bunq te laten luisteren: opzeggen van je betaalde lidmaatschap. Ik ben nu over naar een andere bank en heb mijn premium account opgezegd. Als bunq hierdoor wel gaat luisteren naar zijn klanten, dan is dat voor mij te laat, maar voor jullie hoop ik het van harte!