- ClaudetRookieCO2 Saver
Dag allen, ik heb net een gezamenlijke rekening met mijn huisgenoten openen, kan dit überhaupt wel? We hebben allen nog geen rekening bij Bunq.
Dag allen, ik heb net een gezamenlijke rekening met mijn huisgenoten openen, kan dit überhaupt wel? We hebben allen nog geen rekening bij Bunq.
@New-Grey-Fox-3787767440#253197 Zeker! Je kunt gezamenlijke rekeningen openen met andere bunq gebruikers. Iedereen moet dan wel een bunq abonnement hebben, op z'n minst het Easy Bank abonnement van €2,99 per maand. Eén persoon zal het Easy Bank (€8,99) of Easy Green (€17,99) abonnement moeten hebben.
@thijsoost#253213 Hi! 👋 A joint account allows 2+ legal owners to share a monetary account. If it's only one account, Easy Bank (€2.99) should be sufficient for every co-owner of the account 🙌 More info on this can be found here: https://together.bunq.com/d/196 🌈
Bedankt! En stel ik (of een andere huisgenoot gaat verhuizen) is het dan makkelijk om iemand uit te schrijven uit de app en een ander toe te voegen bijv?
@dosz-Grey-Goat#253222 Hi Tyler, that's true! I was assuming they would want to also have a personal accounts besides their shared account
@New-Grey-Fox-3787767440#253226 De persoon die gaat verhuizen kan dan inderdaad losgekoppeld worden van de rekening, en ervoor kiezen zijn/haar bunq account te sluiten. En als een nieuwe huisgenoot weer een bunq account heeft aangemaakt, kan deze weer toegevoegd worden aan de gezamenlijke rekening.
@New-Grey-Fox-3787767440#253226 Hey! Please keep in mind that a Joint Account is legally owned by all users it has been initially shared with. This means that no new users can gain access to it at a later point in time due to legal regulations. When the Joint Account is closed - it's deactivated for all parties involved and can't be reactivated.
@dosz-Grey-Goat#253234 The same doesn't apply to Connect accounts, right?
@thijsoost#253236 Indeed, Connect is more flexible, as the access to the account can be revoked at all times, and new access can be given to a different person. Maybe in this particular situation it would make more sense to go with Connect instead of a Joint Account. @New-Grey-Fox-3787767440#253226 you find more info on this here: https://together.bunq.com/d/1982 💡
En hoe zit dat belasting technisch, we zijn huisgenoten, hebben dus geen zakelijke rekening, het is dus mijn account, daar komt de huur van 7 personen binnen en betalen de vaste lasten....
@New-Grey-Fox-3787767440#253241 Bij een gedeelde rekening (Joint account) zijn alle gebruikers wettelijk gezien eigenaar. Bij een Connect account is alleen de eigenaar van de rekening wettelijk gezien eigenaar van deze rekening. Alle belastingregels die dan dus gaan over een persoonlijke rekening zullen dan op jou van toepassing zijn.
Betalen jullie overigens via 1 persoon de huurkosten? Is dat niet redelijk ongebruikelijk? Vaak zie je dat iedere persoon individueel geld overmaakt naar de huurbaas.
We betalen de huur aan onszelf, we zijn een bewonersgroep binnen een bewonersvereniging, dus de huur komt op onze rekening en gaat verder nergens heen...
Ja vervolgens nr de vaste lasten :).. heb je evt nog goede tips?
@New-Grey-Fox-3787767440#253244 Zelf heb ik nog nooit bunq rekeningen met iemand gedeeld (bijna niemand van mijn vrienden heeft bunq), dus ik kan helaas geen praktijktips delen! Ik weet alleen dat je met bunq heel gemakkelijk rekeningen kunt openen en je die met anderen kunt delen. Bij veel ouderwetse, traditionele banken is dit vaak veel gedoe, en kan je een rekening maar met twee personen delen.
I am about to open an account with someone, but am (desperately) looking for a side-by-side comparison of: joint vs. connect vs. pride.
I do not see details to this level on any FAQ.
Please assist!
@Paul-Trefonas#253247 A Joint account is an account where there's more than one owner. All owners will be legal owners, and therefore the account is in all their names. A connect account is a sub-account where you give access to your friend/family member. You'll stay the legal owner of the account.