• Verandering dus over drie jaar?

Als ik het goed begrijp gaat er voor mij dus iets veranderen als mijn pas over drie jaar vervangen moet worden. Ik ga er niet vanuit dat ik die dan op de voor mij huidige voordelige voorwaarden krijg?

Ik zal dan gedwongen worden om het bedrag te betalen dat op dat moment bedacht is. Waarschijnlijk meer als de huidige 8 euro p/m.

Aangezien ik bunq, net als veel (heel veel) Nederlanders als een 'tweede' bank er bij heb ga ik dat natuurlijk nooit doen.

Bunq was voor mij een mooi initiatief dat de traditionele banken liet zien hoe het ook kon.

Natuurlijk zat er een onzeker element aan.

Al die nieuwe techniek, een andere manier om met ons zuur verdiende geld om te gaan. Toch leek Bunq dat op een heel nette manier te doen. Al bleven veel van mijn vrienden zeer sceptisch en waarschuwden me met doemscenario's.

Deze vrienden, net als de traditionele banken, zijn nog net niet heel hard aan het lachen maar een schamper gniffelen is al hoorbaar.

En ik kan het ze niet kwalijk nemen.

Je kunt het allemaal nog zo mooi noemen. Je kunt nog zoveel pakketten gaan verzinnen van tin tot platina.

Feit blijft dat 'we' als kleine visjes hebben gebeten in het te mooie aas dat ons is voorgehouden. En toen er genoeg visjes hadden toegehapt werd besloten dat er geld kon worden verdiend.

Natuurlijk is al lang berekend dat een groot percentage de dienst zal verlaten, maar de blijvers zullen er schijnbaar voor moeten zorgen dat de Bunq medewerker aan het einde van de maand zijn salaris binnen krijgt.

Ik snap het volkomen.

Maar ik denk echt dat deze beslissing nog veel te snel komt. Hij moet gedreven zijn door een bedrijfsvermogen dat maandelijks slinkt of niet genoeg stijgt.

Iedereen kan op z'n klompen aanvoelen dat dit het einde van dit initiatief betekent.

Dit gaat over geld.

De manier waarop dit is aangepakt is de doodsteek voor een moderne bank.

Jelle, ik dacht net zoals jij. Maar inmiddels is er zo ontzettend veel over gesproken. Ik denk dat bij Bunq het bericht wel aangekomen is dat er een goedkopere variant moet komen op de pakketten die er nu zijn, ik verwacht ook wel dat er nog iets bedacht gaat worden. Tot die tijd zit je voorlopig goed. Bunq is de afgelopen 1,5 jaar heel veel veranderd, het is niet realistisch om te denken dat deze situatie over 4 jaar nog hetzelfde is.

Al is dat ook niet helemaal iets wat ik bij een bank zoek, want onzekerheid is er wel degelijk. Maar ik geef ze het voordeel van de twijfel en wil er graag in geloven.

@jelle

Kijk wat er in anderhalf jaar is neergezet, daar kun je toch enkel maar voor in je handen klappen.

👏👏👏👏👏👏👏

Zolang we nog steeds niet het weer van overmorgen goed kunnen voorspellen, waarom zouden we ons dan zo druk maken over wat er met 3 jaar gaat gebeuren??😉

Die beren welke je nu op de weg ziet blijken tegen die tijd al lang al vertrokken te zijn. 🐻🐻🐻

@Harm Jan | Waarom zou ik daar voor in mijn handen klappen? Het is toch geen voetbalclub? Ik ben toch geen fan van Bunq? Ik ben klant en heb mijn geld op een bankrekening bij dit bedrijf staan. Ze hebben afspraken die ik met ze had eenzijdig veranderd en me niet goed geïnformeerd. Dus nee, ik zit op dit moment niet bepaald op de driezits bunq in mijn handen te klappen...

Zo nu we allemaal weer eneigzins tot rust zijn gekomen. Bunq blijft een super makkelijke app, werkt snel en beter dan andere bankieren apps. Zolang mij Maestro kaart het doet voor 1 euro p/m, gisteren meteen alle 10 de rekeningen geactiveerd. Misschien stap ik over alls bunq weer nieuw opties toevoegd aan Premium, of als er een tussen variant komt. Mijn pas is nog 4 jaar geldig en voor die tijd zal er best iets zijn wat mij schikt. Dus bunq, keep up the god work, luister naar je klanten dan komen we er best wel uit.

@jelle

Ik probeer de positiviteit erin te houden, heel bunq heeft kei hard gewerkt om dit mogelijk te maken.

Natuurlijk als je net begint dan probeer je naamsbekendheid en media aandacht te krijgen door extreme dingen te doen, zoals dus gratis rekeningen uitdelen. Dit was tijdens de ontwikkeling van bunq binnen de bank wereld ongekend.

Maar na een gegeven moment zul je naar een dekkend business model toe moeten (en dat is het voorlopig vast nog niet), gebeurt dat niet dan houd bunq er ook een keer mee op (en dat willen we niet!!). Ik verwacht namelijk niet dat @ali tot in den eeuwigheid voor Sinterklaas speelt?? (En dat het hele jaar door)

Maar daar vanuit gaande, als je met een start-up in zee gaat, of het nou een IT bedrijf met een bankvergunning is of het is een pizza bezorger, van één ding ben je zeker, de eerste jaren zullen roerig zijn, ups and downs en ik neem aan dat iedereen zich hier van bewust is als je je geld naar een start-up overmaakt (al noem ik bunq liever geen start-up meer)

Ditmaal is er een bepaalde richting ingeslagen waar veel over valt te zeggen, voorwaarden zijn inderdaad veranderd maar hier heb je ook akkoord op gegeven toen je je account aanmaakte. Er is (nu) nadat er kritiek vanuit de gebruikers kwam een nette overgangsperiode tot stand gekomen dus ik zie voornamelijk positiviteit.

Waarschijnlijk zal er over een half jaar weer een update zijn, en ook dat keer zullen er mensen teleurgesteld zijn, om wat voor reden dan ook. Maar zo gaat dat bij een bedrijf in ontwikkeling, het ene moment zit het als gegoten en het andere moment knelt het je af.

Maar ik neem aan dat ook dit keer het doel was een grotere groep tevreden bunqers te hebben dan ontevreden.

Zelf word ik blij van bunq, en klap inderdaad vanuit me 3zits bunqbank.😎

@Harm Jan | Ik vind het fijn voor je dat je blij wordt van dit bedrijf. Vroeger was ik een Apple fanboy. Kon ook geen kwaad bij me doen. Altijd maar verdedigen tegen mensen die het een te duur product vonden. Ik denk hierin iets te herkennen. We zien het allebei anders. Is niet erg. Wat wij er van vinden zal de uitkomst van deze beslissing niet veranderen.

Hahah misschien heb je gelijk, ik gun het ze gewoon ook enorm, dit komt tevens door de filosofie die ik met ze deel dat het huidige financiële stelsel (naar mijn inziens) gewoon niet deugt.

Maar één ding hebben we gemeen, Apple is ook hier de deur uit.

Goed weekend 😉

Zeker kerel. Maak er een mooi weekend van!

@Jelle, ik snap je helemaal.

Maar in het allerergste geval: Ga je terug naar je oude bank of neem je een andere bank. Je geld blijft aanwezig. Ik was ook niet happy, maar kan nu wel zeggen dat deze communicatiefout een les geweest is voor Bunq. Dat zullen ze echt niet nog een keer doen. Je pakket blijft hetzelfde, je betaald gewoon die ene euro. En voordat de tijd is aangebroken dat je verplicht over moet op Premium, bestaat dat misschien niet eens meer. Dan kun je een beslissing nemen, ga je mee in de innovatie of ga je toch naar een andere bank.

Go with the flow, dit is ook niet wat ik van een bank verwacht, maar dit is geen bank; Dit is Bunq en Bunq is anders. Je geld is veilig, dat is het belangrijkste. Worst case scenario: Je vindt het niks en gaat verhuizen op den duur.

Ik denk dat de realiteit inmiddels duidelijk is. €8 pm. Wel of geen fanboy. Wellicht komt er een tussenvariant. Kun je hier niet mee leven, dan ga je naar een andere Bank die niet veel in IT investeert en ben je 1,45 kwijt. Take it or leave it!

Bunqers, ik was mega fan, ben nu extreem kritisch. Wat mij betreft is vertrouwen de basis voor elke samenwerking tussen klant en aanbieder, dat vertrouwen is bij mij weg.

Niet door de prijs verhogingen of mogelijke verplichtingen om over te stappen naar een duurder account, maar omdat ik niet weet waar ik aan toe ben.

De communicatie aan de klanten vond plaats na de presentatie voor eigen mensen en netwerken. Daarmee wekt bunq de schijn eigen belangen voorop te stellen en niet de klant. Dat doet me erg denken aan andere financiële instellingen.

Gister werd door bunq in een persbericht al gesproken over "de ergste storm is al gaan liggen" dan kunnen we ons snel op Duitsland en Oostenrijk gaan richten. Dacht van niet! Mijn vertrouwen is nog wel ff weg tot er duidelijkheid komt, als ik bunq was zou ik eerst dat oplossen.

Ik neem uiteindelijk vast wel premium, maar voorlopig is bunq voor mij net als elke andere bank, ik weet niet waar ik aan toe ben!

Persoonlijk denk ik dat je betreft vertrouwen als bank 1 kans krijgt, die kans lijkt bij de gewone consument verspeelt.

Startup of niet, missie gemist!

@ruben | Het gaat me niet eens zo zeer om het geld. Ik snap dat je moet betalen voor dit soort (voornamelijk digitale) diensten. Maandelijks zie ik (op mijn 'oude' bank) afschrijvingen voorbij komen van Netflix, Spotify, Audible, Digital Ocean, Dropbox, enz. Ik betaal zelf netjes voor mijn Gmail account mbt de extra opslag. Ik ben werkmatig zeer in de ICT betrokken.

Toch wil je bij al die diensten wel goed geïnformeerd worden. En een prijsstijging van dit niveau zie je bijna nergens. En als ik dan de mailtjes lees die de deur uitgaan bij deze bunq... Dan heb ik toch een beetje het idee dat het concept 'He! We zijn allemaal hippe vriendjes hier! Dit doen we voor jullie!' iets te opzichtig wordt doorgetrokken.

Ik voel me althans dan niet echt serieus genomen. Vandaar waarschijnlijk ook mijn initiële post die natuurlijk mijn onvrede wat moest ventileren. Geenzins heb ik de illusie dat iets dat ik of een ander hier in 'Together' (want we doen het samen jongens!) schrijf wat zal betekenen.

Write a Reply...