• Ask the Community
  • Zonder te vermelden nieuwe verborgen kosten

Sinds een tijd kunnen requests worden betaald met een creditcard, wat super handig is. Hier moest de betalende partij een fee over betalen, wat oke was. Echter is die fee voor de betalende partij nu weg, en betaalt de ontvanger ineens een fee, die 5x zo hoog is als de vorige.

Het bizarre hieraan is dat bunq dit nooit heeft laten weten. Ja, nu ik ernaar op zoek ben gegaan vind ik er een post op together over, maar dat leest niemand elke dag. Realiteit is nu dat ik net een request heb betaalt, en de ontvanger daar 2,5% van moest inleveren zonder dat we dat wisten.

Ik wil helemaal niet kans maken op zulke kosten, en wil als ik een request stuur dan ook niet dat de betaler de keuze heeft hoeveel transactiekosten ik moet betalen. Ik wil als dit de nieuwe manier van handelen is de optie hebben creditcardbetalingen uit te zetten voor al mijn requests en bunq.me links.

Inderdaad belachelijk. Optie om creditcard betalingen uit te zetten voor bunq.me requests moet zsm toegevoegd worden. Als ik een betaalverzoek stuur wil ik niet een fee betalen van 2.5% over het ontvangen bedrag.

Heb dit ook meegemaakt ja, belachelijk dat dit niet vooraf is aangekondigd. Had een hoop gedoe gescheeld..

Announced unfortunately is not communicated. I expect fundamental changes (especially when increasing cost!) to be explained in an email.

@soap#182086 Or at least the 2,5% fee should be payed by the party choosing to pay by credit card.

@Victor-Turquoise-Lion#182087 With the new PSD2 rules, it's illegal in most cases to charge the paying party extra for paying by credit card. That's why the payee is charged.

PS: 'Payed' has something to do with ships. The correct word is 'paid'.

On peut dire que légalement c’est bon ou pas bon, mais en réalité, il existe bien des concurrents qui ne font pas payer pour ça. Donc toutes mes demandes de remboursement passent dorénavant sur une autre banque, qui elle inclut ça dans son abonnement premium...

Write a Reply...