• Pathe unlimited abonnement

Volgens Pathe cinemas kan een abonnement niet via Bunq en ik citeer "Ik heb het voor je nagevraagd aan onze IT afdeling, en helaas is het niet mogelijk.

Dit is helaas zo, omdat Bunq geen automatische incasso's accepteert.

Mocht Bunq in de toekomst dit wel doen, dan zou een samenwerking mogelijk zijn."

Klopt dit?

Groetjes

Paul

Ik heb ook een Pathe abonnement en dat gaat gewoon prima met bunq! Hetgene dat niet ondersteund wordt door bunq is 'incassomachtigen' en dat is het proces dat Pathe gebruikt voor online aanmeldingen. Als je het abonnement in de bioscoop aanvraagt dan krijg je een ouderwets papieren formulier en daar kan je je bunq IBAN op invullen.

Ik heb een Pathé Unlimited abonnement zonder problemen via Bunq lopen.

Ik heb deze vraag ook maar dan voor webshop bestellingen bij Amazon.de, die accepteert sinds kort voor Nederlandse klanten ook betalingen middels automatische incasso. Je moet dan je Iban invullen bij Amazon en akkoord gaan met de voorwaarden en dan hebben ze een doorlopende machtiging om alles wat je besteld rechtstreeks te incasseren van je rekenen. Maar werkt dit ook met bunq? Want bij Amazon hoef je alleen naam+rek.nr. in te vullen.

Dit klopt niet, ik heb momenteel meerdere automatische incasso's lopen op mijn bunq iban

Werkt! Heb ik sinds kort ook, heerlijk! En dus ook geen creditcard meer nodig :)

13 days later

Klopt, als je Unlimited besteld via de Pathe website moet je restrerende dagen van de huidige maand via een 'Incassomachtiging' regelen. In principe zou dit gewoon moeten werken omdat Bunq ook gewoon een bank is als alle anderen. Echter staat Bunq niet in het lijstje erbij, Knab raar genoeg wel.

20 days later

Wilde het net aanvragen en zie dat ze dit nog steeds niet hebben opgelost. Best vreemd aangezien jullie goede samenwerking met ze. Handmatig aanpassen van de BIC code in de link werkt ook niet. Hebben jullie hier al contact over gehad met Pathé? Of kan deze vorm van incassomachtigingen op de wishlist als jullie die niet ondersteunen?

Incasso's van Amazon.de werken uitstekend, ze komen binnen een aantal dagen na levering van je bestelling in de bunq app te staan om goed te keuren. Na de eerste incasso kun je in bunq aangeven om toekomstige incasso's (van Amazon in dit geval) standaard automatisch te laten goedkeuren door bunq. Voor de rest is er dan geen verdere actie van de gebruiker vereist en werkt het

7 months later

Nog steeds niet opgelost, en dus nog steeds geen optie om bunq te kiezen voor pathe unlimited. schandalig!

Kom op, Pathe!!

Ik moest dus langs in de regen...

Hier het antwoord van Pathé:

Voor zover wij weten ondersteunt Bunq ons e-mandaat niet. Wij zullen dit daarom ook gelijk oppakken met onze IT-afdeling om te kijken of het wel mogelijk is om dit in de nabije toekomst Bunq hierbij toe te voegen.

Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Pathé klantenservice

2 months later

Beste Bunq,

Na meerdere topics te lezen zie ik dat jullie het nog niet mogelijkheid hebben voor de e-mandaat, daardoor kunnen wij bij diverse bedrijven zoals Pathé geen incasso”machtiging” afgeven en geen lid kunnen worden.

Kunnen jullie een update geven hierin?

Als bunq het aan het maken is dat wordt het pas gemeld zodra het echt klaar is, zo doet bunq dat nu eenmaal, surprises 😉

6 days later

Graag een update beste Bunq mensen. Jammer dat zowel jullie als Pathe zeggen "we gaan het meteen oppakken", maar dat lijkt niet te gebeuren. Al een jaar is dit topic aan de gang...

11 days later
                              Write a Reply...