• Na betaling creditcard. Geld terug hulp

Normaal kan je via je credit card maatschappij geld terug vragen/ claimen als de andere partij een wanprestatie levert.
Is er zo een geld terug service en waar vind ik die bij bunq? Het logo van MasterCard staat op de kaart er zou dus volgens de MasterCard voorwaarden een verzekering op moeten zitten.

@Sander75#228420 Welke Mastercardvoorwaarden zeggen dat er een verzekering op de kaart moet zitten? Ik kan zo meer dan tien Mastercard-kaarten opnoemen zonder verzekering.

@pbruins84#228456 Heeft bunq zo een verzekering? Dat is dan denk ik een belangrijkere vraag

@Sander75#228457 In combinatie met Easy Green heb je een verzekering in de vorm van verlengde garantie en aankoopbescherming op je metal card. In de andere gevallen heb je geen verzekering. Je hebt echter wel de mogelijkheid om je geld terug te vragen. bunq zal dan waarschijnlijk vragen om bewijs dat je eerst zelf geprobeerd hebt om eruit te komen met de andere partij.

Als je naar de transactie gaat, en onderin klikt op "Vraag om hulp bij deze betaling", kan je aanvragen om het bedrag terug te vorderen.

@pbruins84#228458 Wauw super bedankt voor je duidelijke uitleg. πŸ‘

10 months later

Kan ik van een DEPOSIT betaling, via BUNQ een claim indienen om de deposit terugestort te krijgen?? Het bereft een deposit voor autohuur via EUROPCAR Thailand. De deposit is via de Mastercard direct debet direct van mijn rekening betaald (9.000 THB)

@Wouter-Aquamarine-Owl#252692 You can do so. Deposits should get automatically returned after a while. When exactly depends on the merchant, but the longest waiting time should be 30 days. If you haven't got back the money even after 30 days, then I would definitely open a payment investigation with bunq to see went wrong.

@Jakob-Y#252697 I asked refund through the app. Refunded immediately..... nothing automatically here..... was waiting already 4 weeks.....

10 months later

@Wouter-Aquamarine-Owl#252704 how can I do a refund to bunq ?

9 months later

We transferred money from standard banking to our Bun saving. However, money landed at the bunq credit card account.
                    How can we transfer the money to our bunq saving account. When we try, it repeatedly says: limit not ok. After changing limit it is still not working. Very frustrating that bunq support is not able to help us out

Write a Reply...