• Ideas
  • Suggestions for improving bunq Insights

Het zou mooi zijn als Insights bij de volgende update een flinke upgrade krijgt. Vul alsjeblieft aan want als community komen we verder!

Mijn ideeën:

• inkomsten en daarbij ook categorieën. Dan kun je snel zien wat je vaste en variabele inkomsten zijn.
  • uitbreiding van uitgave categorieën. Ik mis aflossingen, sparen (extern), beleggen, pensioenen etc. Geef iedereen bijvoorbeeld 10 vrije labels als je het niet helemaal vrij wilt geven.
  • periode keuzes. Ik wil zelf een keuze maken over welke periode ik wil beoordelen.
  • periode vergelijk. Een simpele, vergelijk met vorig jaar. Of een meerjaren overzicht over de geselecteerde periode.
  • berekeningen wat ik daadwerkelijk overgehouden heb aan het einde van de maand. Ik wil mijn spaarpercentage bijvoorbeeld weten (volgens FIRE principe).
  • als je eenmaal een paar jaar aan transacties hebt, kan Bunq met algoritmes een goede inschatting maken naar de toekomst. De huidge voegt weinig toe.
  • voor mensen die daarvoor opteren, voer gezinssituatie, etc toe om aan een anonieme benchmark toegevoegd te worden. Dan kun je vergelijken hoe je presteert ten opzichte van een vergelijkbare groep.

Dit is ff snel. Mocht ik meer ideeën hebben, zal ik zeker posten.
En jullie weten hoe meer high fives, hoe hoger op de lijst 😉.

Oh ja, ook het kunnen koppelen van terugbetalingen aan de kosten die je gemaakt hebt. Bijvoorbeeld, je gaat uit eten met vrienden en betaald alles. Je stuurt een betaal verzoek en krijg een deel terug. Dan is dat toch logisch om in mindering te brengen op de totale kosten van het etentje?

Inzicht krijgen in rekeningen waaraan je geconnect bent zou ook mooi zijn. Dat kan nu niet, ook al lijkt dat in settings wel te kunnen. Support gaf aan dat je alleen inzicht krijgt in je eigen rekeningen. Voor gedeelde huishoudens best lastig

Nog eentje, bij een gezamenlijke rekening lijkt het me handig als de tag die ik bij een betaling wijzig, ook gewijzigd wordt bij de insights van mijn vrouw.

Tim changed the title to Suggestions for improving bunq Insights.

Ik vind het concept van Insights fantastisch, maar vind de uitgavecategorieën helaas te beperkt. Ik zie me daarom genoodzaakt om Grip te gebruiken. Het zou fijn zijn als er gedetailleerdere (sub)categorieën zouden kunnen komen of ander in ieder geval een aantal vrije labels.

@Jonne-Blue-Eagle#202256 eens. Heb Grip er ook nog naast. Zou mooi zijn als het in de app zit. Met update 15 zie ik wel weer mooie punten voor insights, maar niet hierop.

Being able to split insights and budgets between my personal and shared accounts would be very useful. Now I keep going into insight settings to toggle which accounts it considers which isn't very time saving if you ask me. For budgets I don't think it's even possible to choose accounts.

I would like to see to split a single payment between different categories.

@Mikesh75#202918 I mean: to have an option to split.

3 years later

Wat mij ook fijn lijkt:

De dag van het salaris kiezen op basis van de dag dat het salaris daadwerkelijk binnenkomt. De dag die je nu moet kiezen is niet altijd de dag dat het binnenkomt (weekend oid). Zoals je dit bij een budgetrekening ook kan instellen.

Write a Reply...