Zojuist heb ik van mijn prive bunq rekening een betaal verzoek gedaan aan een ING rekening van een familielid. De betaling ging goed, echter daarna werd de ING rekening geblokkeert!!! Na bellen bleek dit te komen doordat men dit soort ideal betalingen van BUNQ rekening aanmerkt als potentiële fraude. Hoe kan dit? Gaat dit vaker gebeuren? Is de betaal verzoek functie werkbaar?
Bunq betaal verzoek ideal aan ing blokkeert ing rekening
Correctie: het was bij een rabobank rekening...bij welke banken kan dit gebeuren?
MartinChamp
Is mij al gebeurd bij de ABN. Komplete onzin maar ze proberen op deze manier Bunq beetje te boycotten geloof ik.
MarkRookie
Hier zelfde verhaal. Een groep van 36 man een betaalverzoeken gedaan. Zowel bij Rabobank, ING als ABN werden transactie geblokkeerd. Bij ABN is zelfs een zakelijke rekening voor 24h geblokkeerd. Allemaal met zogenaamde frauduleuze transactie. Stinkt naar machtsmisbruik…
JeroenAce
Misschien heeft het ook iets te maken met de hoogte van het bedrag. Meer dan 10.000 is al verdacht
JimRookie
Ik heb gisteren een betaalverzoek gestuurd naar een familielid voor ongeveer 469 euro. Mijn familielid haar bankrekening bij ING is nu geblokkeerd.
RickRookie
- Edited
@Jimmy-2-times#234217 tip gebruik tikkie (tot de andere banken hun leven beteren)
FloLoL79🌈Ace
Darüber wie niederländische Banken agieren, kann man sich nur noch wundern.
Übrigens ein wunderbarer Grund selbst in Deutschland niemals ein ING Konto zu eröffnen
MichaelRookie
Zelfde voor mij, ING account van de klant geblokkeerd door mijn betaal link van +/- € 400,-. ING heeft dit bevestigd.
Hoe hebben jullie dit opgelost?
Daniel 🌻Ace
@New-Azure-Puma-3922305030#237874 Der Kunde könnte sein Konto bei der Ing kündigen. Wer möchte bei einer Bank sein, die einem einfach das Konto sperrt. Ich hatte das Problem in Deutschland bei einer Sparkasse. Da wurde die Zahlung zurückgehalten und der Kundenberater fragte telefonisch beim Kontoinhaber nach, ob mit der Zahlung alles okay ist. Keine Kontosperrung. So soll das laufen.
MichaelRookie
@DanielL#237892 Bedankt voor uw antwoord. Dat klopt. Het probleem was opgelost nadat de klant contact had met de bank.
RenéRookie
@Daniel-Golden-Eagle-3408617876#229424 Ik had dit probleem ook met ING. Ik maakte 1,- over via een overboeking naar mijn bunq rekening en al mijn rekeningen bij ING (privé en meerdere zakelijke rekeningen) werden zelfs voor een week lang geblokkeerd. Uiteindelijk gaf de fraude afdeling toe dat ze bunq geen echte bank vinden en daarom bunq dwars zitten.
De ING rekeningen heb ik dus inmiddels opgezegd. Als ze zo met hun klanten denken om te kunnen gaan… voor mij nooit geen ING meer!
SStijnRookie
- Edited
Zelfde probleem hier, koper via Marktplaats. Bedrag was €400 euro. Betaalverzoek gestuurd, koper kreeg "betaling mislukt". Daarna een Marktplaats betaalverzoek gestuurd, zelfde probleem. Uiteindelijk kon hij betalen via zijn ABN rekening. Toen hij 5 minuten weg was werd hij gebeld door het ING fraudeteam kreeg ik de volgende dag te horen. Triest.
Misschien voortaan met Tikkie gebruiken dan 😪
StevenRookie
Zonet via tikkie, een betaalverzoek voor een marktplaats aankoop gestuurd naar de koper. Die wil met ING betalen maar se betaling werd geweigerd. Paar minuten later werd hij gebeld door ING dat mijn bunq rekening als frauduleus is gemakeerd en dat hij daar geen geld naartoe moest overmaken. Betaalverzoek naar zijn zoon gestuurd om via Rabo te proberen precies hetzelfde. Een ander bunq rekeningnummer werd wel geaccepteerd. Afgelopen week werkte de tikkie betaling op deze rekening wel. Als het echt bunq pesten is dan is dit heel erg triest van de grootbanken. Wat is hier aan te doen?
ThijsProdigy
@Steven-Violet-Quokka#287775 Vrij weinig, denk ik helaas... Je kunt contact opnemen met bunq, maar volgensmij is het inderdaad de grote banken die de kleine banken pesten.