DaveChamp
Ik kan helaas nog niet volledig over. Bunq ondersteund geen iDIN waarmee ik moet inloggen bij o.a. Florius (hypotheek) en inmiddels ook een aantal verzekeraars.
Ik kan helaas nog niet volledig over. Bunq ondersteund geen iDIN waarmee ik moet inloggen bij o.a. Florius (hypotheek) en inmiddels ook een aantal verzekeraars.
@Ricardo-Silver-Leopard#40459 Tot 50 euro aan muntgeld is gratis per storting, en aangezien je 10 of 25 IBAN's tot je beschikking hebt...
Hoewel ik bunq geweldig vind is het wel belangrijk de zaken enigzins nuchter en van afstand te bezien.
Tot nog toe is bunq verlieslatend en moet Ali er jaarlijks (fors) bijstorten. Dat is ook de reden dat iig in het begin werd gesteld dat je bunq (nog) niet geheel als vervanging voor je bank diende te zien; weet niet of dit nog zo is. Voor mij wordt bunq pas een volwaardig alternatief als het een financieel gezond bedrijf is geworden, wat hopenlijk zsm gebeurd. Niet gezien het gevaar op het verlies van je tegoeden want je geld is veilig en gegarandeerd door het deposito garantiestelsel, maar vanwege het risico op een overname of faillisement (hoe klein de kans op dat laatste ook is).
Overigens las ik dat bunq een soort van sparen gaat faciliteren: https://www.banken.nl/nieuws/21230/bunq-gaat-spaarrekeningen-aanbieden
Notabene bij de ECB!
Ik zou willen zeggen: veiliger kan niet, maar gezien het risico op discussie trek ik die bewering in maar laat ik deze zin toch lekker staan ;-)
@JJ#40511
Dat laatste is dus totaal fout vertaald door de kranten, bunq dient een buffer aan te houden van de tegoeden van haar klanten. Momenteel wordt dit 1 op 1 bewaard bij de ECB, ze willen dit graag gaan investeren aangezien het bewaren van geld bij de ECB geen geld oplevert maar geld kost..
I've been using bunq for all my banking needs (both personal and business) for about a year now. My mortgage is supplied by Rabobank; I haven't checked whether I need to keep an active account with them for any discounts, I just asked them to withdraw the monthly payments from my bunq account and closed my accounts with them.
Ook volledig op bunq en geen spijt van, ING opgezegd na m'n hele leven daar een rekening gehad te hebben. Wel een anwb visa kaart en een EVI van Lanschot beleggingsrekening (als spaarlocatie).
Sinds ongeveer 1,5 jaar ben ik voor 100% bunqer, geen problemen gehad en super tevreden. Gebruik de Mastercard en de Maestro card, daarnaast heb ik nog een extra Amex kaart voor het gemak. Zou niet meer terug willen naar zo'n reguliere bank.
Zo, bunq update 9 is beschikbaar, nu kun je heel makkelijk en slim gaan sparen, met de nieuwe functie spaardoelen, ook wel saving goals, hiermee kun je nu een spaarrekening opzetten die automagisch aangevuld wordt met jou eigen geld, hiervoor worden alle uitgaande betalingen van een andere rekening afgerond naar de eerstvolgende β¬ 1, 2 of β¬ 5 euro en bijgeschreven op de rekening van jouw spaardoel. Pin-sparen 2.0 zeg maar ;-)
Veel plezier, hier lees je meer.
English:
So, bunq update 9 is out, you can now start saving your money the smart way, with the new saving goals, it let's you set up a new savings-account that can also be filled up with your money automagically: everytime you spend money (from another account) it will round-off the payment to the nearest 1, 2 or 5 euros and deposit the difference into the saving goals account.
Enjoy! And here you can read more.
Ik ben een premiun member, wat ik wel mis is de mogelijk om geld te kunnen storten op mijn rekening. Dus tot nu toe heb een ouderwetsbank account erbij
Ben inmiddels een tijd volledig over naar bunq. Heb enkel een N26-kaart voor de paar keer dat ik op vakantie in het buitenland ga waar men enkel offline terminals kent. :)
Sinds ruim een jaar overgestapt op bunq voor alle betalingen. Ik heb nog wel een spaarrekening bij een andere bank omdat daar dan nog iets rente op binnenkomt.
@Wasdroger#42122 tegenwoordig heeft bunq ook ondersteuning voor offline terminals. π
@Yasien-Navy-Hummingbird#42117 ik heb op Together voorbij zien komen dat je bij ABN kantoren geld kunt storten (in elk geval muntgeld), je dient dan je IBAN handmatig in te voeren en dan zou het werken. Het is mogelijk dat hier wel wat servicekosten voor gerekend worden. Maar dat weten mede-bunqers je vast te vertellen. π
@Yasien-Navy-Hummingbird#42117 Wat ik ook jammer vind(luxe probleem) is dat ik mijn ingnr niet over kan nemen zoals bij een telefoon. Als dat kon. Sold!(ben ik al, but sold for more)
@Sander#42148 Serieus? Dankjewel voor het melden! Hoe heb ik dit niet meegekregen dan?
I'm all bunq for more than a year now and really happy. I never had a need for any other bank account. We have a mortgage, and it turned out that one of the independent parties (Obvion) that doesn't require you to also open a bank account there was actually cheaper than any of the banks for us.
Literally the only thing that I miss is that bunq doesn't have a credit card and that can be tough when you're trying to rent a car (they require a credit, not debit card). But that's a pretty small price to pay (not being able to rent a car at certain companies) for the great banking experience I get.
@Sander#42150 Je mag tot 50 euro aan muntgeld gratis storten per keer. Als premium heb je 25 IBANβs tot je beschikking om geld te storten.
Als je nog oude pricing scheme hebt, zijn het er nog steeds 10!
Ben 'bunqer' geworden met de Black Friday-promo, waarbij een maandelijks limiet zat van β¬250. Was al een tijdje aan het kijken naar bunq, zeker na het lezen van Breken met banken en besloot gisteren toch om geheel over te stappen. Deal breaker: ApplePay uiteraard, maar bij binnenkomst in de app van bunq aangenaam verrast door alle mogelijkheden (en design!).
Vanochtend bij de ABN-Amro (waar ik al 40 jaar zit) gekeken naar mijn automatische incasso's en deze instantie voor instantie overgezet naar bunq. Moet zeggen dat het bij de meeste instanties tegenwoordig gewoon via de site kan, maar alleen mijn telco (Tele2) vroeg om te bellen. Meteen in bunq ook een aantal rekeningen aangemaakt om de verschillende kosten een beetje te scheiden en de machtigingen omgezet naar de relevante rekeningen. Als je een beetje opschiet en weet wie er allemaal geld van je krijgen, ben je in een paar uur klaar.
De praktijk zal leren wat allemaal wel en niet kan met bunq, ten opzichte van de ABN-Amro. Wat ik mis zijn voorzieningen als pensioenspaarrekeningen, rentedragende (spaar)rekeningen en de volledige credit card. Ik snap dat bunq een andere visie heeft op risico nemen en dat de rentestand bij de ECB momenteel niet lekker te verkopen is, maar wat gaat bunq doen als de rentestand bij de ECB beter wordt? Wat mij betreft gaan ze dan ook aan de slag met rente.
In de twee maanden dat ik het nou zo uitprobeer, ben ik een happy bunqer. Ik verwacht niet dat dat nu met een vrijwel volledige overstap anders zal zijn.
@Samih-Pink-Kiwi#55526 Een creditcard kan je ook los kopen als je echt een creditcard nodig hebt. Bijvoorbeeld bij ICS, de ANWB, de Bijenkorf etc. Je moet even kijken wat voor jou dan gunstig is.
Zoals velen ook al zeggen: ik ben volledig over op bunq alleen mijn ING rekening heb ik gehouden ivm storten. En ik ben nog student dus heb daar toch geen extra kosten aan.