• Sustainability
  • Geen uitbetalingen in het weekend en feestdagen, waarom moet het zo lang duren?

Waarom worden sommige opnames/overmakingen niet uitbetaald in het weekend feestdagen, dan krijg je vrijdagavond een leuk bedrag, maar nee, dit weekend kan je er naar fluiten tot dinsdag waarschijnlijk. Waarom duurt het zo lang?

@Wasbeheer#246423 bunq supports both major instant payment networks and can send and receive payments 24/7 at all 365 days of the year with many European banks. Sadly (at least for Dutch users), not all Dutch banks have already connected themselves fully to one of these networks. Therefore, when sending or receiving money from certain Dutch banks, transfers might get send as a regular bank transfer that takes around 1 business day. I'm sure bunq would love to send and receive all payments instantly at all times, but for that to work, other banks also have to cooperate.

P.S.: Pentecost Monday is not a TARGET holiday so transfers will be processed by the inter-bank system on monday just as on any other weekday :)

Toevallig dat vandaag nog een marktplaats betaling op zondag na 3 uur al binnen kwam. Ik was verbaast dus volgens mij zijn ze er inderdaad mee bezig, maar ik moet bijvoorbeeld nog steeds €64 krijgen van een retour van bol.com die donderdag al goed was gekeurd. Nog steeds niks ontvangen. Als je dan toevallig een achterafbetaling moet doen is het gelijk stressen want komt mijn geld nu wel op tijd of moet ik weer mijn spaargeld opnemen.

@Wasbeheer#246429 It's just that bunq realistically can't really do much here. They've gone ahead and connected all their payments (both incoming and outgoing) to all the major European instant payment networks. Other banks don't even need to go as far to send and receive instant payments from and to bunq, it would be enough for them to just join a single network. But not all banks have been able to do even that. It's definitely something that customers should demand from their bank. Or switch to a bank that already offers it today.

@Jakob-Y#246427 Dag Jakob,

Nederlandse banken kennen onderling ook (gewoon) instant payments. Bunq zou zich hier ook (extra) bij aan kunnen sluiten. Als extra service voor Nederlands (binnenlands) betalingsverkeer. Bijna alle Nederlandse banken ondersteunen dit.

@Wasbeheer#246429 Dat bol.com een retour goedkeurt, betekent niet dat zij dan ook direct de betaling doen. Mijn ervaring is dat het bij de meeste webshops nog wel 1-5 werkdagen duurt tot ze het geld daadwerkelijk verzenden.

En zoals hierboven genoemd: bunq ondersteunt alle Europese Instant Payments netwerken, dus als geld pas laat op je rekening staat ligt dit niet aan bunq, maar aan de andere bank.

Het klopt inderdaad dat Nederlandse banken ook samen een Instant Payments netwerk hebben waar bunq niet bij zit. Bunq vond het onzinnig om hier tijd en geld in te steken als er ook gewoon al Europese netwerken bestaan voor Instant Payments. Het is dus gek dat de andere Nederlandse banken er ook niet voor gekozen hebben om zich hier direct bij aan te sluiten.

@thijsoost#246451 Dag Thijs,

Dit is helemaal niet "gek" Nederlanders hebben immers behoefte aan Nederlands betalingsverkeer. Dus zodoende. De noodzaak om voor de andere Nederlandse banken snelle Europese betalingen uit te voeren is lang niet zo urgent. Er was immers een schreeuw / roep vanuit de Nederlanders om dit te gaan ontwikkelen.

@New-Purple-Cheetah-3460192224#246455 Zeker, dat snap ik. Maar nu is tijd, moeite en geld gestoken in een Nederlandse oplossing. Als alle Nederlandse banken zich bij dezelfde Europese systemen hadden aangesloten, waren Instant Payments tussen Nederlandse banken ook mogelijk geweest.

@thijsoost#246457 Dat ben ik met je eens. Alleen de hoeveelheid banken die dit niet deden waren er meer / cq volgen van de marktleider. Ik zou graag willen dat Bunq dit alsnog doet omdat het niet helemaal onzinnig is. Gebruikers in Nederland van Bunq zijn immers aanzienelijk toch?

@New-Purple-Cheetah-3460192224#246459 Ja als het niet al te veel gedoe is voor bunq, zou een koppeling aan het Nederlandse systeem nog wel handig kunnen zijn

@thijsoost#246460 Ja, anders zitten we nog jaren te wachten...en dan krijg je (nog) steeds hetzelfde liedje.

@New-Purple-Cheetah-3460192224#246446 Therefore I chose my wording very carefully 😄 But I don‘t personally think that domestic payment networks have any meaningful future in a connected Europe and I don‘t think bunq sees itself as a bank that mainly caters to the Dutch market anyway. As soon as vestiges like Maestro, iDEAL etc. can be removed, the better (in my personal opinion — I‘m not part of bunq).

6 months later

@Wasbeheer#246423 hi i have question.. Please write me message +48888576939

@Wasbeheer#246423 hi i have question.. Please write me message +48888576939

Write a Reply...