Als ik het goed begrijp gaat er voor mij dus iets veranderen als mijn pas over drie jaar vervangen moet worden. Ik ga er niet vanuit dat ik die dan op de voor mij huidige voordelige voorwaarden krijg?
Ik zal dan gedwongen worden om het bedrag te betalen dat op dat moment bedacht is. Waarschijnlijk meer als de huidige 8 euro p/m.
Aangezien ik bunq, net als veel (heel veel) Nederlanders als een 'tweede' bank er bij heb ga ik dat natuurlijk nooit doen.
Bunq was voor mij een mooi initiatief dat de traditionele banken liet zien hoe het ook kon.
Natuurlijk zat er een onzeker element aan.
Al die nieuwe techniek, een andere manier om met ons zuur verdiende geld om te gaan. Toch leek Bunq dat op een heel nette manier te doen. Al bleven veel van mijn vrienden zeer sceptisch en waarschuwden me met doemscenario's.
Deze vrienden, net als de traditionele banken, zijn nog net niet heel hard aan het lachen maar een schamper gniffelen is al hoorbaar.
En ik kan het ze niet kwalijk nemen.
Je kunt het allemaal nog zo mooi noemen. Je kunt nog zoveel pakketten gaan verzinnen van tin tot platina.
Feit blijft dat 'we' als kleine visjes hebben gebeten in het te mooie aas dat ons is voorgehouden. En toen er genoeg visjes hadden toegehapt werd besloten dat er geld kon worden verdiend.
Natuurlijk is al lang berekend dat een groot percentage de dienst zal verlaten, maar de blijvers zullen er schijnbaar voor moeten zorgen dat de Bunq medewerker aan het einde van de maand zijn salaris binnen krijgt.
Ik snap het volkomen.
Maar ik denk echt dat deze beslissing nog veel te snel komt. Hij moet gedreven zijn door een bedrijfsvermogen dat maandelijks slinkt of niet genoeg stijgt.
Iedereen kan op z'n klompen aanvoelen dat dit het einde van dit initiatief betekent.
Dit gaat over geld.
De manier waarop dit is aangepakt is de doodsteek voor een moderne bank.