• Entrepreneurs
  • Select Bunq account in Google Pay

I pay at tellers using my phone, and since Bunq stopped supporting it directly, I installed Google Pay. I could add my Bunq card.

How can I select a different Bunq account in Google Pay? Should I add several Bunq cards? Must they be physical cards, or is there a virtual card?

You can add both physical and virtual cards to Google Pay. If you want to change the account connected to your card in Google Pay, you can:

• open the bunq app
    • open one of your cards that's in Google Pay
    • change the account it's connected to

It's also possible to add multiple cards to Google Pay, then you can switch cards in Google Pay (how you do that differs per Android version).

6 days later

Het werkt nog niet lekker. Ik heb 2 digipassen aangemaakt voor 2 verschillende Bunq-rekeningen, en deze elk een andere achtergrondkleur gegeven. Toevoegen aan Google Pay ging ook goed. Maar in de winkel krijg ik een foutmelding als ik de digipassen contactloos wil gebruiken met Google Pay. Mijn fysieke pas in Google Pay doet het dan wel.

Klopt het dat de digipassen eigenlijk credit cards zijn? Dat zou ik jammer vinden.

Heb je internet nodig om met de digipassen te betalen?

In Bunq staat dat ik een fysieke pas moet bestellen als ik het wil gebruiken in winkels waar ik Google Pay niet geaccepteerd wordt. Is dat de verklaring? Dan klopt je reactie hierboven nauwelijks.

@Jeroen-Blue-Akita-1935280540#243026 Deze digipassen zijn inderdaad creditcards, die niet overal in Nederland worden geaccepteerd. Je kunt gewoon een Maestro kaart toevoegen aan Google Pay, en dan werkt betalen wel.

Maar nu zitten we in een cirkelredenering, als je even terug leest:

• ik wil in de winkel heel snel kunnen kiezen welke bankrekening ik benut. Waarvoor jullie ooit dual pin hadden uitgevonden, maar contactloos is dat achterhaald.
          • ik wil niet 2 apps moeten opstarten daarvoor (Bunq en g-pay)
          • internet hapert vaak in een winkel, omdat WiFi prevaleert op het gastennetwerk van de winkel, maar je daar nog ergens op akkoord moet drukken.
          • er staan mensen achter je in de rij bij de kassa
          • die denken allemaal 'ik ga voorlopig niet met mijn telefoon betalen en zeker niet met Bunq of Google Pay'
          • ik wil niet extra fysieke kaarten bestellen, zeker niet als ik ze niet ga gebruiken, want dat past niet bij het Bunq gedachtegoed

Anders gevraagd: Wat vind je zelf handig? Op welke werkwijze ben je trots?

@Jeroen-Blue-Akita-1935280540#243275
            Bij een slechte internetverbinding in de winkels (4/5G of WiFi) dan is de enige oplossing het gebruik van meerdere passen in Google Pay (een pas per rekening).
            Omdat je een slechte internetverbinding hebt is het namelijk niet mogelijk om een gekoppelde rekening snel te wijzigen, het doorvoeren hiervan gaat namelijk via internet.

@Jeroen-Blue-Akita-1935280540#243275 Zelf kan ik op Android zeer snel wisselen tussen mijn bunq passen in Google Pay, door de aan/uit-knop ingedrukt te houden. Passen wisselen kost bij mij daarom slechts enkele seconden. Mijn boodschappen pas is mijn hoofdpas, die hoef ik dus niet te wisselen in de supermarkt (ook niet als er een rij met mensen achter me staat). Als ik een andere aankoop doe, buiten een supermarkt, heb ik mijn andere pas nodig en moet ik even snel wisselen. Ik vind dit prima en heb hier dus geen problemen mee. De bunq app heb ik dus meestal niet nodig om de gekoppelde rekening te wijzigen. Soms is dit wel nodig, bijvoorbeeld als ik een grote aankoop doe van een andere rekening, maar dan wijzig ik van tevoren de gekoppelde rekening al even in de bunq app of ik stort het geld over van de ene naar de andere rekening.

Overigens kan je in veel winkels ook nog steeds je paa in de betaalterminal stoppen, mocht je de dual pin functionaliteit willen gebruiken.

Dank voor je handige ervaringen. Ik probeer nooit een fysieke pas bij me te hebben. Dat ging 2 jaar goed, totdat Bunq zijn eigen nfc-functie afschafte. Ik betaalde alles met mijn telefoon, en bijvoorbeeld ook mijn auto vereist uitsluitend mijn telefoon om te kunnen instappen en rijden.

Het was toen wel al gedoe om van bankrekening te wisselen. Toen Bunq zei dat Google Pay veel beter zou zijn, veronderstelde ik dat het snel kunnen kiezen van een rekening daarbij hoort. Helaas.

Een USP van Bunq is dat het handig is met een klik veel rekeningen te kunnen gebruiken. Maar nu verliest Bunq deze USP.

@Bastiaan#243281 Begrijp ik. Maar ik zou dus in Google Pay willen kunnen kiezen, zonder fysieke passen te hoeven aanvragen. En dat bijna alle nl kassa's dat accepteren (dus geen cc)

Kan dat? Zo niet, kunnen jullie dat maken?

11 days later

@New-Magenta-Chimpanzee-305155600#245054 I don't understand what you're asking, Google Translate is also not helpful. Could you elaborate?

11 days later

Wi lange warten Carte

@New-Scarlet-Ram-3193292623#246996 You can see the estimated delivery time in the app after you ordered a car. It can take up to two weeks.

@thijsoost#246997 Ich hat problem Login meine Konto ??

@New-Scarlet-Ram-3193292623#247005 What's the problem? Why can't you log in?

@Jeroen-Blue-Akita-1935280540#243026 Bei googel ist super zubezahlen

@New-Orange-Chamois-172763919#247129 Using Google Pay doesn't cost you extra

Bonjour je voulais savoir comment activer ta carte pour vous

@New-Mandarin-Civet-1767758314#247563 Open your card from the Bunq homescreen and tap "Add to Google Pay".