• Ask the Community
  • Geld vanaf ING komt niet binnen

@New-Taupe-Parakeet-29767662#273642 Weet je zeker dat het al overgemaakt is? Heb je hier een bevestiging van?
Is het afkomstig van een Nederlandse ING rekening?

Ja dat is wat er is gezegd tegen mij vanuit de gemeenten en heb et nog steeds niet ontvangen zeg maar op me rekening

Ja dat heb ik nagevraagd dat weten ze dus niet maar ik denk rabo of ing

3 months later

Er is geld overgemaakt vanuit ing naar mijn zakelijke rekening (bunq) maar is nog niet binnen

@New-Aquamarine-Jaguar-4123092481#276950 dit kan 1 tot 2 dagen duren. waarschijnlijk maandagmiddag dat het aankomst. het is inderdaad erg irritant ja. reken er altijd een 1 dag extra bij

a month later

Is het misschien dat het weekend is?
            Geld via een automatische overschrijving wel van ING af maar komt niet bij Bunq erbij.
            Test overschrijving handmatig komt wel direct aan!.

@New-Silver-Orangutan-2403532238#278274 Sommige banken versturen automatische/geplande transacties niet als Instant Payment, dan duurt het inderdaad 1-2 werkdagen.

5 months later

Ik heb hier nu ook last van. Heb een overschrijving gedaan via mijn ING app, doet t normaal gezien altijd en tis nu ook afgeschreven, maar staat niet op m’n Bunq rekening. Ik heb daarna een iDeal storting gedaan vanaf hetzelfde ING rekening en dat komt wel direct binnen. Weet iemand raad? Krijg ik nu nog het geld via Bunq of wordt het teruggestort op de ING rekening?

@Felicitas-Pink-Lynx#284848 Wanneer heb je het geld overgemaakt? Het kan zijn dat de transactie niet als Instant Payment verstuurd kan worden, dan duurt het 1-2 werkdagen.

7 days later

Maandagochtend het volledige bedrag [3k] van mijn Bunq Easy Savings overgeboekt naar een ING rekening.
                    De status zegt "vandaag". Echter is dit al 2 dagen geleden.
                    Een eerder klein bedrag [10 euro] stond per direct op de ING. Geld van ING naar Bunq is ook per direct zichtbaar.
                    Je kan 2 keer opnemen. Dit aantal is niet overschreden en dus niet de oorzaak van de stagnatie.
                    Iemand een idee?
                    Wel al bij support probleem uitgelegd en voorzien van screenshots.
                    De meeste negatieve reviews op Trustpilot gaan hierover [blokkeren rekening e.d. en slechte bereikbaarheid.
                    Hoor het graag.
                    Groet, Ewoud

@New-Azure-Armadillo-69443583#285091 Het kan zijn dat het grotere bedrag automatisch een controle bij bunq heeft getriggerd. Dit heeft te maken met fraudepreventie. Bunq controleert het bedrag dan handmatig, als ze informatie van je nodig hebben laten ze het weten.

2 months later

@New-Ivory-Flamingo-1551535043#255595 i have the same problem. Someone bought a phone from me. I need to send it in like 2 days. Tomorrow i need to buy things for my new phone.. if i read it like everyone almost has, i really have a problem then. If it would take up to 4 days -.- is from ING to BUNQ... i'm new, but if this happends one time in my life with a normal transfer i swear i will get the name of Bunq blacker than black

@New-Violet-Sheep-711449268#286421 bunq is not the issue here. Bunq supports the RT1 and TIPS systems, the two largest Instant Payment networks in Europe.

It's often the other bank not supporting RT1 and/or TIPS. There's nothing bunq can do about it. ING, for example, only supports receiving money using the TIPS network, but doesn't support sending money using the TIPS network.

If a transfer cannot be sent as an Instant Payment, because the sending and receiving bank don't support the same network, the payment is sent as a regular SEPA transfer. Those take 1-2 business days.

3 months later

Ik mis 2 ING betalingen, totaal ruim 1600 euro. Zaak voorgelegd bij Bunq, maar geen reactie. Erg slecht.

@Ronald-Azure-Panther#290235 Wanneer zijn de betalingen verzonden? Als de betalingen niet als Instant Payment zijn verzonden - waar het op lijkt - duurt het 1-2 werkdagen voor het op de ontvangende rekening staat. Daarnaast duurt een reactie van bunq support een aantal dagen.

Bovendien kan het ook zijn dat als je voor het eerst een groot bedrag verstuurt/ontvangt, bunq de betaling tijdelijk tegenhoudt om dit te controleren (i.v.m. het tegengaan van fraude/witwassen).

3 months later

Afgelopen zaterdag heb ik een bedrag van €925 overgemaakt van ING naar mijn BUNQ-rekening. Het is nu twee dagen later en het bedrag is nog steeds niet binnen. Diezelfde dag heb ik ook enkele kleinere transacties gedaan vanuit mijn ING-rekening, die wel direct op mijn BUNQ-rekening zijn bijgeschreven. Ik heb alle gegevens (naam, IBAN, etc.) gecontroleerd en alles klopt. Wanneer kan ik mijn geld verwachten?

@New-Strawberry-Alpaca-1877386001#293160 2 days? As in you’ve waited Saturday and Sunday? It can take up to 3 business days for your money to come in, so that would be around Wednesday.

@New-Strawberry-Alpaca-1877386001#293160 SEPA transacties duren 1-2 werkdagen: een transactie die op zaterdag verstuurd wordt, arriveert op maandag of dinsdag.

Het kan zijn dat ING kleine transacties naar bunq wel als Instant Payments verstuurt, maar grotere transacties niet.

Je kunt sneller geld toevoegen aan je bunq rekening via iDeal. Ga hiervoor naar de Home pagina in de bunq app, tik op Voeg toe > Voeg geld toe.