• Ask the Community
  • Pinnen duurt langer dan voorheen

De laatste maand / 2 maanden merk ik dat een pintransactie in een winkel een stuk langer duurt. Normaal was het na het invoeren van de pincode, of na de contactloze 'aanraking' binnen 2 seconden al 'akkoord'. Laatste tijd merk ik dat dat een stuk langer duurt. Laten we zeggen 5 seconden. Hierbij maakt het niet uit welke winkel, welke soort pinterminal of dat ik Mastercard of Maestro gebruik. Niet heel erg, maar ik vroeg mij af hoe dat komt. Passen van andere banken hebben hier geen last van namelijk. Zelf zit ik achter de kassa op mijn werk en heb er eens een tijdje op gelet. Iemand enig idee hoe dit kan komen?

Das ist mir tatsächlich auch aufgefallen. Meine Karten anderer Banken werden wesentlich schneller akzeptiert. Ich hab zudem dein Eindruck, dass sich bei Zahlungen in Fremdwährung der Kurs bei endgültiger Belastung nicht mehr ändert. Eventuell hat bunq etwas verändert.

Ik merk het ook inderdaad

Wondering if Bunq can come with an explanation.
        Compared with other transactions it does take a lot more time.

6 days later

Ik ben ook benieuwd. Ik vind hey niet erg, maar vroeg het me gewoon af. Maar zal wel geen reactie krijgen, want Nederlands spreken doen ze bij bunq ook nog zelden volgens mij

9 days later

I have reported this to support more than a week ago and they will look into it. Unfortunately no improvement so far.

@Maurits-Aquamarine-Akita#231038 Sie werden sich darum kümmern bedeutet: Das Ticket wird an die Entwickler oder an das Designteam weitergeleitet. Was diese damit machen ist nicht mehr das Problem des Support.

Same hier! Merkte het met name op die caissières die zitten te kijken wanneer de bekende 3 bliepjes komen. Verder maakt het me weinig uit. Merk wel dat het zowel via een fysieke kaart als Tap&Pay als Google Pay het geval is.

6 days later

Nu je het zegt… Gebruik ApplePay en daar duurt het ook langer (wat niet verwonderlijk is omdat het ook gewoon een pas is, maar dan toch).

Write a Reply...