• Ask the Community
  • Feedback daily ATM limit changes

Ik word hier helemaal gek van.... Nu gebruik ik al twee rekeningen om aan mijn contant geld te komen als ondernemer omdat ik soms bedragen contant moet afrekenen. En ik ben zojuist naar de concurrentie geduwd.

Ik ben geraakt... Ben een trouwe bunqer maar bunq houdt niet van mij als klant. Ik wordt al twee jaar gestraft met niet logische activiteiten bij bunq. En dit is het ergste! Boven op het feit dat ik nu hele creatieve manieren moet vinden om geld op mijn rekening te storten.

• bunq maakt me even misselijk -
    De tijd is gekomen om te kijken naar Alternatieven.

Das ist echt eine Unverschämtheit von bunq. Von jetzt auf gleich das Limit von 1500€ auf 250€ pro Tag zu reduzieren. Wo sind wir denn?
    Danke bunq, aber werde mich wohl auch nach einer anderen Bank umschauen. Hier wird man nur noch verarscht!

@DanielL#224016 Het was 500 per account... Ik gebruikt twee accounts als ik 800 contant moet hebben. En dat was al irritant voor de boekhouder.

@Marco9889#224027 Ik ben heel erg teleurgesteld.... ik betaal me blauw voor saus. Ik ga even naar *** kijken

*** is een mogelijk optie die we vandaag even gaan bekijken. Ik ben heel erg teleurgesteld.... Goedkoop is duurkoop zeggen ze.... Nou dit mag wel blijken nu we hier zijn beland.

It's not allowed to promote 3rd parties on bunq Together. References are hidden in line with our community guidelines.

@Melanatednl#224039 Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Meer dan 250 pinnen, is niet meteen fraude. Zo moet ik volgende week iemand meer dan 250 euro cash betalen en daarvoor moet ik kennelijk over meerdere dagen gaan pinnen. Kennelijk zeg ik, want dit gaat vandaag al in en ik heb geen bericht gekregen van bunq zelf. Een dergelijk belangrijke verandering die binnen 24 uur ingaat, moet ik lezen op dit forum. Niet oké.
            Daarnaast, ik ben geen fraudeur, maar heb soms wel in een keer meer dan 250 euro nodig. Ook in het buitenland, denk aan Duitsland waar cash nog meer de norm is.
            Dus, bunq laat de klant zelf de limiet bepalen, maar bepaal dat niet voor mij onder het mom dat het dan wel fraude zal zijn en ik moet worden beschermd. Waar ben je mee bezig?
            Ik was tevreden over bunq, maar de wispelturigheid van de laatste maanden, baart mij echt zorgen als klant (regelmatig aanpassen en hernoemen producten, prijsverhoging zonder aantoonbare verbetering, beperken gratis pinnen en terstond bepalen dat ik maar 250 euro cash mag opnemen).

@Ansie#224046 Compleet mee eens.... Ik kan het niet verwerken. Ik betaal de rekening voor gemakzucht maar het wordt me helemaal niet makkelijk gemaakt. Ik ben ondernemer en moet kunnen ondernemen. Al die fraude en oplichting praktijken moeten ze proberen te remmen VOOR het gebeurd door nieuwe klanten beter te screenen. Maar je kan niet de huidige ondernemingsklimaat afremmen door een niet complete ideologie. Het lijkt de VVD wel.... Complete chaos verpakt als service voor het volk.

@Melanatednl#224047 Begrijp ik. Ik zou voorstellen: bunq zet de limiet standaard op 250 euro en als de klant meer cash moet binnen, past hij dat zelf aan in de app.

Ohje, ich habe mein Konto vor einem Monat eröffnet und bisher nur Schläge in die Magengrube bekommen.

Schade, dass ich schon ein Jahr im Voraus gezahlt habe. Leider eine Fehlentscheidung...

Yep. That's the foolest thing you could do, bunq. 250€ limit is bull%&it. Sorry, but it's true.

Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst contant geld uit de muur moest hebben. Zal een vakantie naar een minder ontwikkelt land geweest moeten zijn en dan is het ook niet aan te bevelen veel cash tegelijk bij je te dragen. Dit is misschien een zetje wat een aantal landen nodig hebben om van dat ouderwetse contant af te komen.

250€ pro Tag ist einfach Lächerlich. Barkauf von einem Gebrauchtwagen für 5000€ muss ich einen Monat zur Bank gehen.
                        Bunq Freiheit mit dir zu tun was sie wollen. Ich bin voll angepisst. Wenn das so weiter geht bin ich auch weg. Bunq ist einfach nicht mehr zuverlässig. Man weiß nie was als Nächstes passiert welche Einschränkungen kommen als Nächstes.

Helemaal eens, ik pin nooit contant maar als ik het doe heb ik standaard meer dan €250,- nodig!! Wat moet ik nu doen dan? Neem ING daar kun je simpel naar €1000,- verhogen en waar nodig €5000,- opnemen.

Das schönste ist: ich habe den Support gefragt, was als nächstes kommt und wie lange sie dieses Spiel von wenig Leistung für viel Geld noch spielen wollen.
                            Darauf bekam ich als Antwort, daß Bunq das macht, um die Kunden zu schützen. Wird nämlich die Karte gestohlen, kann der Dieb nur noch 250.- Euro abheben!

Natürlich vorausgesetzt, er hat die Pin und ich die Karte nicht eingefroren. Was für eine dreiste und vorallem dumme Aussage! Vor wenigen Wochen erst wurden die Gebühren angehoben. Außerdem wurde die Anzahl der kostenlosen Abhebungen am Geldautomaten massiv gesenkt. Wie bei meinem Supergreen auf 4 Abhebungen, danach kostet jede Abhebung erhebliche Gebühren.

Wenn dann kurz darauf die Grenze für die Geldmenge mal einfach halbiert!!! wird, dann hat man schöne Nebeneinnahmen durch die Hintertür. Dort, wo ich lebe nennt man das Kunden verarschen.

Es erübrigt sich nachzudenken, ob man Bunq verlässt, denn objektiv gesehen gibt es nur noch Nachteile und keinerlei Vorteile. Ich wünsche Bunq, daß die Kundenzahlen in den Keller rauschen, denn solche Dreistigkeit haben sich nicht mal Deutsche Bank und Co. erlaubt.

Sorry, die Argumentation mit der geklauten Karte ist ja mal sehr fadenscheinig.

Dann sollen die ein Feature bringen, dass ich in der App einen Button habe und danach kann ich dann innerhalb von X Minuten mehr als 250€ abheben.

Aber dann sagen sie, es sei zu unserem Vorteil, falls Karte, Pin, Smartphone und der abgehackte Daumen gestohlen werden 🙄🙄🙄

Vorausgesetzt vorher war der tägliche Limit €500 pro karte, also €1500 wen man 3 Karten benutzt für das abheben. €250 pro tag pro account ist also nur noch 1/5. Wahnsinn.. Ich denke wenn Bunq dies nicht kurzfristig zurück dreht dan sind auf jeden fall alle Deutsche Kunden bald weg.

This is outrageous.

250€ a day and 1000€ per month is a joke for someone who likes to travel to places where cash is king...

Si bunq ne revient pas sur ça décision, je ferme mon compte le mois prochain après plus de trois ans de fidélité. J’irai vers une banque qui propose la révolution 😊
                                    J’ai rarement besoin de retirer plus de 250€. C’est une question de principe car ce n’est pas à bunq de me dire quoi faire de mon argent.

Bunq dit que ça ne sert à rien de désactiver le paiement sans contact car il y a des assurances en cas de fraudes. Nous sommes remboursés rapidement. Alors pourquoi avoir l’argument inverse pour les retraits ? Et pour mes retraits, il faut le code PIN.
                                    Quelle mauvaise foi.

Waar slaat dat nou weer op? Ik probeer juist de limiet hoger te doen, wat niet lukt en nu gaat die nog meer oplaag. Ik ben het er niet mee eens. Ik vind dat een dagopname 1000 euro moet zijn!!

Opzegging komt er aan. Dit is niet juist. Op grote schaal populariteit winnen en dan de duimschroeven aandraaien. Dat werkt misschien maar dus maar heel kort. Foei Ali!