GKLIJBROEKRookie
Hoe maak ik de overstapservice van Rabobank naar Bunq ongedaan?
het was mij niet duidelijk dat mijn Rabobank rekening hiermee onbruikbaar is geworden.
Hoe maak ik de overstapservice van Rabobank naar Bunq ongedaan?
het was mij niet duidelijk dat mijn Rabobank rekening hiermee onbruikbaar is geworden.
Dit kan door een bericht naar bunq te sturen. Let op dat dit wel 129.63 euro kost.
Zie: https://together.bunq.com/d/4706-what-is-dutch-switch-service-and-how-do-i-enable-it/4
@Gertjan-Green-Butterfly#183904 Wat bedoel je precies met onbruikbaar geworden?
@JohnDo#183908 Het was niet de bedoeling om Rabobank op te zeggen maar dat lijkt de enige mogelijkheid. Ik kan geen geld meer zetten op mn betaalrekening van Rabobank. Had alvast me geld eraf gehaald , dus saldo 0. Maar betaal evengoed nog 13 maanden voor me betaalrekening bij Rabobank. Dit schrijven ze af , dus sta nu in de min en kan er geen geld op storten want die transacties worden doorgezet naar bunq. dus zonder saldo en niet kunnen storten is me Rabo pas nutteloos geworden.
Geen zin om 13 maanden lang te betalen voor een rekening waar je niets mee kunt zegmaar vandaar die vraag :).
@thijsdejong#183906 Overigens belachelijk wat een geld zeg! Typisch een gevalletje had ik de kleine lettertjes maar gelezen.. Bedankt voor je info man! 👍
Hi 👋 @Gertjan-Green-Butterfly#183913
Je kunt nog steeds geld overmaken naar de Rabo indien je het vanaf je nieuwe rekening bij bunq stuurt die gekoppeld is in de overstapservice. Andere betalingen en incasso's worden inderdaad doorgestuurd naar je nieuwe bunq rekening, dat is het hele idee achter de service.
Daarnaast mag je altijd de oude rekening in de overstapservice opzeggen waardoor je geen dubbele kosten maakt, de service blijft dan gewoon werken op de achtergrond. De kosten die bunq rekent voor het annuleren zijn de kosten die zij maken voor het overzetten van jou als nieuwe klant, dit doen alle banken overigens die samenwerken met de overstapservice.
@Tim#183919 Super !! Fijn dat het wel kan. goed om te weten, bedankt man 👊 je hulp wordt gewaardeerd. Ik kon deze info dus nergens vinden.
Ben geholpen! Case closed
@Gertjan-Green-Butterfly#183924
Graag gedaan. Fijne avond!